خواص شگفت انگیز روغن سیاه دانه چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خواص شگفت انگیز روغن سیاه دانه چیست؟
نوشته شده در جمعه 20 تير 1399
بازدید : 116
نویسنده : مهرو

فواید روغن سیاه دانه
مردم هزاران سال است که از روغن دانه سیاه به دلیل مزایای درمانی آن استفاده کرده اند.

مطالعات نشان می دهد که این روغن ممکن است مزایای سلامتی و آرایشی بسیاری از جمله کمک به کاهش وزن ، بهبود شرایط پوستی و حتی درمان سرطان و دیابت را به همراه داشته باشد.

در این مقاله ، ما به علوم مزایای روغن سیاه دانه نگاه می کنیم و در مورد عوارض و خطرات جانبی احتمالی آن کاوش می کنیم.

روغن دانه سیاه چیست؟
روغن دانه سیاه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.
دانه های سیاه همچنین به دانه های سیاه سیاه ، زیره سیاه ، کالونجی و دانه پیاز سیاه معروف است.

آنها از Nigella sativa ، گیاه کوچکی با گلهای بنفش ، آبی یا آبی کم رنگ است که در اروپای شرقی ، آسیای غربی و خاورمیانه رشد می کند.

مردم هزاران سال از دانه های ریز سیاه میوه های N. sativa به عنوان داروی طبیعی استفاده کرده اند. دانه ها همچنین می توانند طعم های زردچوبه ، ترشی و نان را به روشی مشابه زیره یا پونه کوهی میل کنند.

روغن سیاه دانه حاوی تیموکینون است ، که یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که ممکن است دارای خاصیت کاهش دهنده تومور نیز باشد.

افراد می توانند روغن بذر سیاه را به شکل کپسول مصرف کنند یا آن را بصورت موضعی بمالند تا به نفع پوست شود. همچنین می توان روغن آن را به روغن های ماساژ ، شامپوها ، محصولات مراقبت از پوست خانگی و رایحه اضافه کرد.

روغن دانه سیاه با کیفیت بالا نیز برای استفاده در پخت و پز ، پخت و نوشیدنی مناسب است.


فواید روغن سیاه دانه
دانشمندان با طیف وسیعی از تخصصها در مورد فواید احتمالی روغن سیاه دانه تحقیق کرده اند.

با این حال ، توجه به این نکته مهم است که تاکنون بسیاری از مطالعات از سلولها یا حیوانات به عنوان مدل استفاده کرده اند ، و تحقیقات محدودی در مورد تأثیر روغن دانه سیاه در انسان وجود دارد.

مزایای کاهش وزن
تحقیقات نشان داده اند که مکمل دانه سیاه می تواند به کاهش شاخص توده بدنی افراد (BMI) کمک کند. شرکت کنندگان در مطالعه هیچ عوارض جانبی جدی از مصرف این مکمل گزارش نکردند.

یک بررسی منظم که در سال 2013 در مجله دیابت و اختلالات متابولیک منتشر شده است ، نشان داد که روغن سیاه دانه می تواند در مقابله با چاقی مؤثر باشد.

فواید پوست
روغن دانه سیاه ممکن است برای افرادی که دارای شرایط پوستی زیر هستند مفید باشد:

اگزما: طبق یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2013 با مقایسه مزایای درمانی N. sativa با داروهای تجویزی ، روغن سیاه دانه می تواند شدت اگزمای دست را کاهش دهد.
آکنه: تحقیقات نشان می دهد که اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی روغن سیاه دانه می تواند آکنه را بهبود بخشد. در یک مطالعه ، 58 درصد از شرکت کنندگان پاسخ خود به این درمان را خوب ارزیابی کردند ، در حالی که 35 درصد احساس کردند که نتایج آنها متوسط ​​است.
پسوریازیس: یک مطالعه در سال 2012 روی موش ها نشان می دهد که این روغن همچنین می تواند دارای خواص ضد پاتوریاتیک باشد.
روغن دانه سیاه همچنین ممکن است موها را مرطوب کند ، پوست را نرم کند و به عنوان مرطوب کننده عمل کند ، اگرچه برای اثبات این مزایا فقدان مدارک علمی وجود ندارد.

مزایای شرایط سلامتی
روغن دانه سیاه همچنین ممکن است برای برخی از شرایط سلامتی از جمله موارد زیر مفید باشد:

سرطان

مطالعات اخیر نشان داده اند که تیموکینون موجود در روغن دانه سیاه می تواند بر مرگ برنامه ریزی شده سلول یا آپوپتوز در چندین نوع سلول سرطانی تأثیر بگذارد. این موارد شامل سرطان مغز ، لوسمی و سلولهای سرطانی پستان است.

با این حال ، بسیاری از تحقیقات در مورد تأثیر روغن سیاه دانه بر سرطان از سلولها استفاده می شود تا انسانهای زنده ، بنابراین محققان هنوز نمی دانند که این روغن چقدر ممکن است برای درمان مبتلایان به سرطان موثر باشد.

عملکرد کبد و کلیه

براساس مطالعه سال 2013 بر روی موشها ، روغن سیاه دانه ممکن است عوارض بیماری کبد و کلیه را کاهش داده و ساختار بدن را بهبود بخشد. محققان نمی دانند که آیا این اثرات ممکن است در انسان نیز رخ دهد.

دیابت

طبق مقاله ای در مجله Endocrinology & Metabolism ، روغن سیاه دانه ممکن است دارای خاصیت ضد دیابتی بوده و قند خون را بهبود بخشد. باز هم ، این مطالعه از مدلهای حیوانی استفاده می کند ، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تأیید اثربخشی روغن در انسان لازم است.

ناباروری

یک کارآزمایی بالینی کنترل شده با دارونما بر روی مردان مبتلا به اسپرم و ناباروری غیر طبیعی ، نشان داده است که روغن سیاه دانه می تواند باعث بهبود حرکت اسپرم و افزایش تعداد اسپرم و حجم مایع منی شود.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: