پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازیگر نقش فریبرز در سریال زیرخاکی کیست؟
نوشته شده در یک شنبه 7 ارديبهشت 1399
بازدید : 68
نویسنده : مهرو

پژمان جمشیدی (زاده ۲۰ شهریور ۱۳۵۶ در تهران) بازیکن فوتبال پیشین و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. او برای باشگاه‌هایی مانند سایپا، پرسپولیس و پاس تهران و نیز در تیم ملی ایران بازی کرده‌است.

وی در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی پژمان به عنوان بازیگر نقش آفرینی کرد. طرح اولیه این سریال با ایده خود پژمان جمشیدی شکل گرفته‌است. پس از آن، جمشیدی در آثار مختلفی حضور داشته و چند سالی است که با ایفای نقش در فیلم‌های کمدی پرفروش، در فهرست پولسازترین بازیگران سینمای ایران قرار گرفته‌است. او در سال ۱۳۹۸ پنج فیلم را در سینما داشته‌است که در مجموع ۶۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان فروش داشتند.جمشیدی در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی در فیلم سوءتفاهم شده‌است.

سال

عنوان

کارگردان

نقش

سمت

شبکه

۱۳۹۰

ساختمان پزشکان

سروش صحت

پژمان جمشیدی

بازیگر مهمان

شبکه سه

۱۳۹۲

پژمان

سروش صحت

پژمان جمشیدی

بازیگر

شرف خانواده فاضل

پوریا جاویدپور

 

فیلم ویدئویی[۱۰]

۱۳۹۳

سال‌های ابری

مهدی کرم پور

مهران

شبکه دو

۱۳۹۶

دیوار به دیوار ۱

سامان مقدم

بهرام رضایی

شبکه سه

۱۳۹۶

نفس[۱۱][۱۲]

جلیل سامان

عباس

۱۳۹۷

دیواربه‌دیوار ۲

سامان مقدم

بهرام رضایی

۱۳۹۹

زیرخاکی[۱۳]

جلیل سامان

فریبرز

 

 

سال

عنوان

نقش

کارگردان

۱۳۹۸

خط فرضی

 

فرنوش صمدی

۱۳۹۸

دوزیست

مجتبی

برزو نیک نژاد

۱۳۹۸

خوب، بد، جلف ۲:ارتش سری

پژمان جمشیدی

پیمان قاسم خانی

۱۳۹۷

جهان با من برقص

رضا

سروش صحت

۱۳۹۷

تگزاس ۲

بهرام

مسعود اطیابی

۱۳۹۷

ایده اصلی

نیما

آزیتا موگویی

۱۳۹۷

دینامیت

 

مسعود اطیابی

۱۳۹۷

هزارتو

نریمان

امیرحسین ترابی

۱۳۹۷

ما همه با هم هستیم

علی حاجتی

کمال تبریزی

۱۳۹۶

سوءتفاهم

 

احمدرضا معتمدی

۱۳۹۶

تگزاس

بهرام

مسعود اطیابی

۱۳۹۶

لونه زنبور

صابر

برزو نیک‌نژاد

۱۳۹۵

من دیوانه نیستم

عطا

علیرضا امینی

۱۳۹۵

آذر

 

محمد حمزه‌ای

۱۳۹۴

خوب، بد، جلف

پژمان جمشیدی

پیمان قاسم‌خانی

۱۳۹۴

۵۰ کیلو آلبالو

مانی

مانی حقیقی

۱۳۹۳

آتش‌بس ۲

حسام

تهمینه میلانی

 

مشاغل مرتبط با فوتبال

زاده

۲۰ شهریور ۱۳۵۶ ‏(۴۲ سال)
تهران

شغل

هنرپیشه

بازیکن فوتبال

مربی فوتبال

سال‌های فعالیت

۱۳۷۲–۱۳۸۸ (بازیکن فوتبال) ۱۳۹۰–تاکنون (بازیگری)

قد

۱٫۸۰ متر (۵ فوت ۱۱ اینچ)[۱]

پست

دفاع راست

باشگاه‌های حرفه‌ای*

سال‌ها

باشگاه‌ها

بازی†

(گل)†

۱۹۹۴–۱۹۹۷

کشاورز تهران

۶۵

(۷)

۱۹۹۷–۲۰۰۰

سایپا

۴۳

(۲)

۲۰۰۰–۲۰۰۵

پرسپولیس

۸۱

(۲)

۲۰۰۵–۲۰۰۷

پاس تهران

۳۶

(۰)

۲۰۰۷–۲۰۰۸

استیل آذین

۲۷

(۰)

۲۰۰۸–۲۰۰۹

فولاد خوزستان

۲۱

(۰)

۲۰۰۹–۲۰۱۰

ابومسلم خراسان

۸

(۰)

مجموع

 

۲۸۱

(۱۱)

تیم ملی

۲۰۰۰–۲۰۰۲

ایران

۱۴[۲]

(۱)

دوران مربیگری

۲۰۱۲

پاراگ[۳]

۲۰۱۳

پرسپولیس شمال (دستیار)

 




خواص زرشک چیست؟+ زرشک چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
نوشته شده در یک شنبه 7 ارديبهشت 1399
بازدید : 86
نویسنده : مهرو

مصرف دارویی زرشک قدمت بیش از 2500 سال دارد. از این دارو در طب عامیانه هند برای معالجه اسهال ، کاهش تب ، بهبود اشتها ، تسکین معده ناراحت کننده و تقویت قدرت و همچنین احساس بهزیستی استفاده شده است. امروزه ، این گیاه به طور گسترده برای اهداف دارویی در ایران استفاده می شود ، از جمله برای اختلالات صفراوی (مانند بیماری کیسه صفرا) و سوزش قلب.

زرشک و طلای زراعی (Hydrastis canadensis) اغلب برای اهداف دارویی مشابه استفاده می شوند زیرا هر دو گیاه حاوی بربرین شیمیایی هستند. نشان داده شده است که بربرین مانع از رشد باکتری ها در لوله های آزمایش می شود و ممکن است به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. عصاره آبی زرشک تأثیرات مفیدی بر روی سیستم قلبی و عروقی و سیستم عصبی دارد. به همین ترتیب ، ممکن است در درمان فشار خون بالا ، تاکی کاردی (ضربان قلب سریع) و برخی از اختلالات عصبی مانند صرع و تشنج مفید باشد. مطالعات اخیر حاکی از آن است که زرشک همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ممکن است به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند.

عفونت و اختلالات پوستی

زرشک برای سهولت التهاب و عفونت مجاری ادراری (مثانه و مجاری ادراری) ، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی (گلو درد ، احتقان بینی ، سینوزیت ، برونشیت) و همچنین عفونت های کاندیدا (مخمر) پوست یا واژن استفاده می شود. عصاره زرشک همچنین ممکن است علائم برخی از بیماری های پوستی از جمله پسوریازیس و آکنه را بهبود بخشد. برای تأیید این یافته ها تحقیقات بیشتری لازم است.

اسهال

زرشک ممکن است درمانی مؤثر برای اسهال باشد (از جمله اسهال مسافرتی و اسهال ناشی از مسمومیت غذایی). چند مطالعه نشان داده اند که زرشک علائم را سریعتر از آنتی بیوتیک ها بهبود می بخشد ، شاید به دلیل اینکه خاصیت قابض دارد ، اما ممکن است آنتی بیوتیک ها در از بین بردن باکتری ها در روده مؤثر باشند. به دلیل عواقب جدی که در ارتباط با اسهال باکتریایی وجود دارد ، اگر از زرشک برای کاهش علائم استفاده می شود ، بهتر است این گیاه را همراه با درمان استاندارد آنتی بیوتیکی مصرف کنید. با این حال ، مصرف زرشک با آنتی بیوتیک ها ممکن است اثر آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد. قبل از ترکیب این دو با پزشک خود صحبت کنید.


توضیحات گیاه
زرشک درختچه ای است با شاخه های خاکستری و خارپشت که می تواند تا حدود 9 فوت قد داشته باشد. گلهای زرد روشن در بین ماه های آوریل و ژوئن شکوفه می گیرند و تیره می شوند و دسته های توت های قرمز را در پاییز فرو می کنند. از ریشه ، پوست و انواع توت ها برای اهداف دارویی استفاده می شود.


این از چه چیزی ساخته شده است؟
ساقه ، پوست ریشه و میوه زرشک حاوی آلکالوئیدها است که برجسته ترین آنها بربرین است. مطالعات آزمایشگاهی در لوله های آزمایش و حیوانات حاکی از آن است که بربرین دارای اثرات ضد میکروبی (باکتری و انگل کشته شده) ، ضد التهاب ، فشار خون بالا (باعث کاهش فشار خون) ، آرام بخش و ضد تشنج است. بربرین همچنین ممکن است سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. همچنین روی عضلات صاف که خطوط روده را تنظیم می کنند نیز عمل می کند. این اثر آخر ممکن است به بهبود هضم و کاهش درد دستگاه گوارش کمک کند.


فرم های موجود
زرشک در کپسولها ، عصاره های مایعات ، تنتورها و به عنوان پماد موضعی موجود است. ریشه های خشک زرشک را نیز می توان در چای استفاده کرد. عصاره زرشک به طور استاندارد استاندارد شده است که حاوی 8 تا 12 درصد آلکالوئیدها (بربرین) است.


چگونه آن را مصرف کنیم
کودکان

مدارک کافی برای تعیین دوز برای کودکان وجود ندارد. دوزهای خاصی از زرشک ممکن است برای کودکان ناامن باشد ، بنابراین از زرشک در کودکان تحت نظارت یک پزشک متخصص مراقبت بهداشتی استفاده کنید.

بزرگسالان

مقدار مصرف باید توسط ارائه دهنده شما تعیین شود. زرشک را نباید برای مدت طولانی (بیش از یک هفته) بدون نظارت پزشک مصرف کرد.


موارد احتیاط
استفاده از گیاهان دارویی یک رویکرد زمانبر برای تقویت بدن و معالجه بیماری است. با این حال گیاهان دارویی می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و می توانند با سایر گیاهان ، مکمل ها یا داروها در تعامل باشند. به همین دلایل ، شما باید گیاهان گیاهان را با احتیاط ، تحت نظارت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مصرف کنید.

افرادی که از دوز طبیعی و مناسب زرشک استفاده می کنند ، معمولاً عوارض جانبی گزارش نمی دهند. موارد گندیدگی و استفراغ با دوزهای بسیار زیاد این گیاه گزارش شده است.

در نوزادان ، بربرین (ماده مؤثر زرشک) ممکن است در عملکرد کبد اختلال ایجاد کند و ممکن است زردی را بدتر کند.

زنان باردار نباید زرشک مصرف کنند ، زیرا این امر ممکن است باعث انقباضات رحمی شده و باعث سقط جنین شود.

 

تعامل ممکن است
به طور مشخص مشخص نیست چه داروها ، گیاهان یا مکمل هایی ممکن است با زرشک در تعامل باشند. با این حال ، ممکن است که زرشک با موارد زیر تعامل داشته باشد:

آنتی بیوتیک ها: مصرف زرشک با آنتی بیوتیک ها ممکن است اثر آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد. در مورد مصرف زرشک در رابطه با آنتی بیوتیک درمانی با پزشک خود صحبت کنید.

ضد انعقاد خون (رقیق کننده خون): زرشک ممکن است اثر داروهای رقیق کننده خون را تغییر دهد. اگر ضد انعقاد را مصرف می کنید زرشک را مصرف نکنید.

آنتی هیستامین ها: زرشک ممکن است اثرات آنتی هیستامین ها را افزایش دهد.

داروهای فشار خون: زرشک ممکن است اثرات این داروها را افزایش دهد. اگر داروی فشار خون مصرف می کنید زرشک را مصرف نکنید.

Celecoxib (Celebrex): زرشک ممکن است با Celebrex در تعامل باشد. قبل از ترکیب این دو با پزشک خود صحبت کنید.

دیورتیک ها (قرص های آب): زرشک ممکن است اثرات این داروها را افزایش دهد. قبل از شستن این دو با پزشک خود مشورت کنید.

داروها برای دیابت: زرشک ممکن است قند خون را کاهش داده و اثرات این داروها را قوی تر کند. اگر داروهای دیابت مصرف می کنید زرشک را مصرف نکنید.

سایر داروهای متابولیزه شده توسط کبد: از آنجا که زرشک روی کبد کار می کند ، ممکن است روش بسیاری از داروهای متابولیزه شده توسط کبد را در بدن شما تغییر دهد. با پزشک خود در مورد تداخلات احتمالی صحبت کنید.


کلم چه خواصی دارد؟




بهبودی افراد مبتلا به کرونا چقدر طول می کشد؟
نوشته شده در جمعه 5 ارديبهشت 1399
بازدید : 109
نویسنده : مهرو

ویروس کرونا تنها در اواخر سال ۲۰۱۹ پدیدار شد ولی نشانههایی در دست است مبنی بر این که بهبودی کامل برخی از مبتلایان مدتها طول خواهد کشید.

زمان بهبودی در درجه اول بستگی به این دارد که بیماری تا چه حد جدی بوده. بعضی از مبتلایان خیلی زود بهبود می یابند ولی سایر افراد ممکن است برای همیشه مشکلات سلامتی داشته باشند.

سن، جنسیت و سایر ملاحظات مربوط به سلامت افراد، خطر بیماری حاد ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

هر قدر درمان شما جدی تر بوده و مدت بیشتری طول بکشد، احتمال طولانی تر شدن مدت بهبودی تان افزایش می یابد.

اگر عوارض بیماری خفیف باشد، چه اتفاقی می افتد؟

ویروس کرونا تنها در اواخر سال ۲۰۱۹ پدیدار شد ولی نشانههایی در دست است مبنی بر این که بهبودی کامل برخی از مبتلایان مدتها طول خواهد کشید.

زمان بهبودی در درجه اول بستگی به این دارد که بیماری تا چه حد جدی بوده. بعضی از مبتلایان خیلی زود بهبود می یابند ولی سایر افراد ممکن است برای همیشه مشکلات سلامتی داشته باشند.

سن، جنسیت و سایر ملاحظات مربوط به سلامت افراد، خطر بیماری حاد ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

هر قدر درمان شما جدی تر بوده و مدت بیشتری طول بکشد، احتمال طولانی تر شدن مدت بهبودی تان افزایش می یابد.

در صورت عوارض جدی تر، چه اتفاقی می افتد؟

امکان دارد بیماری شماری جدی تر باشد که معمولا بین ۷ تا ۱۰ روز بعد از عفونت اتفاق می افتد.

این تغییر ممکن است ناگهانی باشد. تنفس سخت‌تر شده و ریه ها ملتهب می شوند. این عارضه ها ناشی از این است که سیستم ایمنی بدن سعی می کند با بیماری مقابله کند- ولی این تلاش ها ناموفق بوده و موجب آسیب های ثانوی برای بیمار خواهد شد.

برخی از مبتلایان باید برای اکسیژن تراپی به بیمارستان بروند.

سارا جارویس، که پزشک خانواده است می گوید: "ممکن است مدت ها طول بکشد تا تنگی نفس برطرف شود...صدمه و التهاب وارد به بدن باید التیام یابد."

دکتر جارویس می افزاید ممکن است بهبودی دو تا هشت هفته طول بکشد و احساس خستگی بیمار ادامه خواهد داشت.

در صورت احتیاج به مراقبت های ویژه باید چه کار کرد؟

سازمان جهانی بهداشت تخمین زده که از هر ۱۰ بیمار یک نفر برای مداوا به مراقبت های ویژه احتیاج خواهد داشت. تجویز داروهای آرامش بخش و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) می تواند بخشی از این نوع مراقبت ها باشد.

بیماری که در بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) یا بخش مراقبت های ویژه قلبی (سی سی یو) بستری است، اعم از این که بیماری اش چه باشد، مدتی طول خواهد کشید تا بهبود یابد. بیمار قبل از ترخیص به بخش عمومی بیمارستان منتقل می‌شود.

دکتر آلیسون پیتارد، رئیس دانشکده مراقبت های ویژه پزشکی، می گوید بیماری که تحت مراقبت های ویژه قرار داشته، اعم از این که علت بیماری اش چه باشد، ممکن است بازگشتش به زندگی عادی۱۲ تا ۱۸ ماه طول بکشد.

بستری بودن طولانی در بیمارستان منجر به تحلیل عضلات بیمار می شود. بیمار ضعیف شده و ترمیم مجدد عضلاتش مدتی طول خواهد کشید. برخی برای این که بتوانند دوباره راه بروند به فیزیوتراپی احتیاج دارند.

به دلیل آنچه که بیمار در بخش مراقبت های ویژه با آن مواجه می شود، این احتمال هم وجود دارد که دچار هذیان گویی و اختلالات روانی شود.

پل توز، فیزیوتراپیست بخش مراقبت های ویژه قلبی در دانشگاه کاردیف و ویل، می گوید: "به نظر می رسد عامل تازه ای هم با این بیماری همراه است- خستگی ناشی از ویروس، یک عامل بسیار مهم است."

گزارش هایی که منبع آن چین و ایتالیا بوده مبین ضعف تمام بدن بیمار، تنگی نفس پس از هر گونه تقلا، سرفه دایم و تنفس نامنظم است. علاوه براین بیمار احتیاج به خواب طولانی دارد.

پل توز می گوید: "مدت بسیار زیادی و احتمالا ماه ها طول می کشد تا بیماران بهبود یابند."

ولی نمی شود این موضوع را تعمیم داد. بعضی از بیماران مدت نسبتا کمی را در بخش مراقبت های ویژه می گذرانند در حالی که دیگران برای هفته ها باید از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کنند.

آیا ویروس کرونا برای دراز مدت در سلامت تاثیر خواهد گذاشت؟

از آنجا که یافته های دراز مدت وجود ندارد، با اطمینان نمی شود به این پرسش پاسخ داد، ولی می توانیم موارد دیگری را بررسی کنیم. عارضه مشکل حاد تنفسی، در بیمارانی مشاهده می شود که سیستم ایمنی آنها بیش از حد فعالیت می کند و در نتیجه ریه هایشان صدمه می بیند.

آقای توز، می گوید: "اطلاعات واقعا خوبی در دست است، حتی تا پنج سال اشخاص (بیماران) می توانند همچنان مشکلات جسمی و روانی داشته باشند.

دکتر جیمز گیل، یک پزشک خانواده و مدّرس دانشکده پزشکی واریک، می گوید اشخاص برای کمک به بهبودی شان به سلامت روانی نیز احتیاج دارند.

"نفس کشیدن برای شما مشکل می شود، بعد دکتر می گوید لازم است شما از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کنید. باید شما را در خواب مصنوعی بگذاریم. آیا می خواهید با خانواده تان وداع کنید؟

اختلال استرس پس از حادثه PTSD در این اشخاص که بیماری شان جدی بوده تعجب آور نیست. بسیاری از آنان زخم های روحی جدی خواهند برداشت."

این احتمال وجود دارد که حتی در مواردی که بیماری خفیف بوده، بیماران دچار مشکلات سلامتی دراز مدت مانند خستگی شوند.

چه تعدادی از مبتلایان بهبود یافته اند؟

دانستن رقم دقیق مشکل است.

دانشگاه جان هاپکینز، گزارش کرده که تا ۱۵ آوریل از دو میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا حدود ۵۰۰ هزار نفر بهبودی یافته اند.

ولی کشورها روش های متفاوتی برای محاسبه به کار می برند. بعضی از آنها فهرست تمام کسانی را که بهبود یافته اند انتشار نمی دهند، همچنین بسیاری از کسانی که عفونت خفیفی داشته اند در محاسبه ها منظور نمی شوند.

ماکت های محاسباتی تخمین می زنند که بین ۹۹ تا ۹۹ و نیم درصد بیماران معالجه شده اند.

آیا ممکن است دوباره به این بیماری مبتلا شد؟

کمتر شواهدی در این که هر مصونیتی چگونه دوام خواهد داشت، در دست است. اگر بیماران در سرکوب این ویروس موفق شوند، باید در مقابل ویروس مصونیت پیدا کنند.

گزارش ها در مورد بیمارانی که دو بار به ویروس کرونا آلوده شده اند ممکن است مرتبط با آزمایش هایی باشد که به اشتباه در نوبت اول ثبت کرده که بیمار کاملا بهبود یافته.

برای درک این که آیا مردم می توانند دوباره به این ویروس آلوده شوند و این که هر واکسنی تا چه حد ممکن است موثر باشد، مسئله مصونیت و ایمنی فوق العاده مهم است.

 


:: برچسب‌ها: بیماری کرونا، ویروس کرونا ,



ماسکهای روشن کننده خانگی برای پوست
نوشته شده در جمعه 5 ارديبهشت 1399
بازدید : 107
نویسنده : مهرو

گذر زمان مورد علاقه شما در ایام تابستان چیست؟ خوب ، در زمستان من بسیار تنبل هستم که حتی حرکت کنم. بنابراین ، در تابستان ها بسیار پر انرژی می شوم و همه من آماده انجام کارهای متعدد هستم. و یکی از مهمترین مواردی که در دستور کار من قرار دارد ، مراقبت از پوست است. و از آنجا که من بسیار مستعد برنزه شدن هستم ، من به دنبال جستجوی بسته های صورت روشن کننده پوست هستم. برخی ممکن است از اصطلاح ماسک صورت سفید کننده پوست DIY استفاده کنند ، اما واقعیت این است که ماسک صورت فقط با تون کردن آن ، از بین بردن سلول های مرده و برنزه شدن ، پوست شما را روشن تر می کند. پوست من مرتباً کسل می شود. بنابراین ، من نیاز به تغییر و استفاده از محصولات مختلف دارم تا پوست من در حالت خوبی بماند.

من شخصاً ماسک های صورت روشن کننده پوست زیر را امتحان کردم. بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین ماسک های روشن کننده پوست که روی پوستهای خشک و کسل کننده من کار کرده اند داشته باشیم.

ماسک روشن کننده پوست خانگی

ماسک روشن کننده پوست خانگی 1: آب زردچوبه و آب لیمو -
زردچوبه به زیبایی و زیبایی ظاهری به پوست شما معروف است. این مورد در همه جای دنیا و سالها توسط زنان مورد استفاده قرار گرفته است. من شخصاً آب لیمو را در از بین بردن برنز بر روی پوستم بسیار خوب پیدا کرده ام.

نحوه استفاده

یک قاشق مرباخوری زردچوبه بردارید و چند قطره آب لیمو را به آن اضافه کنید.

خمیر درست کنید و آن را روی صورت خود بمالید.

بگذارید خشک شود و بعد صورت خود را با آب بشویید.

ماسک روشن کننده پوست خانگی 2: آب برنج
اکثریت ما روزانه برنج می پزیم ، بنابراین همه ما روزانه آب برنج تازه تهیه کرده ایم. اما ما آن آب را دور می کنیم. آیا تاکنون فکر کرده اید که می تواند از آن در چهره شما نیز استفاده شود؟ خوب ، این درست است! آب برنج خاصیت سفت شدن منافذ بسیار خوبی دارد. آب برنج حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C است همچنین از بین برنده لکه ها ، لکه های آکنه و علائم سیاه پوست شما شناخته شده است.

نحوه استفاده
بگذارید آب برنج خنک شود.

یک توپ پنبه را درون آب برنج فرو کنید

آب را با پنبه روی صورت خود بمالید

بگذارید هوا خشک شود

بعد از 15-20 دقیقه ، پس از خشک شدن ، صورت خود را با آب بشویید.

همچنین می توانید آن را در آب اسپری ذخیره کرده و از آن به عنوان غبار و تونر استفاده کنید.

ماسک روشن کننده پوست خانگی

ماسک روشن کننده پوست خانگی 3: Mas Mas Dal Face Pack
این وقتی است که پوست من در وضعیت بسیار بدی قرار دارد ، باید به صورت بسته برود. Masoor dal دارای خاصیت روشن کننده پوست است که رادیکال ها را از روی پوست خارج می کند. این ماده سفید کننده پوست بسیار خوبی است.

نحوه استفاده
Dal masoor را خیلی ریز خرد کنید تا پودر شود.

پودر را با خامه شیر یا گلاب آب رقیق کنید

آن را روی تمام صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود.

بعد از خشک شدن ، صورت خود را به آرامی پاک کنید و صورت خود را با آب بشویید.

ماسک روشن کننده پوست خانگی

ماسک روشن کننده پوست خانگی 4: ماسک صورت عسلی
از آنجا که من پوست بسیار خشکی دارم ، به دنبال ماسک های صورت می شوم که مرطوب کننده پوست من هستند. بنابراین ، عسل محصول من است. ماسک صورت عسل همچنین درخشش زیبایی به پوست شما می بخشد.

نحوه استفاده
یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید. می توانید زردچوبه یا شیر را نیز به آن اضافه کنید.

یک توپ پنبه ای را فرو کنید و با استفاده از توپ پنبه ماسک عسل را روی تمام صورت خود بمالید

بگذارید 20-30 دقیقه استراحت کند

صورت خود را با آب بشویید

ماسک صورت خانگی با عسل برای آکنه ، پوست درخشان ، زیبایی خدیجه

ماسک روشن کننده پوست خانگی 5: بسته جو دوسر و روغن بادام -
جو دوسر به عنوان یک لایه بردار عالی کار می کند. این به دفع موهای زائد پوست کمک می کند و خاک و روغن آن را از بین می برد. روغن بادام یک مرطوب کننده عالی برای پوست شما است.

نحوه استفاده
جو و روغن بادام را به نسبت مساوی مخلوط کنید

خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید

بگذارید خمیر خشک شود و سپس صورت خود را با آب بشویید

ماسک روشن کننده پوست خانگی

ماسک روشن کننده پوست خانگی 6: مخلوط آب گوجه فرنگی
گوجه فرنگی یک ماده ضد برنزه کننده عالی برای پوست شما است. این ماده دارای خاصیت سفید کننده پوست است که در عوض درخشش گل سرخ به شما می بخشد.

نحوه استفاده
یک خمیر گوجه فرنگی تازه تهیه کنید

این مورد را در تمام صورت خود بمالید

بگذارید هوا خشک شود

صورت خود را با آب بشویید

ماسک روشن کننده پوست خانگی

در بالا ذکر شده است ماسک صورت ، شخص مورد آزمایش ، آزمایش و دوست داشتنی من برای به راحتی پوست پاک و روشن است. تمام این مواد در خانه شما موجود است و آنها نیز بسیار مقرون به صرفه هستند.

مواد فوق در روشنایی پوست به طور طبیعی کمک می کند و به طور مرتب از آنها استفاده می شود ، در رونمایی از پوست روشن تر و سالم شما که در زیر پوست مرده و کسل کننده پنهان شده است کمک می کند.

مزایای لبخند زدن


:: برچسب‌ها: ماسک روشن کننده صورت ,



خواص منحصر به فرد کلم چیست؟+ کلم چه خواصی دارد؟
نوشته شده در جمعه 5 ارديبهشت 1399
بازدید : 154
نویسنده : مهرو

اگر مدتی کلم نخورده اید ، ما از شما می خواهیم که دوباره به این قهرمان سالم و غوطه ور جهان سبزیجات نگاه کنید. آیا می خواهید پوست زیبا ، برای کاهش وزن ، یک سیستم ایمنی عالی؟ پنج دلیل عالی برای خوردن (و رشد) کلم را ببینید!

قبل از اینکه گلخانه ای کوچک داشته باشیم که ما را قادر به رشد سالاد و سبزیجات پخت و پز در تمام زمستان ها می کردیم ، سالانه بین 50 تا 100 کلم سبز و قرمز رشد می کردیم - و همه آنها را می خوردیم. من دوست داشتم به آنها نگاه کنم همانطور که آنها مانند گل های غول پیکر در باغ بزرگ می شوند ، و سپس آنها کنار هم در انبار ریشه استراحت می کردند. نحوه رشد کلم را مشاهده کنید.

بهار گذشته اولین بار در 40 سال باغداری بود که من یک کلم را تکثیر نکردم. من خودم می دانم که آرزو کرده ام (به خصوص کلم قرمز) ، با وجود داشتن سبزیجات بیشتر از آن که خانواده امروزی دو نفره ما می دانند با چه کاری انجام دهند.

5 دلیل برای لذت بردن از کلم
امسال چند کلم کاشته خواهم کرد ، زیرا:

کلم مزایای سلامتی بزرگی را ارائه می دهد که نمی توان آنها را نادیده گرفت! بسیاری از مزایای سلامتی مشابه کلم بروکلی است (آنها در یک خانواده گیاهی هستند). کلم سرشار از بتاکاروتن ، ویتامین C و فیبر است. (ویتامین C برای کاهش سموم که اصلی ترین علل ورم مفاصل ، نقرس و بیماریهای پوستی هستند.) همچنین ، کلم ممکن است خطر برخی از انواع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.
ارزان و گسترده در تمام طول سال است. انواع بسیاری از کلم نیز وجود دارد ، از جمله سبز ، ساوی ، قرمز ، نپا ، بوک چوی و جوانه بروکسل (کلم کوچک!). لذت بردن از کلم تقریباً در تمام طول سال ممکن است. اگرچه بیشتر هر نوع کلم برای هر نوع استفاده کار می کند ، پرورش دهندگان گیاهان در انواع مختلفی از رنگ ها و بافت ها انواع مختلفی را ایجاد کرده اند. بعضی از آنها شیرین ، ملایم و لطیف به عنوان کاهو هستند. برخی دیگر سخت و خوب برای خرد کردن و یا خرد کردن عرضی در "استیک" های ضخیم برای سرخ شدن سنگ می زنند.
کلم بیشتر از بیشتر سبزیجات در یخچال ماندگار می شود. اگر کلم به درستی ذخیره شود ، می تواند از 3 هفته تا 2 ماه در یخچال شما دوام داشته باشد. در شرایط بهینه انبار ریشه ، حتی می تواند دوام بیشتری داشته باشد. در صورت امکان در کشو هیدراتور نگهداری کنید. برگهای بیرونی را جدا نکنید و تا زمانی که آماده استفاده نباشید بشویید.
همه کاره است من آن را درون سوپ ها و سالادها خرد کرده ام ، آنرا به شکل گلدان های خرد شده خرد کرده ، آنرا با پیاز و سیب ها سرخ می کنم ، آنرا داخل نعلبکی ریخته ام ، کلم های کامل یا برگ های کلم جداگانه را پر کرده ، آنرا بخار پز کردم ، آنرا جوشانده ، سرخ کردم ، سرخ کردم ، و کبابش کرد من حتی در مورد دسرهای کلم آزمایش کرده ام ، نه همیشه با موفقیت! (در مورد پخت و پزهای زیر بیشتر بدانید.)
کلم حتی برای کاهش وزن و زیبایی پوست بسیار عالی است! من مطمئن هستم که شما از رژیم کلم شنیده اید (نه اینکه من آن را توصیه کنم). در یک فنجان کلم پخته شده فقط 33 کالری وجود دارد و از نظر چربی کم و فیبر کم است. کلم همچنین به حفظ سلامت پوست ، براق کننده ، لکه دار و درخشان کمک می کند. سرشار از آنتی اکسیدان ها (از جمله ویتامین C و بتاکاروتن) است.
فواید بسیار بیشتری برای کلم وجود دارد. قطعاً این قهرمان ناخوشایند را به لیست خرید مواد غذایی خود اضافه کنید!

چگونه می توانید کلم را بخرید
در فروشگاه مواد غذایی همیشه به دنبال سر کلم بروید که از نظر اندازه احساس سنگینی می کند و به جز کلم نپا دارای برگهای محکم بسته بندی شده است. لازم نیست سرها کامل باشند. می توانید برگهای بیرونی آن را جدا کرده و دور بیندازید.

رایج ترین کلم سبز است ، اما کلم قرمز به دلیل رنگ در سالادها و غذاهای پخته شده به طور فزاینده ای محبوب شده است. انواع مختلف ساویوی بسیار موجی نیز وجود دارد که دارای امواج برگهای سبز-آبی هستند که به بهترین شکل در سالادها یا یک سیلی هستند. Savoys پخته شده بو و گوگرد قوی کلم سبز ندارند.

خواص گوجه فرنگی چیست؟


:: برچسب‌ها: خواص کلم چیست، فواید کلم برای سلامتی چیست؟ ,



بازدید : 146
نویسنده : مهرو

خوردن مقدار زیادی گوجه فرنگی ، به هر شکلی که می توانید چیز خوبی است. این میوه که مانند یک سبزی عمل می کند ، دارای خواص سلامتی است.

در اینجا 10 دلیل وجود گوجه فرنگی در آشپزخانه و شیرین کاری خود آورده شده است:

گوجه فرنگی حاوی چهار کاروتنوئید اصلی است: آلفا و بتاکاروتن ، لوتئین و لیکوپن. این کاروتنوئیدها ممکن است دارای مزایای فردی باشند ، اما به عنوان یک گروه هم افزایی نیز دارند (یعنی برای تأمین مزایای سلامتی با هم تعامل دارند).
به طور خاص ، گوجه فرنگی حاوی مقادیر عالی لیکوپن است که تصور می شود بالاترین فعالیت آنتی اکسیدانی از همه کاروتنوئیدها است.
گوجه فرنگی و کلم بروکلی دارای هم افزایی هستند که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک کند. یک مطالعه نشان داد تومورهای پروستات در موشهایی که از گوجه فرنگی و پودر کلم بروکلی تغذیه می شوند بسیار آهسته تر رشد می کنند تا در موش هایی که لیکوپن به عنوان مکمل ارائه می دهند یا فقط کلم بروکلی یا گوجه فرنگی تغذیه می شوند. پودر به تنهایی
براساس مطالعه دانشگاه مونترال ، رژیم غذایی سرشار از محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده کمک کند. محققان دریافتند که لیکوپن (که عمدتا از طریق گوجه فرنگی تهیه می شود) با کاهش 31٪ خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده در بین مردان با بالاترین و کمترین میزان دریافت این کاروتنوئید مرتبط است.
گوجه فرنگی حاوی هر سه آنتی اکسیدان پر قدرت است: بتاکاروتن (که فعالیت ویتامین A در بدن دارد) ، ویتامین E و ویتامین C. گزارش وزارت زراعت ایالات متحده ، آنچه در آمریکا می خوریم ، خاطرنشان کرد: یک سوم یا ما دریافت می کنیم. ویتامین C بسیار کمی و تقریبا نیمی از ویتامین A بسیار کمی دریافت می کنید.
گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم است ، مواد معدنی که اکثر ما به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنیم. یک فنجان آب گوجه فرنگی حاوی 534 میلی گرم پتاسیم است و 1/2 فنجان سس گوجه فرنگی دارای 454 میلی گرم است.
هنگامی که گوجه فرنگی همراه با چربی های سالم مانند آووکادو یا روغن زیتون خورده می شود ، براساس یک مطالعه از دانشگاه ایالتی اوهایو ، جذب بدن فیتوشیمیایی کاروتنوئید در گوجه فرنگی می تواند دو تا 15 برابر افزایش یابد.
گوجه فرنگی بخش بزرگی از مدیترانه معروف و سالم است. بسیاری از غذاها و دستور العمل های مدیترانه ای خواستار گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی یا سس هستند. برخی مطالعات اخیر ، از جمله یکی از دانشکده پزشکی دانشگاه آتن ، نشان داده اند افرادی که از نزدیک رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال می کنند ، میزان مرگ و میر کمتری در اثر بیماری های قلبی و سرطان دارند. محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد ، که بیش از 39000 زن را به مدت هفت سال دنبال کردند ، دریافتند که مصرف فرآورده های حاوی روغن و گوجه فرنگی - به ویژه سس گوجه فرنگی و پیتزا - با مزایای قلبی عروقی همراه است.
وقتی مادران شیرده محصولات گوجه فرنگی می خورند ، غلظت لیکوپنئین شیر مادر را افزایش می دهد. در این حالت ، پخت و پز بهترین است. محققان همچنین دریافتند که خوردن محصولات گوجه فرنگی مانند سس گوجه فرنگی باعث افزایش غلظت لیکوپن در شیر مادر نسبت به خوردن گوجه فرنگی تازه شده است.
پوست گوجه فرنگی از غلظت بالایی از کاروتنوئیدهای موجود در گوجه فرنگی کمک می کند. طبق یک مطالعه از مارسی فرانسه ، میزان کاروتنوئیدهای جذب شده توسط سلولهای روده انسان با رب گوجه فرنگی غنی شده با پوست گوجه فرنگی در مقایسه با رب گوجه فرنگی و بدون لایه برداری بسیار بیشتر بود. پوست گوجه فرنگی همچنین بیشتر فلاونول ها (خانواده دیگری از فیتوشیمیایی ها را شامل می شود که شامل کورستین و کائمپرفرول) است. بنابراین برای به حداکثر رساندن خواص سلامتی گوجه فرنگی ، اگر می توانید به آن کمک کنید ، آنها را پوست نکنید!

خواص شگفت انگیز کاهو چیست؟




مزایای لبخند زدن+ چکار کنم همیشه لبخند بزنیم؟
نوشته شده در سه شنبه 2 ارديبهشت 1399
بازدید : 151
نویسنده : مهرو

مزایای اصلی لبخند زدن:
1. تأثیر بر سلامت جسمی
طبق تحقیقات دانشگاه کانزاس ، لبخند به کاهش استرس و کاهش ضربان قلب کمک می کند. شرکت کنندگان در این مطالعه که لبخند زدند و یا حتی وانمود کردند که لبخند می زنند ، سطح قلب پایین تری داشتند بعد از بهبودی از وقایع استرس زا. دفعه دیگر که استرس را تجربه می کنید ، فقط یک چهره لبخند بزنید تا نه تنها بر روحیه شما بلکه در سلامت جسمی نیز تأثیر مثبت بگذارد.

همچنین در یک مطالعه دیگر نشان داده شده است که لبخند زدن و خندیدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. خنده سروتونین و اندروفین را آزاد می کند. که مسئول خوشبختی هستند تحقیقات نشان می دهد که آنها سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سموم بدن را از بدن ما آزاد می کنند. همچنین ، افرادی که خوشحال هستند ، کمتر بیمار هستند و افرادی که زیاد می خندند ، هضم بهتری نیز دارند.
اثر همان است که ما وانمود می کنیم بخندیم یا لبخند بزنیم یا نه ، تأثیر آن بر سلامت روحی و جسمی ما یکسان است.

2. اثرات آن بر سلامت روان
یک لبخند می تواند به شما در بلند کردن روحیه کمک کند ، حتی اگر اجباری باشد.
به دلیل شناخت تجسم یافته ، لبخند سیگنالی به مغز شما می فرستد که اتفاق خوبی رخ می دهد. لبخند نشانه ذهن است که طنز یا شادی در حال آمدن است و مغز ما با ایجاد احساس تطبیق در بدن ما نسبت به آن واکنش نشان می دهد. به این ترتیب احساس بهتر و شادتری می کنیم!
همچنین ، هرچه بیشتر لبخند بزنید ، روحیه خود را بالا می برد ، بیشتر به فکر کردن افکار مثبت می انجامید زیرا مغز شما به ذهنهای مثبت باز می گردد و شروع به ایجاد الگوهای تفکر مثبت می کند.

لبخند زدن به فرد لبخند سخت نیست زیرا لبخند مسری است. هرچه بیشتر به دیگران لبخند بزنید ، آنها به شما لبخند می زنند. در حقیقت ، 50٪ مردم لبخند می زنند. محققان دانشگاه اوپسالا اظهار داشتند که اخم کردن به کسی که لبخند می زند بسیار دشوار است. بنابراین تصور کنید که همه در خانه ، محل کار خود لبخند می زنند و فضای مثبت ایجاد می کنند. همه چیز فقط با یک لبخند شروع می شود ، لبخند شما!

همانطور که توسط این مطالعه از دانشگاه ایالتی پن ارائه شده ، افرادی که لبخند می زنند ، دوستانه ، دوست داشتنی و حتی شایسته تر به حساب می آیند. بنابراین ، دفعه بعد که به یک جلسه کاری می روید ، حتما لبخند بزنید! همچنین ، یک لبخند صورت را بلند می کند و مطالعات ثابت کرده است که یک لبخند باعث می شود افراد به طور متوسط ​​3 سال جوان تر به نظر برسند. لبخند یک عامل جذابیت است ، زیرا ما را نیز نزدیک تر و جذاب تر می کند.

فرمول خوشبختی: حداقل 20 دقیقه در روز بخندید. 40 بار در روز لبخند بزنید.
ما اغلب این ادعا را می شنویم که کودکان لبخند می زنند خیلی بیشتر از بزرگسالان. کودک در روز بیش از 300 بار می خندد ، در حالی که بزرگسالان کمتر از 20 بار در روز لبخند می زنند ، در مقایسه با یک فرد 40 ساله که روزانه فقط 4 بار لبخند می زند.

آزمایش انجام شده توسط دکتر رابرت هولدن معروف به "روانشناس خوشبختی" نشان می دهد که ما فقط با لبخند زدن و خندیدن می توانیم سطح شادی خود را تغییر دهیم. بیماران وی پس از گذشت یک ماه از لبخند زدن و خندیدن بیشتر احساس خوشبختی کردند. دکتر هولدن پیشنهاد می کند که حداقل 20 دقیقه در روز لبخند بزنیم یا بخندیم. همچنین اگر روزی 40 بار لبخند بزنیم سطح شادی را افزایش می دهیم و افسردگی را حل می کنیم.

از این 9 روش اثبات شده برای لبخند زدن بیشتر و فوراً احساس شادتر استفاده کنید:

1. صبح لبخند بزنید


فقط 60 ثانیه صرف یک لبخند زیبا کنید. حرکت را شروع می کند! بعد از گذشت تنها یک دقیقه از لبخند اجباری ، شما احساس خوشبختی می کنید و افکار مثبت و شادتری را تحریک می کنید و این باعث می شود در طول روز احساس بهتری داشته باشید. و چه راه عالی برای شروع روز!
2. به کسی که دوستش دارید فکر کنید


افکار ما در بیان و نگرش صورت ما تأثیر می گذارد. اگر به یک شخص فکر کنید ، شما عاشق آن هستید و کسی که شما را دوست دارد به عقب برگردد ، همین حالا که به شما نزدیک می شود ، احساس خوشایندی ایجاد خواهید کرد و لبخند درونی ایجاد می کنید. این حالت روحیه شما را بالا می برد و افراد اطراف شما نیز متوجه آن می شوند. همانطور که از تحقیقات NLP پیشنهاد شده است ، لبخند درونی شما را جذاب تر و نزدیک تر می کند. حداقل اینگونه است که افراد دیگر در مورد شما چه فکر می کنند.

3. با استفاده از یک آینه به خودتان لبخند بزنید


یک لبخند حتی وقتی خودمان را لبخند می زنیم بسیار قدرتمند است. دکتر ریتزو لبخند زدن به خودتان را در آینه توصیه می کند زیرا باعث تحریک نورون های آینه ما می شود ، در صورت احساس اضطراب و تقویت روحیه می تواند به ما در آرامش و دوباره مرکز کردن کمک کند!

4- لبخند به غریبه ها بزنید


یک حلقه مثبت و خندان ایجاد می کند! با ایجاد یک پوزخند زیبا ، احساس بهتری خواهید داشت و سایر افراد نیز احساس بهتری می کنند و بعد دوباره احساس خوبی می کنید! لبخند مسری ، و ما تمایل به آینه سازی از چهره افراد! بسیاری از مردم به شما لبخند می زنند و محیط مطلوبی را ایجاد می کنند. در بالای آن ، شما دوستانه ، جذاب و حتی شایسته تر ظاهر خواهید شد!

5. یادآوری شکلک را در همه جا قرار دهید


McLenna حرفه ای NLP پیشنهاد می کند یادآوری های زیادی را در مکان های مختلف اطراف دفتر و خانه خود قرار دهید تا به شما کمک کند لبخند بزنید...

5. یادآوری شکلک را در همه جا قرار دهید


McLenna حرفه ای NLP پیشنهاد می کند یادآوری های زیادی را در مکان های مختلف اطراف دفتر و خانه خود انجام دهید تا به شما کمک کند در طول روز بارها لبخند بزنید. شما می توانید نقاط قرمز و یا بعد از آن را با صورت خندان قرار دهید. بنابراین هر بار که آن را می بینید ، باید لبخند بزنید!

6. تصاویر مثبتی را که باعث لبخند زدن شما می شود ، قرار دهید


عکس های عزیزانتان ، عکس هایی از مردم که لبخند می زنند؛ عکس از تعطیلات سرگرم کننده ، کارت های تولد ، پاداش و دستاوردهای خود را. تقریباً در مورد هر چیزی قرار دهید که فوراً با یک حرکت چشم ساده لبخند بر لب شما بگذارد!

7. یوگا خنده


این نوعی یوگا است که شامل خندیدن به تمرینات بدن و ذهن است. یوگا خنده روشی سرگرم کننده برای لبخند زدن و خندیدن بیشتر در طول روز فقط با اعمال ساده و ساده است. فیلم های سرگرم کننده زیادی وجود دارد که می توانید پیدا کنید


8- به زمانی که بسیار شاد و شاد بودید فکر کنید


با چشمان بسته بنشینید و آرام بگیرید. یک صفحه بزرگ را در مقابل خود تصویر کنید و شروع به بازی کردن فیلم مورد علاقه خود کنید: تعطیلاتی که گرفتید ، شب با بهترین های شما ، تاریخ شیرین یا زمان اتفاق خنده دار. وقتی در ذهن خود واقعه را مشاهده کردید که چشمانتان بسته است ، احساساتی را که در زمان رویداد تجربه کرده اید ، احساس کنید ، بوها را بو کنید ، رنگ ها را به وضوح مشاهده کنید. آن تصاویر و احساسات را نگه دارید. هرچه بیشتر به این فکر کنید ، بیشتر شما را در همان روحیه شاد قرار می دهد!

9. نمایش های مورد علاقه خود را بازی کنید


من عاشق تماشای نمایش های کمدی به عنوان Friends هستم ، چطور با مادر شما ، دو و نیم مرد ، خانواده مدرن آشنا شدم ، زیرا هر بار که هر یک از این قسمت ها را می بینم ، خیلی سخت می خندم ، که قطعاً روحیه من را روشن می کند!

 5 کار که موجب پرورش کودکان موفق می شود

 




بازدید : 112
نویسنده : مهرو

مواد لازم سوپ تره فرنگی:


1 هویج ، رنده شده
1 پیاز ، رنده شده
2 کرفس چوب ، رنده شده
2 میخک سیر ، تقریبا خرد شده
نمک و فلفل
ساقه از یک دسته کوچک جعفری
برای سوپ تره فرنگی
روغن زیتون
1 پیاز ، ریز خرد شده
200 گرم / 7oz سیب زمینی آرد ، پوست کنده و خرد شده در مکعب ها
350 گرم / 12oz کرفس ، پوست کنده و خرد شده
1 آویشن جوانه زده ، فقط برگ
4 تره فرنگی ، ریز خرد شده
نمک دریا و فلفل سیاه تازه
1 عدد پیاز کوچک ، خرد شده ریز


روش تهیه سوپ تره فرنگی:
برای تهیه سهام ، هویج رنده شده ، پیاز ، کرفس و سیر را درون یک کاسه بزرگ با حرارت بالا قرار دهید. یک پیمانه نمک و فلفل اضافه کنید و بیش از 1 لیتر / 1¾ آب جوش بریزید. در حالی که سوپ را آماده می کنید ، مدت زمان 10-15 دقیقه تند شود.

یک ظرف بزرگ یا قابلمه بزرگ مبتنی بر سنگین را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. یک تفت روغن را اضافه کرده و یک بار داغ ، پیاز ، سیب زمینی ، کرفس و آویشن را اضافه کنید. به مدت 10 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید یا تا زمانی که سبزیجات نرم شوند.

سهام را از طریق یک الک درون تابه سلیور آغشته کنید. به مدت 10 تا 10 دقیقه به آرامی بجوش و سوزن بزنید تا کرم تقریباً حساس شود.

تره فرنگی ها را اضافه کنید ، قابلمه را بپوشانید و 5-7 دقیقه دیگر بپزید ، یا تا تره ها را پژمرده و لطیف کنید اما هنوز سبز روشن است.

از روی حرارت برداشته و در دسته ها مخلوط کنید تا واقعاً صاف شود. (برای یک بافت واقعا مخملی برای یک دقیقه یا بیشتر مخلوط کنید.) سوپ را می توانید در یخچال یا در این مرحله منجمد کنید.

سوپ مخلوط شده را به یک قابلمه تمیز منتقل کنید. در صورت لزوم سوپ را مجدداً گرم کنید و با نمک و فلفل آن را طعم دهید. برای سرو ، قاشق را درون کاسه ها ریخته و با خرد شده خرد کنید.

منبع: بی بی سی


:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ تره فرنگی، سوپ تره فرنگی، آشپزی آسان ,



5 کاری که موجب پرورش کودکان موفق می شود
نوشته شده در یک شنبه 31 فروردين 1399
بازدید : 153
نویسنده : مهرو

دختر بیچاره من او خوشحال و سالم است و والدین دوست داشتنی و خانه ای پایدار دارد.

اما ، او همچنین یک پدر دارد که مقالات علمی را برای جستجوی اجماع مدرن در مورد بهترین شیوه های پرورش بچه ها ، جستجو می کند.

امیدوارم مثل یک خوکچه با او رفتار نکنیم. اما من فکر می کنم که با در نظر گرفتن برخی از مفیدترین و جالبترین استراتژی های موجود در آنجا ، ما به روش هایی که سعی می کنیم او را بزرگ کنیم ، اصلاحاتی کوچک را انجام داده ایم.

من فکر می کنم پنج عادت روزانه ای که در زیر شرح می دهم از جمله قانع کننده ترین هستند.
1. در بالای آنها بمانید.

این می تواند خسته کننده باشد ، و گاهی اوقات فکر می کنید سخنان شما در یک گوش و گوش دیگر جریان دارد. اما محققان بریتانیایی دریافتند که والدینی که انتظارات بالایی را بیان می کنند ، احتمالاً بچه هایی دارند که رشد می کنند موفق باشند - و از برخی مشکلات اساسی جلوگیری می کنند. "

به طور خاص ، یک مطالعه از 15000 دختر انگلیسی بیش از 10 سال ، از سنین 13-14 تا 23-24 سال ، نشان داد کسانی که والدین آنها به طور مداوم انتظارات بالایی از فرزندان خود نشان می دادند عبارتند از:

    به احتمال زیاد برای حضور در دانشگاه.
    در دوران نوجوانی احتمال بارداری کمتری وجود دارد.
    کمتر احتمال دارد دوره بیکاری طولانی شود.
    کمتر احتمال دارد که در مشاغل کم هزینه و بن بست گیر بیفتیم.

نکته اصلی: بچه ها لزوماً از شنیدن همه "انتظارات زیاد" خوششان نمی آمد ، و همیشه نسبت به شنیدن آن واکنش نشان نمی دهند. اما در پایان روز ، آنها آن را شنیدند.

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه اسکس آمده است: "در پشت هر زن موفق یک مادر دلخراش وجود دارد؟ دختران نوجوان اگر مادران فشاری داشته باشند به احتمال زیاد موفق می شوند."
2. آنها را به درستی ستایش کنید.

دو راه اصلی وجود دارد که والدین فرزندان خود را تحسین می کنند. اولین مورد برای توانایی های ذاتی آنها است. دوم برای تلاش آنهاست. مثال ها:

    ستایش توانایی ذاتی: کار عالی! تو خیلی باهوشی!
    تلاش ستایش: کار عالی! شما سخت کار کردید و فهمیدید!

خط مقدم پایین: وقتی شما بچه ها را ستایش می کنید ، آنها را برای تلاش و نه توانایی ها ستایش کنید.

این ناشی از کار کارول دوک ، استاد روانشناسی در دانشگاه استنفورد است. بیشتر کارهای او حول آموزش تفاوت بین یک طرز فکر رشد و یک ذهنیت ثابت محور است.

شما می توانید این را در اینجا مشاهده کنید: اگر مرا به خاطر ذات ذهنی من ستایش می کنید ، برای من تمجید می کنید.

اما وقتی مرا به خاطر تلاش من ستایش می کنید ، مرا تشویق می کنید دقیقاً ماهیچه هایی را که می خواهید من رشد کنم ، در زندگی موفق کنم.

اگر پدر و مادر نسبتاً جدیدی هستید و فکر می کنید وقتی فرزندانتان بزرگتر هستند این نوع تمایز بیشتر اهمیت دارد ، دوباره فکر کنید. تأثیرات این راهبردهای ستایش قابل اندازه گیری است حتی کودکان نیز به اندازه 1 تا 3 سال سن دارند.
3. آنها را به بیرون ببرید.

این یکی ساده است. و هنگامی که هوا خوب است ، هم برای بچه ها و هم برای شما بسیار لذت بخش است.

در مورد این فکر کنید: کسانی از ما که در دفاتر کار می کنیم دائما می شنویم که نشستن در تمام روز ما را می کشد. و با این حال ، ما از بچه هایمان می خواهیم که شش یا هفت ساعت در روز انجام دهند؟ در کلاسهای درس بنشینید.

این نمودار دیوانه است. درعوض ، علم نشان می دهد شما باید آنها را تشویق کنید تا حد امکان در فضای بیرون از منزل بازی کنند.

محققان در اروپا میزان فعالیت خارجی 153 پسر 6 تا 8 ساله را هر روز مشاهده کردند. این رابطه قابل توجه بود:

"هرچه بچه ها بیشتر وقت خود را صرف نشستن کنند و زمان کمتری را برای فعالیت بدنی صرف کنند ، در دو سال بعد کمتر از دستاوردهای خواندن آنها استفاده می کردند. [این] همچنین در توانایی آنها در انجام ریاضی تأثیر منفی گذاشت."
4. به درستی آنها را بخوانید.

این یکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، خصوصاً وقتی جوان تر هستند. پدر و مادر بچه های بسیار موفق کسانی هستند که وقتی کوچک بودند برای فرزندانشان می خوانند.

و معلوم می شود که یک راه درست و یک روش اشتباه برای خواندن آنها وجود دارد.

روش اشتباه فقط خواندن است. همه ما آنجا بوده ایم (من گناه می كنم)؛ گاهی اوقات آنقدر خواندن بچه های خود را خسته می کنید که تقریباً در حالت خلبان قرار دارید. من احتمالاً می توانم در این مرحله کل سری کتاب های دختر لیدی بگ را از حافظه بخوانم.

اما وقتی می توانید ، کار مؤثرتر این است که کودک خود را هنگام خواندن درگیر کنید. از آنها بخواهید بخش هایی از کتاب ها را بخوانند. از آنها بپرسید که فکر می کنند با طرح چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر آنها خیلی جوان هستند ، از آنها بخواهید که صفحات را برای شما بگردانند.

به عنوان نمونه ، Erin Clabough ، متخصص علوم اعصاب ، پیشنهاد می کند که اگر کتاب فرزند شما مادر شما را به کودک خردسال خود می خوانید ، از او بخواهید که هر اتفاقی بیفتد.

"اگر بچه پرنده بودید ، چه کار می کردید؟" او پیشنهاد می کند بپرسید "حتی برای کتابهایی که 216 بار آنها را با هم خوانده اید ، فرزند شما می تواند با روشی متفاوت شخصیت بتواند عکس العمل نشان دهد ، یک تصمیم متفاوت شخصیت می تواند تصمیم بگیرد."
5- آنها را به انجام کارهای خود واگذار کنید.

سوگند می خورم این یک چیز واقعی است. این مقاله از جولی لیتوتوت-هاییمز ، که معاون اول دانشجویان در دانشگاه استنفورد بود و پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز ، چگونه می توان بزرگسالی را نوشت ، نوشت.

Lythcott-Haims به نقل از مطالعه گرانت هاروارد ، یک مطالعه مشهور طولی 81 ساله ، اشاره کرد که نشان می دهد افراد به طور کلی برای موفقیت در زندگی به دو چیز احتیاج دارند.
چگونه می توانیم اخلاق کار را به عنوان شما توسعه دهیم




پنیرک چیست؟ خواص پنیرک در طب سنتی چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 31 فروردين 1399
بازدید : 119
نویسنده : مهرو

پَنیرَک از گیاهان خزنده و پایا با بلندای ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر(در برخی شهرهای ایران مثل دزفول 50سانتی متر) و ساقه‌های ستبر، شاخه‌شاخه و کرک‌دار و منشعب و رنگ گل‌ها آبی و صورتی و میوه مسطح است. این سرده در ایران ۱۰ گونه گیاه علفی یک‌ساله یا چندساله دارد. این گیاه در درمان سرماخوردگی مؤثر است و در اغلب نقاط ایران به ویژه در دشت‌های شهرستان اقلید و شهرستان دزفول می‌روید.

در متون قدیمی فارسی به پنیرک، تریندینگ، خورپرست، آفتاب‌پرست و آفتاب‌گردک هم می‌گفتند. در عربی به آن خُبازی و خُبازا و در زبان هندی خباجی می‌گویند. در طب سنتی نام ملوخیا و ملوکیه هم به‌کار رفته که از یونانی μαλάχη (ملاخه) گرفته شده‌است. در متون قدیمی، خلمیط، بقلةالیهودیه، و خبازی بستانی هم نوشته‌اند. پنیرک را در شیراز ختمی (خطمی) و نان کلاغ و خرو و در گیلان پین‌دیره می‌گویند. در مناطق جنوبی‌تر ایران بویژه در استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و فارس به آن تولَه می‌گویند. در منطقه آذربایجان با نام "هَمَه گوجي" شناخته میشود.

پنیرک با نام علمی Malva sylvestris در عربی خبازی نامیده می‌شود. گیاهی است علفی، به ارتفاع تا ۶۰ سانتی‌متر و پایا. به صورت خودرو، در بسیاری از نقاط می‌روید و برای استفاده نیز کشت می‌گردد.

قسمت مورد استفادهٔ پنیرک برگ و گل می‌باشند. البته در اکثر نواحی، گل پنیرک مورد استفاده قرا می‌گردد. این گیاه در ایران رویش ندارد و گونهٔ نزدیک به آن به نام M.neglecta مورد استفاده قرار می‌گیرد. گونهٔ موجود در ایران، به بلندی گونهٔ اول نیست و به حالت تقریباً خوابیده‌است و حداکثر تا ۴۰ سانتی‌متر مرتفع می‌شود. برگ‌ها دارای حالت دایره‌ای و دندانه دار و گل‌ها، بنفش رنگ و کوچک هستند.

قسمت مورد استفادهٔ پنیرک در ایران، گل‌های بنفش رنگ خشک شدهٔ آن می‌باشد. محل رویش گیاه در ایران نواحی البرز، اطراف تهران، شمال ایران، آذربایجان، آستارا، اصفهان، نواحی مرکزی ایران، خراسان، دامغان، سمنان، بهبهان، جنوب ایران، کرمان، بلوچستان و سایر نقاط می‌باشند.

از نظر طب سنتی گیاه پنیرک را معتدل می‌دانند، اخلاط غلیظ را رقیق و اخلاط خیلی رقیق را معتدل می‌کند. ساییدگی برگ آن برای شکستگی اعضاء مفید است، ترکیب آن با روغن زیتون برای سوختگی و عقرب گزیدگی مفید است، دم کردهٔ ساقه و برگ آن با شکر، گرفتگی صدا را برطرف می‌سازد.

در درمان التهاب‌های تنفسی و جوش‌های پوستی کاربرد دارد، دارای ویتامین A و B و C است و در درمان بیماری‌های کلیه و مثانه بسیار مؤثر است، ضدسرفه و مرهم سینه است.

برگ و ریشه پنیرک اگر به شکل ضماد درآید و روی دمل یا کورک قرار گیرد باعث می‌شود تا بسیار سریع سر باز کنند.

جوشاندهٔ آن برای عفونت‌های مثانه، اسهال خونی و سرفه‌های شدید مؤثر و مفید است، دم کردهٔ آن برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده‌های تنبلی هستند، توصیه می‌شود.

در درمان برونشیت و استفراغ نیز استفاده می‌شود، به صورت غرغره در رفع تحریکات مخاط دهان و درد گلو اثر مفیدی دارد و همچنین برای رفع سوزش مجرای ادرار مفید است.

برای رفع جوش‌های صورت نیز می‌توان از پنیرک استفاده کرد ضمن این که درد و ناراحتی‌های محل جوش را تسکین می‌دهد و به صورت کمپرس یا لوسیون در درمان سوختگی‌ها مؤثر است.

در هندوستان از گیاه پنیرک به عنوان داروی لعابدار نرم‌کننده و خنک‌کننده استفاده می‌شود، ۳۰۰ گرم برگ خشک پنیرک را در یک لیتر آب می‌جوشانند و به عنوان مسکن می‌خورند.

استعمال جوشانده آن به صورت کمپرس گرم و حمام، در رفع ناراحتی‌های بواسیر، بعضی تومورها، ورم پلک چشم و غیره بین مردم معمول است.

از جوشاندن گل و برگ آن در نیم لیتر آب، محلولی به دست می‌آید که اثر نرم‌کننده در پوست بدن دارد و به صورت لوسیون مالیدن بر روی پوست، آرامش و نرمی خاصی به افرادی که دارای پوست حساس و لطیف هستند می‌بخشد.

برای تسکین ناراحتی‌های ناشی از تابش گرمای خورشید و آفتاب زدگی، جوشانده ۵۰۰ گرم گل یا ریشه گیاه را در یک لیتر آب تهیه کرده و پس از صاف کردن به ملایمت در محل سوختگی می‌مالند.

برای رفع سردردهای یک طرفه شدید، دل پیچه، ورم لوزه‌ها، درد گلو و آنژین اثر مفید دارد.

گل‌های پنیرک بیش از ۱۰ درصد موسیلاژ دارند. این موسیلاژ در اثر هیدرولیز، تبدیل به گالاکتوز، آرابینوز، گلوکز، رامنوز و اسید گالاکتورونیک می‌شود. هم چنین گل‌های پنیرک حاوی مقدار کمی تانن و حدود یک دهم درصد لوکوآنتوسیانین‌ها و ۷ درصد آنتوسیانین‌ها می‌باشد (نسبت به وزن خشک گل).

دم کردهٔ گل‌ها به خاطر داشتن موسیلاژ، یکی از داروهای خوب ضد سرفه است. هم چنین به عنوان ضد نزله(زکام) و تورم دهان و گلو مصرف می‌شود. از سویی چون دارای خاصیت قابض ضعیف است، تا حدی به عنوان ضداسهال عمل می‌کند.

در طب عوام از خوراکی آن، به منظور مشکلات مثانه و به صورت ضماد موضعی در التیام زخم‌ها استفاده می‌شود. از رنگ آن(آنتوسیانین‌های آن)، برای مواد غذایی استفاده می‌شود.

مهمترین اثرات گزارش شده عبارتند از: ضد درد، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، قابض، ملین، ادرار آور، خلط‌آور و مقوی رحم.

نکات قابل توجه

اثرات گل پنیرک، عمدتاً مربوط به موسیلاژ و آنتوسیانین آن است که یکی از مهم‌ترین داروهای ضد سرفه و مفید برای رفع گرفتگی صدا است.

بهتر است پس از صاف کردن دم کرده، گل را کمی فشار داد تا تمام موسیلاژ استخراج شده و تفاله را دور بریزیم.

هنگام تهیهٔ فرآورده، نباید بیش از ۵ دقیقه آن را بجوشانیم، چون باعث هیدرولیز موسیلاژ و کم اثر شدن محصول می‌شود.

در منابع جدید مصرف گیاه را برای درمان کم خونی، مفید گزارش نموده‌اند.

برگ پنیرک

ترکیبات مهم

برگ حاوی حدود ۸ درصد موسیلاژ می‌باشد که پس از هیدرولیز، تولید قندهای آرابینوز، گلوکز، رامنوز، گالاکتوز و اسید گالاکتورونیک اسید می‌کند. هم چنین حاوی مقدار تانن و فلاونوئید است.

طریقه و مقدار مصرف

بر روی ۵ گرم برگ، یک لیوان آب سرد ریخته مدت حدود ۵ دقیقه می‌جوشانیم یا بر روی همین مقدار برگ، یک لیوان آب در حال جوشیدن می‌ریزیم و بهتر است در آن را بپوشانیم؛ آن گاه پس از ۱۵ دقیقه صاف می‌کنیم. البته بهتر است محلول‌های سرد آن را، قبل از مصرف، کمی گرم کنیم. در صورتی که با هر بار مصرف، یک قاشق عسل به آن بیفزاییم، اثر آن قوی تر می‌شود. این میزان مصرف را می‌توان روزی سه تا چهار بار تکرار کرد.

اثرات مهم

اثرات مهم برگ پنیرک مشابه با گل‌های آن است؛ به ویژه جهت درمان تورم قسمت‌های بالای راه‌های تنفسی و گلو، تورم‌های روده‌ای – معدی، مناسب است.

داروهای گیاهی

برگ پنیرک به عنوان یکی از گیاهان مؤثر در عوارض سرماخوردگی به ویژه سرفه، در تعداد زیادی از فرمولاسیون‌های سرماخوردگی، مخلوط با گیاهان دیگر وجود دارد.

عوارض و هشدارها

تاکنون عوارضی از مصرف گل یا برگ پنیرک گزارش نشده‌است.

نکات قابل توجه

گیاه پنیرک موجود در ایران(Malva neglecta)، از نظر خواص دارویی مشابه با پنیرک موجود در نقاط دیگر دنیا است. این دو گونه گیاه از یک جنسی هستند که شرح آن داده شده‌است.

خواص گل و برگ پنیرک، نزدیک به هم است؛ ولی اثرات گل به دلیل داشتن آنتوسیانین و لکوآنتوسیانین‌ها، کامل ترمی باشد.

برای استفاده از خواص کامل پنیرک، می‌توان مخلوطی از گل و برگ آن را مورد استفاده قرار داد.

چون اثرات پنیرک با گل ختمی هم جهت است، می‌توان از مخلوط گل پنیرک و گل ختمی جهت تهیهٔ موسیلاژ مربوط، به ویژه در سرماخوردگی، تسکین سرفه به عنوان خلط‌آور و رفع گرفتگی صدا استفاده کرد.

برای جمع‌آوری گل‌ها، بهتر است در زمان باز شدن گل‌ها که اکثراً در تابستان است، این کار صورت گیرد، جمع‌آوری برگ‌ها در فصل بهار باید صورت گیرد.

در بازار ایران، فقط گل پنیرک به صورت خشک شده (بنفش رنگ) وجود دارد که می‌توان طبق روش ذکر شده، از آن استفاده کرد.

مضرات

مصرف زیاد آن سست‌کننده معده‌های ضعیف است. برای مزاج‌های سرد و تر مناسب نیست.

مصرف پنیرک ممکن است با داروهای گوارشی و مشکلات تنفسی تداخل داشته باشد.

 منبع: ویکی پدیا


:: برچسب‌ها: پنیرک , خواص پنیرک , خواص پنیرک در طب سنتی ,