پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خواص شگفت انگیز روغن سیاه دانه چیست؟
نوشته شده در جمعه 20 تير 1399
بازدید : 124
نویسنده : مهرو

فواید روغن سیاه دانه
مردم هزاران سال است که از روغن دانه سیاه به دلیل مزایای درمانی آن استفاده کرده اند.

مطالعات نشان می دهد که این روغن ممکن است مزایای سلامتی و آرایشی بسیاری از جمله کمک به کاهش وزن ، بهبود شرایط پوستی و حتی درمان سرطان و دیابت را به همراه داشته باشد.

در این مقاله ، ما به علوم مزایای روغن سیاه دانه نگاه می کنیم و در مورد عوارض و خطرات جانبی احتمالی آن کاوش می کنیم.

روغن دانه سیاه چیست؟
روغن دانه سیاه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.
دانه های سیاه همچنین به دانه های سیاه سیاه ، زیره سیاه ، کالونجی و دانه پیاز سیاه معروف است.

آنها از Nigella sativa ، گیاه کوچکی با گلهای بنفش ، آبی یا آبی کم رنگ است که در اروپای شرقی ، آسیای غربی و خاورمیانه رشد می کند.

مردم هزاران سال از دانه های ریز سیاه میوه های N. sativa به عنوان داروی طبیعی استفاده کرده اند. دانه ها همچنین می توانند طعم های زردچوبه ، ترشی و نان را به روشی مشابه زیره یا پونه کوهی میل کنند.

روغن سیاه دانه حاوی تیموکینون است ، که یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که ممکن است دارای خاصیت کاهش دهنده تومور نیز باشد.

افراد می توانند روغن بذر سیاه را به شکل کپسول مصرف کنند یا آن را بصورت موضعی بمالند تا به نفع پوست شود. همچنین می توان روغن آن را به روغن های ماساژ ، شامپوها ، محصولات مراقبت از پوست خانگی و رایحه اضافه کرد.

روغن دانه سیاه با کیفیت بالا نیز برای استفاده در پخت و پز ، پخت و نوشیدنی مناسب است.


فواید روغن سیاه دانه
دانشمندان با طیف وسیعی از تخصصها در مورد فواید احتمالی روغن سیاه دانه تحقیق کرده اند.

با این حال ، توجه به این نکته مهم است که تاکنون بسیاری از مطالعات از سلولها یا حیوانات به عنوان مدل استفاده کرده اند ، و تحقیقات محدودی در مورد تأثیر روغن دانه سیاه در انسان وجود دارد.

مزایای کاهش وزن
تحقیقات نشان داده اند که مکمل دانه سیاه می تواند به کاهش شاخص توده بدنی افراد (BMI) کمک کند. شرکت کنندگان در مطالعه هیچ عوارض جانبی جدی از مصرف این مکمل گزارش نکردند.

یک بررسی منظم که در سال 2013 در مجله دیابت و اختلالات متابولیک منتشر شده است ، نشان داد که روغن سیاه دانه می تواند در مقابله با چاقی مؤثر باشد.

فواید پوست
روغن دانه سیاه ممکن است برای افرادی که دارای شرایط پوستی زیر هستند مفید باشد:

اگزما: طبق یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2013 با مقایسه مزایای درمانی N. sativa با داروهای تجویزی ، روغن سیاه دانه می تواند شدت اگزمای دست را کاهش دهد.
آکنه: تحقیقات نشان می دهد که اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی روغن سیاه دانه می تواند آکنه را بهبود بخشد. در یک مطالعه ، 58 درصد از شرکت کنندگان پاسخ خود به این درمان را خوب ارزیابی کردند ، در حالی که 35 درصد احساس کردند که نتایج آنها متوسط ​​است.
پسوریازیس: یک مطالعه در سال 2012 روی موش ها نشان می دهد که این روغن همچنین می تواند دارای خواص ضد پاتوریاتیک باشد.
روغن دانه سیاه همچنین ممکن است موها را مرطوب کند ، پوست را نرم کند و به عنوان مرطوب کننده عمل کند ، اگرچه برای اثبات این مزایا فقدان مدارک علمی وجود ندارد.

مزایای شرایط سلامتی
روغن دانه سیاه همچنین ممکن است برای برخی از شرایط سلامتی از جمله موارد زیر مفید باشد:

سرطان

مطالعات اخیر نشان داده اند که تیموکینون موجود در روغن دانه سیاه می تواند بر مرگ برنامه ریزی شده سلول یا آپوپتوز در چندین نوع سلول سرطانی تأثیر بگذارد. این موارد شامل سرطان مغز ، لوسمی و سلولهای سرطانی پستان است.

با این حال ، بسیاری از تحقیقات در مورد تأثیر روغن سیاه دانه بر سرطان از سلولها استفاده می شود تا انسانهای زنده ، بنابراین محققان هنوز نمی دانند که این روغن چقدر ممکن است برای درمان مبتلایان به سرطان موثر باشد.

عملکرد کبد و کلیه

براساس مطالعه سال 2013 بر روی موشها ، روغن سیاه دانه ممکن است عوارض بیماری کبد و کلیه را کاهش داده و ساختار بدن را بهبود بخشد. محققان نمی دانند که آیا این اثرات ممکن است در انسان نیز رخ دهد.

دیابت

طبق مقاله ای در مجله Endocrinology & Metabolism ، روغن سیاه دانه ممکن است دارای خاصیت ضد دیابتی بوده و قند خون را بهبود بخشد. باز هم ، این مطالعه از مدلهای حیوانی استفاده می کند ، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تأیید اثربخشی روغن در انسان لازم است.

ناباروری

یک کارآزمایی بالینی کنترل شده با دارونما بر روی مردان مبتلا به اسپرم و ناباروری غیر طبیعی ، نشان داده است که روغن سیاه دانه می تواند باعث بهبود حرکت اسپرم و افزایش تعداد اسپرم و حجم مایع منی شود.




بازدید : 86
نویسنده : مهرو

فرامرز قریبیان (زاده ۲۷ آبان ۱۳۲۰ در خیابان ری تهران)، بازیگر و کارگردان ایرانی است و تاکنون سه بار در سال‌های ۱۳۶۶، ۱۳۷۱ و ۱۳۷۸ برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شده‌است. او پدر سام قریبیان (بازیگر ایرانی)است.

فرامرز قریبیان در سال ۱۳۲۰ در تهران، خیابان ری، کوچهٔ آبشار زاده شد. وی تباری تفرشی دارد.[۷] دارای تحصیلات ناتمام در رشته بازیگری مدرسه ویژوال آرت آمریکا است و فعالیت سینمایش را با دستیاری کارگردان و ایفای نقش کوتاهی در فیلم بیگانه بیا ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۴۷ آغاز کرد. سپس به دلیل مسافرت به خارج از کشور چند سالی از سینما دور بود.

در سال ۱۳۵۱ بار دیگر در فیلمی از مسعود کیمیایی به نام خاک بازی کرد و بازی خوب و روانش در فیلم گوزنها در کنار بازی قدرتمندانه بهروز وثوقی، نام او را سر زبان‌ها انداخت. غزل در سال ۱۳۵۵ سومین همکاری او با مسعود کیمیایی بود. در سال ۱۳۵۷ جلوی دوربین بهمن فرمان آرا و در فیلم سایه‌های بلند باد رفت و پس از انقلاب و در دههٔ شصت در فیلم‌های بسیاری بازی کرد. سمند در سال ۱۳۶۴ دیگر فیلم موفق او بود. قریبیان در سال ۱۳۶۵ کارگردانی را با فیلم قابل قبول جدال در تاسوکی آغاز نمود و در سال ۱۳۶۶ در فیلم ترن به کارگردانی امیر قویدل ایفای نقش کرد و توانست از ششمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کند. او در همین سال بازی در فیلم موفق کانی مانگا را در کارنامه خود ثبت کرد.

در سال ۱۳۷۰، پس از ۱۵ سال، بار دیگر در فیلمی از مسعود کیمیایی به نام ردپای گرگ بازی کرد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. در این فیلم بازی درخشانی را به نمایش گذاشت، اما مزد بازی خوبش در این فیلم را از یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر بخاطر بازی در فیلم بندر مه‌آلود ۱۳۷۱ گرفت و توانست جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند. وی در سال ۱۳۷۳ با فیلم تجارت بار دیگر جلوی دوربین مسعود کیمیایی ظاهر شد.

قریبیان در سال ۱۳۷۴ دومین فیلم خود را کارگردانی کرد. قانون یک فیلم پلیسی معمولی بود که برای قریبیان امتیازی به حساب نمی‌آمد. یاغی در سال ۱۳۷۶ به کارگردانی جهانگیر جهانگیری دیگر فیلم قابل توجه او شد. اما قریبیان توانایی‌هایش در کارگردانی را در سال ۱۳۷۸ با فیلم چشمهایش ثابت کرد. فیلمی خوش ساخت با فصل‌هایی ماندگار که با نگاه به داستان داش آکل صادق هدایت ساخته شده بود. او که به عنوان بازیگر نقش اصلی نیز در این فیلم حضور داشت موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم حراره در سال ۲۰۰۱ شد.

قریبیان سومین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد، در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر را برای بازی درخشان خود در فیلم مرد بارانی به کارگردانی ابوالحسن داوودی بدست آورد. قریبیان طی دو سال متوالی در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ جلوی دوربین اصغر فرهادی رفت و به ترتیب در فیلم‌های رقص در غبار و شهر زیبا در دو نقش متفاوت به ایفای نقش پرداخت. بازی درخشان او در رقص در غبار مورد توجه منتقدین قرار گرفت و موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک و جایزه گرگ نقره‌ای را از جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو ۲۰۰۳ به دست آورد و همچنین برای ایفای نقش در شهر زیبا جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم هند ۲۰۰۴ را از آن خود نماید. قریبیان در سال ۱۳۸۴ در فیلم رویای خیس ساخته پوران درخشنده به ایفای نقش پرداخت و در سال ۱۳۸۵ بار دیگر در فیلمی از مسعود کیمیایی به نام رئیس ظاهر شد. وی در سال ۱۳۸۹ با فیلم آلزایمر نقش متفاوت دیگری را تجربه کرد و دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد. قریبیان به همراه پسرش سام قریبیان در سال ۱۳۹۲ گناهکاران را کارگردانی کرد که نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فجر شد. فیلمی با ژانر هیجان انگیز و معمایی که به عنوان یکی از نامزدهای نهایی بهترین فیلم سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. او که خود نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخت توانست جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره سپنتا سانفرانسیسکو را در سال ۲۰۱۴ به دست آورد. مسعود کیمیایی کارگردان سرشناس سینمای ایران در مصاحبه‌هایی جداگانه، فرامرز قریبیان را بهترین بازیگر فیلم‌های خود دانسته‌است. قریبیان در بهمن ماه ۹۸ پس از بازی در فیلم خروج از دنیای بازیگری خدافظی کرد. 

زمینه فعالیت

بازیگری و کارگردانی

تولد

۲۷ آبان ۱۳۲۰ (۷۸ سال)
تهران

محل زندگی

تهران

ملیت

ایرانی

پیشه

بازیگر و کارگردان

سال‌های فعالیت

۱۳۴۷–۱۳۹۸

همسر(ها)

مینا خیامی (سابق)
مهشید بازرگانی

فرزندان

سام و بهزاد

 

 




بازدید : 117
نویسنده : مهرو

حسین کیانی نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، زادهٔ سفید کوه ملایر، به تاریخ دوم بهمن ماه ۱۳۵۳ و بالیدهٔ شهر بروجرد است.

حسین کیانی فارغ‌التحصیل رشتهٔ کارگردانی از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران و نیز کارشناسی ارشد همین رشته از دانشکدهٔ هنر دانشگاه تربیت مدرس است.

او همسر رؤیا میرعلمی بازیگر تئاتر و سینما است.[۱]

سبک نویسندگی[ویرایش]

کیانی از آن دست درام‌نویسانی است که به سمت متون خارجی نرفته و تلاش کرده زبان و سبکی را که در درام‌نویسی داشته، حفظ کند. او در جایگاه کارگردان مؤلف، دارای سبکی مختص به خود است که فقط به شیوهٔ اجراهایش محدود نمی‌شود، بلکه در وهلهٔ اول به تفکرش به عنوان هنرمند جامعهٔ امروز برمی گردد. از نظر او، تئاتر فرصتی است برای دیالوگ با مردم، سنت و مذهب، اجتماع و سیاست و حتی تاریخ. به همین دلیل، در نمایشنامه‌های تاریخی اش، با دستمایه قرار دادن رویدادهایی خاموش و رها شده، به ریشه‌های مصائب جامعهٔ امروز می‌رسد.

سوابق هنری[ویرایش]

- کارگردانی و بازیگری در نمایشنامه " داستان باغ وحش " نوشته ادوراد آلبی در سال ۱۳۷۵، اجرا شده در سالن تجربه دانشکده هنرهای زیبا

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه " بازی خانه " در جشنواره سراسری دانشجویان کشور در سال ۱۳۷۶، اجرا شده در سالن شماره ۲ تئاتر شهر به مدت ۳۰ شب، که موفق به دریافت جوایز کارگردانی و نمایش‌نویسی و بازیگری اول زن گردید.

- اجرای پایان‌نامه مقطع کارشناسی نمایشنامه «دوزخ» (دربسته) نوشته ژان پل سارتر در سال ۱۳۷۷، با راهنمایی حمید سمندریان و فرهاد ناظر زاده کرمانی

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه خیشخانه در جشنواره سراسری دانشجویان کشور در سال ۱۳۷۸، اجرا شده در سالن شماره ۲ تئاتر شهر (نمایش خیشخانه در همان سال در اهواز اجرا و جوایز نمایشنامه نویسی، طراحی صحنه و بهترین بازیگر زن را از آن خود ساخت. این نمایشنامه از برجسته‌ترین آثار کیانی و تحت تأثیر پرده‌خانه کارِ بهرام بیضایی است؛ ولی تا کنون چاپ نشده‌است)

-نویسنده و کارگردان نمایشنامه‌های " پنهان خانه پنج در" و " واقعه در مجلس سودابه خوانی " در سال ۱۳۷۸، که موفق به دریافت جایزه بهترین نمایش هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد. این نمایش در سال ۱۳۷۹ در هفته هنر ایران در شهر پارمای ایتالیا دعوت شد و سپس در ایران در سالن سایه در تئاتر شهر به مدت ۳۳ شب به اجرای عموم درآمد.

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه " رژیستورها نمی‌میرند " در سال ۱۳۸۰، در سالن چهار سوی تئاتر شهر

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه "مضحکهٔ شبیه قتل " در سال ۱۳۸۲، در سالن سایه تئاتر شهر

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه «تئاتر اجباری» در سال ۱۳۸۳، در سالن قشقایی تئاتر شهر

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه " تکیه ملت " در سال۱۳۸۴، در سالن سایه تئاتر شهر

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه " همسایه آقا " در سال ۱۳۸۵، در سالن چهار سو در تئاتر شهر

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه " بیداری خانه نسوان " در سال ۱۳۸۷، در سالن چهار سو در تئاتر شهر

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه " اهل قبور " در سال ۱۳۸۸، در سالن چهار سو در تئاتر شهر

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه " همه فرزندان خانم آغا " در سال ۱۳۸۹، در سالن چهار سو تئاتر شهر

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه «مشروطه بانو» در سال ۱۳۹۰، در سالن اصلی تئاتر شهر

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه «در شوره زار» در سال ۱۳۹۲، در سالن ایرانشهر - سالن استاد سمندریان

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه «مضحکهٔ شبیه قتل» در سال ۱۳۹۴، در سالن اصلی تئاتر شهر (باز تولید)

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه «تئاتر سعدی، تابستان سی و دو» در سال ۱۳۹۵، در سالن اصلی تئاتر شهر

- نویسنده و کارگردان نمایشنامه «روز عقیم» در سال ۱۳۹۶، در تئاتر باران

_نویسنده و طراح و کارگردان نمایش (چشم به راه میرغضب) در تماشاخانه سنگلج ۱۳۹۸

کتاب‌شناسی[ویرایش]

بیداری خانه نسوان، حسین کیانی، ناشر: سناء دل

همسایهٔ آقا [نمایشنامه]، حسین کیانی، ناشر: افراز

پنهان‌خانهٔ پنج‌در و واقعه در مجلس سودابه‌خوانی (دو نمایشنامه)، حسین کیانی، ناشر: افراز

 




طرز تهیه سوپ سیب زمینی و قارچ
نوشته شده در دو شنبه 26 خرداد 1399
بازدید : 108
نویسنده : مهرو

مواد لازم سوپ سیب زمینی و قارچ:


1 قاشق غذاخوری روغن کلزا
2 پیاز بزرگ
، نصف شده و باریک خرد شده
20 گرم قارچ بز گوشت بستنی
3 قاشق غذاخوری پودر بوویلون سبزیجات
300 گرم قارچ شاه بلوط ، خرد شده
3 میخک سیر ، ریز رنده شده
سیب زمینی 300 گرم
، ریز ریز
2 قاشق غذاخوری آویشن تازه
4 هویج ، ریز خرد شده
2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

8 قاشق غذاخوری ماست زیستی
قطعه گردو 55 گرم

طرز تهیه سوپ سیب زمینی و قارچ:


روغن را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید. در پیازها را بشویید و 10 دقیقه سرخ کنید تا طلایی شوند. در همین حال ، 1.2 لیتر آب جوش را روی قارچ های خشک شده بریزید و در بولا هم بزنید.

قارچ ها و سیر های تازه را با سیب زمینی ، آویشن و هویج به ماهیتابه اضافه کنید و تا زمانی که قارچ ها نرم شوند و سرخ شدن آن شروع به سرخ کردن کنید.

در قارچ ها و انبارهای خشک شده بریزید ، قابلمه را بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه بجوشد. در جعفری و مقدار زیادی فلفل هم بزنید. کاسه ها را داخل کاسه ها بریزید و به هر یک از قسمت های موجود با 2 قاشق غذاخوری ماست و یک چهارم گردو سرو کنید. بقیه را می توان در روز بعد سرد کرد و دوباره گرم کرد




بازدید : 237
نویسنده : مهرو

مگر می شود ایرانی باشید و میراث باستانی تخت جمشید را نشناسید!! البته شاید این سعادت نصیبتان نشده باشد که به شیراز سفر کنید و تخت جمشید را از نزدیک ببینید ولی مطمئنا بارها و بارها وصف آن را در تلویزیون و رسانه ها شنیده اید.

البته توصیف تخت جمشید اینقدر مشکل است که ما هر چقدر هم بگوییم تنها گوشه ای از امپراطوری با عظمت هخامنشی را برای شما گفته ایم…

آدرس تخت جمشید کجاست؟

بطور کلی شهر شیراز جزو شهرهای توریستی و گردشگری ایران است و تخت جمشید نیز در استان فارس و در شمال شهرستان مرودشت واقع شده است.

اگر اول به شیراز سفر کرده اید و قصد دارید از شیراز به تخت جمشید بروید، حدود یکساعت باید در راه باشید.

تخت جمشید در فاصله ی ۵۷ کیلومتری شیراز و ۱۰ کیلومتری مرودشت قرار گرفته است.

اگر ماشین شخصی دارید که می توانید  از گوگل مپ یا نرم افزارهایی که مسیریاب هستند برای رفتن به تخت جمشید استفاده نمایید ولی اگر با هواپیما یا قطار به شیراز سفر کرده اید، از شیراز با تاکسی یا مینی بوس به مرودشت بروید.

زمان بازدید از مجموعه تخت جمشید چه روزهایی است؟

افراد علاقمند می توانند در تمام ایام هفته از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۷:۳۰ از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید بازدید نمایند.

البته در برخی ایام که تعطیلات رسمی به مناسبت سوگواری می باشد طبق اعلام قبلی، مجموعه ی تخت جمشید تعطیل می باشد.

مبلغ ورودی مجموعه تخت جمشید چقدر است؟

در حال حاضر مبلغ ورودی مکان های گردشگری درجه ی یک استان فارس که تخت جمشید هم شامل مکان ها و محوطه های توریستی درجه یک این استان می باشد برای بازدیدکنندگان داخلی که مردم کشور خودمان هستند (ایرانیان) مبلغ ۵ هزار تومان (۵۰,۰۰۰ ریال) و برای بازدیدکنندگان خارجی مبلغ ۵۰ هزار تومان (۵۰۰,۰۰۰ ریال)  می باشد.

دلیل نامگذاری بنای تاریخی تخت جمشید چیست؟

در زمانی که این بنا ساخته شده، پارسه یعنی شهر پارسیان نام گذاری شده است، اما یونانیان به این بنا پرسپولیس یعنی پارسه شهر می گفتند.

در دوره ی ساسانیان، این بنای تاریخی را صد ستون (سد ستون) می نامیدند.

در دوران اسلامی به تخت جمشید، چهل منار یا هزار ستون می گفتند و ارتباطی بین این بنا و جمشید و حضرت سلیمان نبی برقرار می کردند و برای آن احترام قائل بودند.

در فارسی معاصر این بنای تاریخی که نماد غرور ایرانی است را تخت جمشید یعنی قصر پادشاهی جمشید شاه (پادشاه اساطیری ایرانی) می نامند.

 

تخت جمشید در چه سالی و به دستور چه کسی ساخته شده است؟

تخت جمشید در حدود ۲۵۰۰ سال پیش و به دستور داریوش شاه هخامنشی ساخت و سازش آغاز شده است، اما ساخت آن حدود پنجاه سال طول کشیده و خشایار شاه و ادشیر اول که جانشینان داریوش بودند در ادامه ی ساخت بنای تاریخی پرسپولیس همکاری نمودند.

شاید باور کردنی نباشد که در ساخت مجموعه تخت جمشید هنرمندان و معماران چیره دست از سراسر ایران گرد آمدند تا بتوانند اثری را پدید آورند که در طول هیچ دوره ای مثل و مانند آن ساخته نشده است.

افرادی که در ساخت تخت جمشید مشارکت داشتند بابت کاری که می کردند حق الزحمه دریافت می کردند و حتی بیمه بودند، نکته ی قابل توجه این است که زنان نیز در ساخت تخت جمشید کمک می کردند، اطلاعات ذکر شده مبنی بر ساخت تخت جمشید از نوشته های روی خشت ها و کتیبه ها بدست آمده است.

مجموعه تخت جمشید شامل چه بخش های دیدنی می باشد؟

از بخش های دیدنی تخت جمشید می توانیم به کاخ آپادانا، کاخ هدیش، کاخ ملکه، کاخ ه (کاخ H)، کاخ تچر، کاخ سه در (تالار شورا)، کاخ صد ستون، کاخ شورا، دروازه ملل، نقش رستم (در ۶٫۵ کیلومتری تخت جمشید واقع شده است.)، موزه تخت جمشید و … اشاره کنیم.

در سال ۱۹۷۹ مجموعه تخت جمشید در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و در حال حاضر علاوه بر ایران جزو سرمایه ها و میراث تاریخی جهانی محسوب می شود.

 

دلیل آتش سوزی تخت جمشید چه بوده است؟

تخت جمشید در حدود ۲۰۰ سال یکی از پایتخت های حکومت هاخامنشیان در دوره های داریوش شاه، خشایارشاه و اردشیر اول بوده است.

اسکندر مقدونی در دوره ی داریوش سوم به ایران حمله کرد و وی را شکست داد، سپس تخت جمشید مرکز امپراطوری هخامنشی را تصرف نمود و به مدت هفت سال در ایران حکومت کرد.

طبق بررسی های انجام گرفته اسکندر مقدونی تخت جمشید را به آتش کشیده است اما دو روایت در این مورد وجود دارد، یک مورد این است که عمل اسکندر عمدی بوده است و مورد دیگر آتش سوزی تخت جمشید را به معشوقه ی اسکندر منتسب می کند که اسکندر به تحریک معشوقه اش، تخت جمشید را به آتش کشاند. (به تلافی آتش کشیدن آتن توسط خشایار شاه)

به هر حال با وجود اینکه بنای تخت جمشید دچار آتش سوزی شده است اما ابهت و عظمت خود را حفظ کرده و با گذشت قرن ها همچنان مردم از سراسر دنیا به شیراز سفر می کنند تا بتوانند تخت جمشید را با چشمان خودشان ببینند.

 




خواص قهوه برای سلامتی چیست؟
نوشته شده در شنبه 24 خرداد 1399
بازدید : 91
نویسنده : مهرو

با این اقدام ، سازمان بهداشت جهانی به بحث و گفتگوهای چندین ساله در مورد تأثیر قهوه بر سلامت انسان پایان داد. مطالعات اخیر نشان می دهد که قهوه باعث کاهش جوش های آسم و حساسیت ها می شود ، از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند ، سوزاندن چربی ها در بدن را فعال می کند ، کسری پتاسیم را دوباره پر کرده و به بهبود عملکرد قلبی عروقی کمک می کند. بعلاوه ، قهوه و چای منبع مهمی از آنتی اکسیدان ها هستند.

قهوه منبع ویتامین P است که برای تقویت رگ های خونی مورد نیاز است.

یک فنجان قهوه حاوی 20٪ از نیاز روزانه به ویتامین P است.

عنصر اصلی فعال بیولوژیکی قهوه ، کافئین آلکالوئید آلی است. کافئین در بیش از صد گیاه در نسبت های مختلف یافت می شود اما فقط انواع توت های قهوه و کاکائو ، آجیل کولا و برگهای چای حاوی مقادیر کاملاً قابل توجهی کافئین هستند.

مطالعات بیشماری حاکی از آن است که قهوه به دلیل داشتن کافئین سرعت واکنش انسان را افزایش می دهد ، به تمرکز ، تحریک تفکر انجمنی کمک می کند ، به غلبه بر خواب آلودگی و بهبود خلق و خو کمک می کند.

برخی محققان پیشنهاد می کنند افرادی که مرتباً قهوه می نوشند احساس اعتماد به نفس دارند ، از اعتماد به نفس پایین رنج نمی برند و ترس های غیر منطقی را تجربه نمی کنند. توجه به این نکته مهم است که مشابه قهوه شکلات باعث افزایش غلظت در بدن انسان هورمون بنام سروتونین می شود که وظیفه احساس خوشبختی را بر عهده دارد.

 

خواص انگور چیست؟




خواص انگور برای سلامتی بدن چیست؟
نوشته شده در دو شنبه 12 خرداد 1399
بازدید : 192
نویسنده : مهرو

انسان ها از اوایل 6500 سال قبل از میلاد انگور در حال رشد انگور بودند و در اساطیر فرهنگ های مختلف این میوه نمادی از فراوانی و باروری است. علاوه بر اینکه زرق و برق دار است - و عنصر اصلی در شراب مورد علاقه ما ، - انگور بسیاری از مزایای سلامتی را به شما ارائه می دهد. در اینجا هفت ، به علاوه راه های ساده برای ادغام این سنگهای قیمتی در وعده های غذایی و میان وعده های روزانه شما وجود دارد.

انگور سرشار از مواد مغذی است
هنگامی که فنجان انگور حدود یک چهارم از نیازهای ویتامین C روزانه شما ، نزدیک به 20٪ برای ویتامین K و حداقل 10٪ برای مس را تأمین می کند. علاوه بر حمایت از ایمنی ، ویتامین C برای ترمیم DNA و تولید کلاژن و سروتونین نیز لازم است. (دومی باعث شادی و خواب می شود.)

ویتامین C همچنین به تقویت قابل توجهی در جذب آهن از غذاهای گیاهی کمک می کند. سطح بالای ویتامین C به افزایش چربی سوزی ، هم هنگام ورزش و هم در حالت استراحت ، وابسته است. ویتامین K برای تشکیل استخوان مورد نیاز است ، و کمبود آن با افزایش خطر شکستگی مرتبط است.

مس در تولید انرژی به علاوه تشکیل کلاژن و گلبول های قرمز نقش دارد. انگور همچنین مقادیر کمتری از چندین ماده مغذی مهم از جمله ویتامین های گروه B ، پتاسیم و منگنز را فراهم می کند.

مرتبط: تغذیه گلابی: 5 راه این میوه می تواند سلامت شما را تقویت کند

انگور از مصونیت محافظت می کند
علاوه بر ویتامین های فوق الذکر C و A ، که برای ایمنی بدن بسیار مهم هستند ، انگور از طریق خواص ضد میکروبی طبیعی خود از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند. یک قسمت یک فنجان همچنین حدود دو و نیم اونس آب تأمین می کند ، که برای هیدراتاسیون ، گردش خون و جریان خون سالم و دفع زباله از اهمیت زیادی برخوردار است.

انگور آنتی اکسیدان ضد پیری را فراهم می کند
انگور حاوی چندین آنتی اکسیدان مختلف است ، از جمله انواع شناخته شده برای کاهش التهاب و حمایت از جریان خون سالم. آنتی اکسیدان های انگور همچنین به عملکرد بهتر مغز (از جمله حافظه و لاغر شدن) ، ضد پیری و طول عمر کلی مرتبط هستند. کورستین موجود در انگورهای سیاه و قرمز برای محافظت در برابر بیماریهای عصبی مانند آلزایمر نشان داده شده است. کوئرستین همچنین با آپوپتوز مرتبط است ، توالی خود تخریبی که بدن برای از بین بردن سلولهای فرسوده یا بی اختیاری از بدن استفاده می کند.

مرتبط: مزایای گل کلم: 7 راه این سبزی به سلامتی شما کمک می کند

انگور ممکن است به شما در خواب خوب شب کمک کند
ملاتونین طبیعی موجود در انگور با خواب طولانی تر و با کیفیت تر مرتبط است. این مهم است ، از آنجا که بی خوابی یک سوم از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد ، و کمبود خواب با تعدادی از خطرات سلامتی مرتبط است - از جمله افسردگی ، دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و چاقی.

انگور سلامت قلب را بهبود می بخشد
انگور از چندین جهت از نظر قلبی سالم است. به نظر می رسد آنها سخت شدن شریان را کاهش می دهند ، فشار خون را کاهش می دهند ، گردش خون را بهبود می بخشند ، لخته شدن خون را مهار می کند و التهاب را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که انگور با کاهش جذب این ترکیب به داخل خون ، به کاهش کلسترول کمک می کند.

انگور از دید سالم محافظت می کند
لوتئین و زاكزانتین موجود در انگور از شبكیه و عدسی چشم محافظت می كند. نشان داده شده است که دامنه بینایی را افزایش می دهد. ناراحتی از تابش خیره کننده را کاهش دهید. کنتراست تصویری را تقویت کنید. و مدت زمان لازم برای بهبودی چشم از استرس چراغهای روشن را کاهش می دهد. دوتایی پویا همچنین به کاهش خطر ابتلا به تخریب ماکولا و آب مروارید ، دو اختلال چشم شایع کمک می کند.

ارتباط: چه معامله ای با تمپه دارد؟ یک متخصص تغذیه توضیح می دهد که چرا اینقدر سالم است ، چگونه آن را طبخ کنیم و بیشتر

انگور به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند
انگورها از نظر فیبر بسیار تماشایی نیستند و یک فنجان یک یا دو گرم آن را تأمین می کند. اما ، فیبر و مایعات موجود در انگور به حمایت از منظم روده کمک می کند ، و پلی فنول های انگور برای تبدیل مثبت باکتری های روده به روش هایی که برای سلامتی مفید هستند ، تلاش می کنند. اینها ممکن است شامل شکوفا شدن میکروب های مرتبط با ایمنی قوی تر و خلق و خوی مثبت باشد.

نحوه اضافه کردن انگور به وعده های غذایی
انگور به خودی خود به عنوان یک میان وعده یا میوه برای دسر افسانه است ، اما می توان به تعدادی از غذاها نیز اضافه کرد. آنها را درون جو دوسر یا یک شب ، جو سالاد ، و غلات سبوس دار پخته شده یا سرد خرد کنید. انگورها را به سالسا یا نخود تبدیل کنید.

همچنین می توانید آنها را بپزید. انگورها فر شگفت انگیز و پخته شده ، به تنهایی یا همراه با سبزیجات ، مانند جوانه بروکسل ، کلم بروکلی یا سیب زمینی شیرین است. همچنین می توانید انگور را در درمان های بهتر بگنجانید. پای انگور یا تارت را امتحان کنید ، یا آنها را به راحتی در شکلات تیره ذوب کنید.

سینتیا ساس ، MPH ، RD ، سردبیر تغذیه سلامت ، نویسنده پرفروش در نیویورک تایمز و یک متخصص تغذیه عملکرد خصوصی است که برای پنج تیم ورزشی حرفه ای مشورت کرده است.

برای دریافت نکات تغذیه ای و رژیمی بیشتری به صندوق ورودی خود ، در خبرنامه Bal Balans Bites ثبت نام کنید...




بازدید : 110
نویسنده : مهرو

 

ژاله صامتی زادهٔ ۱۴ فروردین ۱۳۵۱ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

ژاله صامتی از پدر و مادری ازنایی در تهران زاده شد. وی در رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنر فارغ‌التحصیل شده و فعالیت هنری خود را با حضور در فیلم دت یعنی دختر، به کارگردانی ابوالفضل جلیلی، آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۷۳ به عنوان بازیگر نقش اول فیلم «دشت ارغوانی» به کارگردانی نادر مقدس انتخاب شد.

او فعالیت حرفه‌ای خود را با بازی در فیلم‌های سینمایی «سایه به سایه»، «از جنوب تا شمال»، «خفاش»، «آخرین نبرد»، «فرار مرگبار» و «مربای شیرین» پی گرفت.

وی همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از جمله «یحیی و گلابتون»، «سفر به سرزمین ملائک»، «هتل»، «فکر پلید»، «مجتمع فرخ و فرج»، «آژانس دوستی»، «این زمینی‌ها» و «زیرخاکی» حضور داشته‌است.

زمینه فعالیت

سینما و تلویزیون

تولد

۱۴ فروردین ۱۳۵۱ ‏(۴۸ سال)
تهران، ایران

محل زندگی

تهران

ملیت

ایرانی

پیشه

بازیگر

سال‌های فعالیت

سینما (تا کنون-۱۳۷۲)

تلویزیون (تا کنون-۱۳۷۵)

تئاتر

همسر(ها)

ایرج سنجری

فرزندان

دو دختر (یاس و نیاز)

 

 




بازدید : 88
نویسنده : مهرو

اگر نوع صحیحی از مراقبت از موها ارائه نشده باشد ، بسیاری از موها می توانند در مورد موهای شما خطا کنند. برنامه های شلوغ و افزایش استرس از طرق مختلفی بر بدن شما صدمه می زند و موهای ضعیف می توانند نتیجه ای بدست آورند.

همه برکت موهای طبیعی و ضخیم و زرق و برق ندارند. با این وجود ، با وجود برنامه شلوغ و سلامتی موهای شما ، با فداکاری و مراقبت صحیح ، شما می توانید موهای قوی نیز کسب کنید.

علائم (علائم گوی) موهای ضعیف چیست؟
بیشتر از حد معمول شکستن مو را تجربه می کنید
موهایی که به نظر می رسد کسل کننده و بی جان است
تقسیم به پایان می رسد
خشکی
بافت ناهموار و شکننده
موهایی که زیاد پیچیده می شوند
موهای نازک
موهایی که پوزخند است و سبک ندارد
دلایل ضعف مو در زنان چیست؟
1. ژنتیک
ژنهای شما بزرگترین عامل تأثیرگذار در مورد بافت و قدرت موهای شما هستند. چه موهای ضخیم و درشت و چه موهای ریز و ابریشمی داشته باشید ، بستگی به آرایش ژنتیکی موهای شما دارد ، که از والدین شما منتقل می شود. اختلالات مو که بر سلامتی مو تأثیر می گذارد نیز به پیش بینی ژنتیکی شما بستگی دارد (1).

2. پردازش شیمیایی
پردازش شیمیایی به صورت رنگ آمیزی یا تغییر ساختار موی شما ، به کوتیکول های شما آسیب می رساند و موهای شما را ضعیف می کند (2) ، (3). کوتیکول لایه بیرونی موهای شما است که به عنوان سدی عمل می کند که از ساقه مو محافظت می کند. پس از آسیب دیدن ، موها ضعیف و متخلخل می شوند. این همچنین می تواند به ریزش مو منجر شود.

3. گرمای بیش از حد

با استفاده از ابزارهای یک ظاهر طراحی شده داغ ، موهای خود را در معرض گرمای بیش از حد قرار دهید و به طور منظم به کوتیکول ها آسیب وارد کنید (4). گرفتن دوش داغ نیز تأثیر بسیار مضر روی موهای شما دارد. این اتفاق می افتد زیرا وقتی گرما بر روی شفت های مو اعمال می شود ، کوتیکول ها بالا می روند و رطوبت بیش از حد می گذارند (5). کوتیکول های افزایش یافته مقاومت کششی مو را کاهش می دهد و قادر به محافظت از شافت در برابر عوامل مضر خارجی نیستند.

4. کمبود پروتئین ها
پروتئین ها بیشتر موهای شما را تشکیل می دهند. اگر فولیکول ها به اندازه کافی پروتئین نداشته باشند ، موهای شما ضعیف ، شکننده و مستعد آسیب می شوند. کمبود پروتئین با ریزش مو نیز ارتباط دارد (6).

5- عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی که به دلیل اختلالات تیروئید ایجاد می شود اغلب می تواند به ریزش مو منجر شود (7). PCOS و یائسگی نیز می توانند دلیلی برای رشد غیر طبیعی موها باشند.

6. عادات غذایی
یک رژیم متعادل برای رشد سالم مو ضروری است. اگر بدن شما از ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین های خاصی محروم باشد ، می تواند منجر به رشد غیرطبیعی مو شود (8).

چندین آزمایش آسان وجود دارد که می توانید روی موهای خود انجام دهید تا ببینید ضعف آن وجود دارد یا خیر.

چگونه می توان موهای ضعیف را تشخیص داد
اولین روش برای دیدن ضعف موهای شما این است که کمی از موهای خود را دور انگشت خود بپیچانید. اگر انتهای بلند شده زیادی وجود دارد ، احتمالاً موهای شما آسیب دیده و ضعیف است.

راه دیگر برای دیدن اینکه موهای شما ضعیف است با کشیدن یک رشته از هر دو طرف و دیدن اینکه آیا به راحتی می شکند یا خیر. اگر این کار را انجام دهد ، موهای شما ضعیف و نیاز به کمک دارد.

اگر می خواهید بدانید که چگونه مو را قوی تر کنید ، ما لیستی از درمان های طبیعی برای موهای قوی را برای شما قرار داده ایم.

چگونه با استفاده از روش های درمانی طبیعی مو را قوی تر کنیم
اگر در مورد چگونگی موهای زائد سؤال کرده اید ، و اگر درمان های طبیعی کار می کنند ، ما در اینجا هستیم تا به شما بگوییم که آنها چنین می کنند. درمان های خانگی برای موهای شما مناسب است و برخلاف محصولات تجاری ، شما دقیقاً می دانید موهای خود را چه می کنید. علاوه بر این از مزایای استفاده از فرمان پاک کردن مواد شیمیایی نیز وجود دارد.

در زیر لیستی از روش های درمانی طبیعی که موهای بلند را قوی و سالم می کند ، تضمین می کند. در اینجا چگونگی رشد سریعتر مو با این داروهای خانگی DIY آورده شده است.

1. ماساژ روغن نارگیل
روغن نارگیل یکی از بهترین مواد طبیعی برای ایجاد لک های دوست داشتنی است. این ماده دارای خواص نفوذی است و باعث می شود تا بتوانید ساقه موهای خود را با اسیدهای چرب خود تغذیه کنید (9).

ماساژ باعث بهبود کوتیکول های موهای آسیب دیده شما شده و آنها را نرمتر ، ابریشمی تر و قوی تر می کند.

آنچه شما نیاز دارید
2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم
کلاه دوش
روش
موهای خود را کمی مرطوب کنید و روغن گرم را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید. تا زمانی که تمام موهای شما پوشانده نشود ، موهای خود را به سمت پایین راهنمایی کنید.
موهای خود را به مدت 30 دقیقه با کلاه دوش بپوشانید و سپس روغن را با شامپو بشویید.
2. ماساژ روغن ضروری
روغنهای اساسی جادویی دارویی هستند و به تقویت فولیکولهای مو کمک می کنند و رشته های ضعیف را از داخل (10) ، (11) ترمیم می کنند. اگر به دنبال چگونگی گرفتن موهای ضخیم تر بوده اید ، این ترکیب روغن ضروری را امتحان کنید که باعث رشد موها نیز می شود.

آنچه شما نیاز دارید
4 قاشق چایخوری روغن انگور
2 قطره روغن ضروری آویشن
2 قطره روغن اساسی سدر
1/2 قاشق چایخوری روغن جوجوبا
3 قطره روغن اسانس اسطوخودوس
3 قطره روغن اسانس رزماری

روش
تمام روغن ها را مخلوط کرده و مخلوط را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید. موهای خود را از ریشه تا نکات موجود در روغن بپوشانید.
به مدت 10 دقیقه سر خود را با یک حوله گرم بپوشانید.
شامپو را بشویید.
3. تخم مرغ یا شیر
تخم مرغ و شیر هر دو منبع غنی پروتئین هستند (12) ، (13). آنها موهای شما را تغذیه می کنند ، به آن ماده می دهند و استحکام کششی آن را افزایش می دهند.

آنچه شما نیاز دارید
2-3 قاشق غذاخوری شیر پرچرب (بسته به طول مو)
یا

1-2 تخم مرغ (بسته به طول مو)
روش
موهای خود را در حدود دو تا سه ساعت در شیر پر چرب خیس کنید. روش دیگر ، یک تخم مرغ بگیرید و آن را خوب شلاق بزنید. آن را روی موهای خود بمالید و حدود دو ساعت آن را بگذارید.
بعد از درمان موهای خود را کاملاً بشویید. نیازی به استفاده از نرم کننده ندارید.
این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
4- تونیک موهای خانگی
این تونیک / شستشوی مو با استفاده منظم از موهای درخشان ، سالم و قوی به شما می دهد. با استفاده از آن حداقل هر دو هفته یکبار بخشی از روشهای مراقبت از مو خود را بشویید.

آنچه شما نیاز دارید
2 قاشق غذاخوری تخم جعفری خرد شده
1/2 فنجان رزماری خرد شده
2 فنجان آب
روش
مواد را در آب بجوشانید و بگذارید 20-25 دقیقه در آب جوشیده خیس شود.
بگذارید محلول خنک شود و سپس با دقت صاف کنید.
مایع را روی موهای تازه شسته شده خود بریزید و حداقل یک ساعت آن را با حوله گرم بپیچانید. بعد از این موهای خود را بشویید. بگذارید به طور طبیعی خشک شود.
5- آب پیاز برای مو
آب پیاز به دلیل توانایی مقابله با ریزش مو و تشویق رشد مجدد مو مشهور است (14). در اینجا یک دستور العمل آسان برای یک محلول آب پیاز برای قوی تر کردن موهای شما و مقابله با مشکلات ریزش موهای شما آورده شده است. شما می توانید این کار را تا دو بار در هفته برای رشد سالم مو انجام دهید.

آنچه شما نیاز دارید
1 پیاز
مخلوط کن / رنده / آبمیوه گیری
صاف کننده
روش
لایه های بیرونی پیاز را پوست گرفته و خوب بشویید.
پیاز را با استفاده از رنده ریز خرد کنید یا آن را درون مخلوط کن یا آبمیوه گیری بریزید. با استفاده از همزن خود ، خمیر را فشار دهید تا حد ممکن آب بیشتری عصاره کنید.
آب را درون مو و پوست سر خود ماساژ داده و بگذارید 30-45 دقیقه بماند.
با استفاده از شامپو آب را از موهای خود شستشو دهید.
علاوه بر استفاده از داروهای فوق ، برای تقویت موهای خود نیز باید چند نکته را رعایت کنید. در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

نکاتی درباره نحوه تقویت موهای ضعیف
1. از معالجه شیمیایی خودداری کنید
همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، مواد شیمیایی می توانند باعث آسیب به مو شوند. پردازش بیش از حد موهای شما با مواد شیمیایی احتمالاً باعث آسیب دیدن و ضعف آن خواهد شد.

2. محصولات مناسب را انتخاب کنید
محصولات ملایم را با پروتئین و سایر مواد مغذی انتخاب کنید. هنگام انتخاب شامپو ، از آنهایی که دارای سولفات و الکل هستند خودداری کنید.

3. از شامپو زدن روزانه خودداری کنید
شامپو کردن موهای شما هر روز باعث می شود روغن های طبیعی از پوست سر شما خارج شود و موهای شما خشک و مستعد آسیب شود. برای اطمینان از سلامتی موها ، هفته ای سه بار شست و شو را محدود کنید.

4. از احتراق گرمایش خودداری کنید
کوتیکول ها از موهای شما محافظت کرده و آن را سالم نگه می دارند. قرار دادن موهای شما در اثر گرمای بیش از حد ، می تواند به کوتیکول ها آسیب وارد کرده و بافت موهای شما را خراب کند ، و این باعث مستعد شکستگی ، سرخ شدن و شکاف شدن می شود.

5. افزایش پروتئین ها
پروتئین ها بزرگترین بخش از ساخت موهای شما هستند. مهم است که شما غذاهای سرشار از پروتئین مانند ماهی ، سویا و تخم مرغ مصرف کنید.

6. اسیدهای چرب امگا 3 مصرف کنید
اسیدهای چرب امگا 3 در تقویت رشد مو کمک می کنند. مصرف منظم امگا 3 باعث ضخیم شدن مو و رشد مجدد آن می شود. آنها را به عنوان یک مکمل مصرف کنید یا غذاهای دریایی بخورید که سرشار از اسیدهای چرب هستند.

7. از مکمل های مولتی ویتامین استفاده کنید
هنگامی که ویتامین های خاصی را در رژیم خود وارد نکردید ، مصرف مکمل های ویتامین ایده خوبی برای اطمینان از ماندن موهای شما است. با این حال ، قبل از شروع استفاده از مکمل ها ، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

8. میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید
میوه و سبزیجات تازه ای سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها مصرف کنید ، این به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث آسیب به موهای شما می شود کمک می کند.

9. مقدار زیادی آب بنوشید
اگر می خواهید موهای قوی داشته باشید ، این یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. مرطوب نگه داشتن موهایتان به همان اندازه تغذیه نکردن آن اهمیت دارد. نوشیدن آب زیادی باعث می شود مو و پوست سر شما مرطوب بماند.

10. رژیم غذایی سالم را دنبال کنید
حفظ یک رژیم غذایی سالم برای رشد قوی مو بسیار مهم است. مقادیر توصیه شده ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ها ، کربوهیدرات ها و آب را مصرف کنید.

حالا که می دانید موها را چگونه قوی تر و ضخیم تر کنید ، منتظر چه چیزی هستید؟ این روشها و نکات را دنبال کنید تا مطمئن شوید موهای شما قوی و سالم است. با کمی تلاش و مراقبت اضافی موهای ضعیف خود را به موهای سالم تبدیل کنید.




بازدید : 94
نویسنده : مهرو

دولت بریتانیا ار دست رفتن حس بویایی و چشایی را به فهرست علائم کرونا اضافه کرد. تا به حال فقط به کسانی که تب و سرفه داشتند توصیه می‌شد برای جلوگیری از شیوع بیماری خود را فرنطینه کنند.

متخصصان گوش و حلق بینی هفته‌ها بود که هشدار می‌دادند این علامت باید در بین علائم بیماری و جزء معیارها برای اقدام‌های پیش‌گیرانه و احتیاطی قرار بگیرد.

سازمان بهداشت جهانی، آمریکا و فرانسه پیشتر از دست رفتن حس بویایی و چشایی را به فهرست رسمی علائم بیماری کرونا اضافه کرده بودند.

بر اساس دستورالعمل حدید، کسانی که تب، سرفه مستمر دارند یا حس بویایی و چشایی را از دست داده‌اند هفت روز در خانه بمانند.

سرفه و از دست رفتن بویایی ممکن است بیش از هفت روز ادامه پیدا کند اما به توصیه دولت قرنطینه بیش از هفت روز لازم نیست مگر اینکه فرد تب داشته باشد و بد حال باشد.

ار دست رفتن بویایی علامت برخی دیگر از عفونت‌های تنفسی هم هست بنابراین الزاما به معنای ابتلا به کرونا نیست.

دانشگاه یوسی‌ال در لندن با استفاده اپلیکیشن ردیابی کرونای خود، از بیش از یک و نیم میلیون نفر کاربر آن اطلاعاتی جمع آوری کرده که نشان می‌دهد علائم دیگری مثل خستگی زیاد، دل درد و اسهال هم می‌توانند جزء علائم کرونا باشند.

پروفسور تیم اسپکتر یکی ار پژوهشگران صاحب‌نظر می‌گوید تا "۱۴ علامت" را می‌توان با تست مثبت کرونا مرتبط دانست:

"سیستم بهداشت و درمان این موارد را شناسایی نکرده و تمامشان اکنون در کل کشورپراکنده شده‌اند، نه تنها موارد بیماری کمتر از حد واقعی تخمین رده شده بلکه افراد را در خطر قرار داده و باعث ادامه گسترش بیماری شده است."

"فایده ندارید به مردم بگویید گوش به زنگ باشید وقتی مردم علائم بیماری را نمی شناسند."

با این حال رئیس انجمن متخصصان گوش و حلق و بینی برینانیا می‌گوید "دیر انجام شدن بهتر ار اصلا انجام نشدن است."

مشاوران پزشکی دولت بریتانیا از دو ماه پیش درحال بررسی این بودند که آیا از دست رفتن بویایی باید جز معیارهای تشخیص کرونا باشد یا نه.

پروفسور کلر هاپکینز فوق تخصص گوش و حلق و بینی و رییس انجمن بینی بریتانیا از هشت هفته پیش از دولت می‌خواست از کسانی که ناگهان حس بویایی خود را از دست می‌دهند بخواهد خود را قرنطینه کنند. او می‌پذیرد دو ماه پیش که اولین مشورت را به دولت داد، شواهد برای اینکه ار دست رفتن حس بویایی جز علائم کرونا است "افواهی" بود اما می‌گوید اکنون "شواهد محکمی" برای آن وجود دارد.

از دست رفتن حس بویایی یا حس چشایی از نظرپروفسور کلر هاپکینز

  • از دست رفتن حس بویایی و چشایی در کرونا می‌تواند ناگهانی و بدون گرفتگی بینی باشد.
  • ممکن است این اولین علامت بیماری باشد یا همراه علائم دیگر ظاهر شود، در بسیاری از موارد این تنها علامت بیماری است.
  • درک مزه وابسته به بویایی است. به همین دلیل کسانی که نمی‌توانند بوی غذا را حس کنند ممکن است ار غذا لذت نبرند.
  • از دست رفتن حس بویایی بیشتر در بیماران زیر چهل سال اتفاق می‌افتد و می‌تواند نشانه خفیف بودن بیماری باشد.
  • کلر هاپکینز می‌گوید در بسیاری افراد بویایی بین ۷ تا ۱۴ روز بعد باز می‌گردد ولی در ده درصد موارد کمی بیشتر طول می‌کشد. او می‌گوید آنوسمی (نام طبی از دست رفتن بویایی) بعد از عفونت‌های ویروسی می‌تواند دائمی شود ولی تا ۱۸ ماه بعد بهبودی ممکن است.
  • خانم هاپکینز برای سنجش بویایی هزاران مبتلا به کرونا با پزشکانی در ایتالیا، فرانسه، بلژیک و اسپانیا همکاری می‌کند. او به این نتیجه رسیده که از دست رفتن ناگهانی حس بویایی، در صورت که با علائم دیگر مانند گرفتگی بینی یا صدمه به سر همراه نباشد، بهترین معیار برای پیش‌بینی کرونا است:

    "ما توانستیم نشان دهیم که به احتمال بیش از ۹۵ درصد، کرونا در بیمارانی که علامت دیگری ندارند باعث از دست رفتن حس بویایی می‌شود."

    او می‌گوید در مقایسه، تب معیار خوبی نیست چون می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد و فقط در ۴۰ درصد مبتلایان به کرونا دیده می‌شود. او با استناد به مقالات منتشر شده می‌گوید نظام بهداشت و درمان ملی با در نظر گرفتن تب و سرفه مکرر به عنوان علائم اصلی، فقط ۵۰ تا ۶۰ درصد موارد را می‌تواند تشخیص دهد.


    تجربه دن

    دن ابتدا گرفتگی بینیش را به حساب حساسیت فصلی گذاشت ولی وقتی نتوانست مزه لوبیای روی نان تست را حس کند نگران شد که کرونا گرفته باشد. دن که ۲۳ سال دارد و فیزیوتراپ تنفسی در بیمارستان وست میدلندز است می‌گوید:

    " حدس زدم این بی‌دلیل نیست و برای اطمینان یک لیوان آب پرتقال غلیظ برای خودم درست کردم ولی اصلا نتوانستم مزه آن را حس کنم." او یک ضد احتقان حاوی روغن اکالیپتوس و جوهر نعنا را استنشاق کرد ولی بوی آن را هم نتوانست حس کند. دن نگران بود اگر مبتلا به کرونا باشد، رفتنش به سر کار می‌تواند برای دیگران عواقب جدی داشته باشد. او با اورژانس کرونای بریتانیا تماس گرفت، به او گفتند چون تب ندارد و سرفه نمی‌کند مشکلی ندارد.

    دن می‌گوید: "البته آنها یک متن از پیش تهیه شده دارند که از روی آن می‌خوانند و به من گفتند می‌توانم سر کار بروم ولی این به نظر من عجیب بود. من با بیماران مبتلا به کرونا سر و کار دارم و اینکه یک دفعه حس بویایی و چشایی خود را از دست داده‌ام بسختی می‌توانست تصادفی باشد."

    دن این توصیه را نادیده گرفت و خود را قرنطینه کرد، بقیه خانواده‌اش هم همینطور از جمله مادرش که فیزیوتراپ پا است و با افراد آسیب‌پذیر مثل سالمندان کار می‌کند و خواهرش که پرستار بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان کودکان است.

    رئیس دن ترتیبی داد از او آزمایش کرونا گرفته شود و چند روز بعد جواب آمد که مثبت بود.

    دن می‌گوید: "به توصیه دولت من باید برمی‌گشتم سر کار و از بیماری به سراغ بیمار دیگر می‌رفتم و در عمل ویروس را به آنها هم می‌دادم."

    دن اکنون دائما پرزهای چشایی خود را با خوردن چیپس سرکه نمکی تست می‌کند و متوجه بهبود تدریجی شده است.

    او می‌گوید: "بعد از پنج روز توانستم طعم سرکه و نمک را حس کنم ولی اصلا مثل همیشه نبود."

    مدت بیشتری طول کشید تا بویایی او بهبود پیدا کند. او می‌گوید:

    "وقتی آشپزی می‌کنم و در غذا سیر می‌ریزم، همه می‌گویند 'به به چه بوی سیری ' ولی برای من کمی بیشتر طول می‌کشد تا متوجه بوی سیر شوم."

  • خانم هاپکینز با کنسرسیوم جهانی تحقیقات حواس شیمیایی همکاری می‌کند. این کنسرسیوم چهار هزار مبتلا به کرونا را بررسی کرده که ۸۰ درصد آنها کاهش بویایی و ۶۹ درصد کاهش چشایی را گزارش کرده‌اند.

    خانم هاپکینز می‌گوید تمام اینها نشان می‌دهند کسانی که در دوران محدودیت و تعطیلی، با وجود از دست دادن بویایی به کار خود ادامه داده‌اند، احتمالا در شیوع این ویروس نقش داشته‌اند:

    "تعداد زیادی از کسانی که باید سر کار می‌رفتند می‌گفتند چون بر اساس معیارهای فعلی مبتلا محسوب نمی‌شوند کارفرمایشان از آنها خواسته به کار ادامه دهند. مثلا شخصی که شغلش توزیع غذا است و ممکن است به گروه‌های آسیب‌پذیر غذا تحویل دهد، با اینکه اخیرا حس بویایی خود را از دست داده و به احتمال زیاد مبتلا به کرونا است، باید به کار ادامه دهد."

    یک سخنگوی وزارت سلامت و مددکاری اجتماعی به بی‌بی‌سی گفت: "یک گروه متخصص مرتب علائم بیماری کرونا از جمله از بین رفتن حس بویایی و چشایی را بررسی می‌کنند. شواهد علمی همیشه در این همه‌گیری جهانی راهنمای ما بوده و به ما در اقدام مناسب در زمان مناسب و تدوین استراتژی برای سلامت همگانی و نجات جان افراد کمک رسانده است."




بازدید : 98
نویسنده : مهرو

بیوگرافی رونالدینیو


رونالدو دی آسیس موریرا فوتبالیست سابق حرفه ای برزیل و در حال حاضر سفیر باشگاه اسپانیایی بارسلونا است.

 

وی در 21 مارس 1980 در پورتو آلگره برزیل متولد شد. او بیشتر به عنوان هافبک تهاجمی بازی می کرد اما همچنین به عنوان وینگر یا مهاجم مستقر شد.

 

برادرش با باشگاه حرفه ای فوتبال برزیل Grêmio که مستقر در Porto Alegre ، Rio Grande do Sul است ، درگیر شد.

 

زمینه

 

در سن 8 سالگی ، مهارتهای فوتبال رونالدو شروع به رنگ آمیزی کرد و به او لقب "رونالدینیو" داده شد زیرا او اغلب جوانترین بازیکن در مسابقات باشگاه های جوانان بود.

 

اولین لحظه حساس او در سن 13 سالگی به ثمر رسید که او در 23 بر 0 پیروزی 23 تیم مقابل یک تیم محلی را به ثمر رساند.

 

شروع کردن - آغاز - اولین

 

رونالدینیو در هر سطح سنی فوتبال بین المللی بازی کرده است و در مسابقات جهانی U-17 1997 در مصر به عنوان یک ستاره صعود شناخته می شود. او از روی ضربات پنالتی دو گل به ثمر رساند.

 

در سال 1999 ، ابتدا در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی ظاهر شد و سه گل به تیم های U20 کمک کرد تا به مقام سوم برسند.

 

سپس او در آن سال مسابقات قهرمانی جوانان جهان فیفا که در نیجریه برگزار شد ، ظاهر شد و اولین گل خود را در آخرین بازی گروهی برزیل به ثمر رساند. در دور شانزدهم ، او در نیمه اول با نتیجه 4 بر 0 مقابل کرواسی دو گل به ثمر رساند.

 

برخیز به افتخار

 

سه روز قبل از شروع بازی کوپا آمریکا در سال 1999 ، در 26 ژوئن او اولین پیراهن خود را برای برزیل در پیروزی 3-0 برابر لتونی به دست آورد و او همچنین در پیروزی برزیل مقابل رقابت های کوپا آمریکا ، یک گل به ثمر رساند.

 

در جام کنفدراسیون های فیفا 1999 ، وی در هر مسابقه به جز فینال که شامل هت تریک در مرحله نیمه نهایی 8-2 مقابل عربستان سعودی بود ، گل زد.

 

رونالدینیو هم به ترتیب برنده جایزه توپ طلایی و هم جایزه طلای بوت برای بهترین بازیکن تورنمنت و بهترین گلزن مسابقات شد.

 

رونالدینیو در مسابقات المپیک تابستانی که در سال 2000 در سیدنی استرالیا برگزار شد ، با تیم U23 در سال 2000 شرکت کرد. در همان سال ، رونالدینیو سهم اصلی پیروزی برزیل در مسابقات پیش المپیک را داشت و در هفت مسابقه 9 گل به ثمر رساند.

 

در مسابقه مرحله گروهی ، اولین گل او در مقابل چین PR بود که در آن برزیل 4-0 پیروز شد. در بیست و یکم ژوئن 2002 ، مرحله یک چهارم نهایی برابر انگلیس در جام جهانی 2002 برگزار شد که برجسته ترین دوره بازی های جام جهانی رونالدینیو بود.

 

در جام کنفدراسیون ها در سال 2003 او بدون گل پیش رفت و برزیل در مرحله گروهی حذف شد.

 

در 24 مارس 2007 ، رونالدینیو دو بار در پیروزی 4-0 مقابل شیلی به مدال المپیک 2008 رسید.

 

کاپیتان

 

رونالدینیو کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل بود و تیمش را راهنمایی کرد تا دومین عنوان قهرمانی جام کنفدراسیون ها را در سال 2005 کسب کند.

 

او یک ضربه پنالتی را به پیروزی نیمه نهایی 3-2 برابر آلمان میزبان تبدیل کرد و در پیروزی 4 بر یک مقابل آرژانتین رقیب آرژانتین در فینال 29 ژوئن به عنوان Man of Match نامگذاری شد. در 24 آوریل 2013 ، او به عنوان کاپیتان تیم ملی بین المللی با شیلی به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل دعوت شد.

امتیاز کم

 

از فینال جام کنفدراسیون ها در سال 2005 ، او تا مدال المپیک 2008 نزدیک به دو سال بدون گل بود. با این حال ، برزیل در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد جایی که رونالدینیو در هر چهار مسابقه ظاهر شد و تنها یک گل به ثمر رساند.

 

برای فینال جام جهانی 2006 ، انتظار می رفت رونالدینیو تحویل دهد. با این حال ، رونالدینیو با یک پاس گل بدون گل به پایان رسید و بدترین عملکرد جمعی خود را در کل حرفه ای بین المللی نشان داد. برزیل در یک رقابت ناامید کننده که به نتیجه 1-0 باخت فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی خود پایان داد ، تحمل کرد.

 

شغل باشگاه

 

رونالدینیو با تیم ملی جوانان گرومینو آغاز شد. او اولین حضور خود را در سال 1998 در کوپا لیبرتادورس انجام داد. در سال 1999 شاهد ورود رونالدینیو 23 گل در 48 بازی بود.

 

وی در فینال مسابقات قهرمانی ایالتی ریو گراند دو سول در دیدار بین المللی شدید بود. رونالدینیو باعث شد گرومیو در مراسم افتتاحیه کوپا سول میناس پیروز شود.

 

رونالدینیو در سال 2001 با باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن قرارداد 5 ساله امضا كرد كه مبلغ 5 میلیون یورو بود.

 

در 4 آگوست 2001 ، رونالدینیو اولین بازی خود در لیگ را برای این باشگاه انجام داد و در تساوی 1-1 با اکسیر به عنوان جایگزین ظاهر شد. رونالدینیو همچنین در کوپه دو لا لیگ 2001-2002 بسیار خوب بود.

 

رونالدینیو در دور برگشت 16 بازی مقابل گینگامپ ، دو گل دوم نیمه دوم خود را به ثمر رساند. در 26 اکتبر 2002 ، او در 2 پیروزی 2 گل پی اس جی مقابل رقیبان مارسی دو از 3 گل به ثمر رساند. او دوباره در بازی برگشت که پیروزی 3-0 PSG بود به ثمر رساند. در کوپه فرانسه ، او در پیروزی 2-0 این تیم مقابل بوردو در نیمه نهایی ، هر دو گل را به ثمر رساند.

 

رئیس جمهور بارسلونا ، جوآن لاپورتا برای رونالدینیو وارد رقابت شد و از منچستریونایتد پیشی گرفت تا وی در قرارداد 30 میلیون یورویی به آنها بپیوندد.

 

در دیداری دوستانه مقابل میلان در ورزشگاه یادبود رابرت اف کندی واقع در واشنگتن ، دی سی ، رونالدینیو اولین تیم خود را به ثمر رساند و یکی از گل ها را به ثمر رساند.

 

در 3 سپتامبر 2003 ، او اولین گل خود را در لالیگا مقابل سویا به ثمر رساند. رونالدینیو در فصل 2003-04 در لالیگا 15 گل به ثمر رساند و به تیم کمک کرد تا در نهایت به مقام دوم لیگ برسد.

 

در تاریخ 20 دسامبر 2004 ، رونالدینیو به عنوان بازیکن جهانی سال فیفا معرفی شد. بارسلونا در اولین دور حذفی در 8 مارس 2005 از چلسی در رقابت های بعدی حذف شد. رونالدینیو در بازی دوم 2-2 به ثمر رساند.

 

رونالدینیو 2 گل به ثمر رساند که بارسلونا در اولین بازی ال کلاسیکو در 19 نوامبر با نتیجه 3-0 رئال مادرید را شکست داد.

 

این فصل بهترین بازیکن در کارنامه رونالدینیو بود زیرا او در 14 سال نخستین عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان بارسلونا را بر عهده داشت.

 

رونالدینیو فصل را با 26 گل به پایان رساند که هفت تای آنها از لیگ قهرمانان اروپا بود. در نتیجه ، وی برای سومین بار پیاپی برای تیم یوفا سال انتخاب شد و همچنین در سال 2005-2006 به عنوان فوتبالیست باشگاه یوفا به عنوان سال برگزیده شد.

 

رونالدینیو در 25 نوامبر 2006 مقابل ویارئال ، 50 و 51مین گل لیگ حرفه ای خود را به ثمر رساند ، دومین ضربه ای که بالای سر دوچرخه داشت. او یک بار موفق به گلزنی شد و در سه پیروزی جام جهانی 4-0 باشگاه بارسلونا مقابل کلوپ آمریکا در مکزیک در تاریخ 14 دسامبر کمک کرد. او در تاریخ 10 ژانویه 2010 مقابل یوونتوس دو گل به ثمر رساند.

 

رونالدینیو در 11 ژانویه 2011 ، در اتلتیکو ماینیرو در 4 ژوئن 2012 به Flamengo پیوست. در 5 سپتامبر 2014 ، او با باشگاه کوئریتارو مکزیکی قرارداد دو ساله امضا کرد. در 11 ژوئیه 2015 ، رونالدینیو به فلومیننس پیوست.

 

سوابق

 

رونالدینیو در جام کنفدراسیون ها 2005 گل سه گل به ثمر رساند و این رکورد در حال حاضر با مهاجم مکزیکی کووائومتو بلانکو به عنوان گلزن تمام وقت این مسابقات با 9 گل به ثمر رسیده است. 6 گل هدف رونالدینیو از سال 1999 بود.

 

بازنشستگی

 

در تاریخ 16 ژانویه 2018 ، رونالدینیو بازنشستگی خود را از فوتبال از طریق برادر و نماینده خود تأیید کرد.




بازدید : 102
نویسنده : مهرو

6 دلیل خوب برای خوردن موز امروز

چه خوبی در موز وجود دارد؟ به غیر از داشتن ویتامین B6 ، موز منبع خوبی برای ویتامین C ، فیبر غذایی و منگنز است. آیا اینها برای سلامتی شما معنی دارند؟ بخش رژیم غذایی در مرکز بهداشت جامعه Tiong Bahru توضیح می دهد.
6 دلیل خوب برای خوردن موز امروز
 باناناها نه تنها سرشار از ویتامین و فیبر هستند ، بلکه فاقد چربی و فاقد کلسترول هستند.
تا به حال فکر کرده اید که چه چیزی در موز وجود دارد؟ به غیر از داشتن ویتامین B6 ، موز منبع خوبی برای ویتامین C ، فیبر غذایی و منگنز است. موز همچنین بدون چربی ، عاری از کلسترول و تقریباً فاقد سدیم است. بنابراین اینها برای سلامتی شما چیست؟

خانم پگی تان ، متخصص تغذیه ، مرکز بهداشت جامعه Tion g Bahru C ، عضو گروه SingHealth ، توضیح می دهد که چرا موز برای شما مناسب است و کی باید آنها را بخورید.

فواید سلامتی موز
1 موز یکی از بهترین منابع میوه ویتامین B6 است
ویتامین B6 حاصل از موز به راحتی توسط بدن شما جذب می شود و یک موز متوسط ​​نیز می تواند حدود یک چهارم از نیازهای روزانه ویتامین B6 شما را تأمین کند.

ویتامین B6 به بدن شما کمک می کند:

گلبولهای قرمز تولید می کنند ،
کربوهیدرات ها و چربی ها را متابولیزه کرده و آنها را به انرژی تبدیل می کنند ،
متابولیزه کردن اسیدهای آمینه ،
مواد شیمیایی ناخواسته را از کبد و کلیه ها خارج کنید ، و
یک سیستم عصبی سالم را حفظ کنید.
ویتامین B6 برای خانم های باردار نیز مفید است زیرا به رفع نیازهای فرزند آنها کمک می کند.

2. موزها منابع قابل توجهی از ویتامین C هستند
ممکن است موزها را با ویتامین C مرتبط نکنید اما یک موز متوسط ​​حدود 10٪ از نیازهای روزانه ویتامین C شما را تأمین می کند.

ویتامین C به شما کمک می کند:

از بدن خود در برابر آسیب سلولی و بافت محافظت کنید ،
بدن شما آهن را بهتر جذب می کند ،
بدن شما کلاژن تولید می کند - پروتئینی که پوست ، استخوان و بدن شما را در خود نگه می دارد و
سلامتی مغز را با تولید سروتونین ، هورمونی که بر چرخه خواب ، خلق و خو و تجربیات استرس دوم درد تأثیر می گذارد ، پشتیبانی کنید.
3. منگنز موجود در موز برای پوست شما مفید است
یک موز متوسط ​​تقریباً 13٪ از نیاز روزانه منگنز شما را تأمین می کند. منگنز به بدن شما کمک می کند تا کلاژن را بسازد و از پوست و سلول های دیگر در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند.

4- پتاسیم موجود در موز برای سلامتی قلب و فشار خون شما مفید است
یک موز به اندازه متوسط ​​حدود 320-400 میلی گرم پتاسیم را تأمین می کند ، که حدود 10٪ از نیاز روزانه پتاسیم شما را تأمین می کند.

پتاسیم به بدن شما کمک می کند قلب و فشار خون سالم را حفظ کند. علاوه بر این ، موز از نظر سدیم کم است. ترکیب کم سدیم و پتاسیم بالا به کنترل فشار خون بالا کمک می کند.

5- موز می تواند به هضم غذا کمک کرده و به مشکلاتی در دستگاه گوارش کمک کند
یک موز متوسط ​​حدود 10-12٪ از نیاز روزانه فیبر شما را تأمین می کند. هیئت ارتقاء سلامت سنگاپور توصیه می کند روزانه فیبر غذایی 20 گرم برای خانم ها و 26 گرم برای آقایان توصیه کند.

الیاف محلول و نامحلول نقش مهمی در سلامتی شما دارند. فیبر محلول به بدن کمک می کند تا سطح قند خون شما را کنترل کرده و از شر چربی ها مانند کلسترول خلاص شود. فیبر نامحلول وزن و نرمی را به مدفوع اضافه می کند و انجام منظم حرکت روده را برای شما آسان تر می کند. این کمک می کند تا روده شما سالم و ایمن از باکتری های مضر باشد.

موزها ، به ویژه آنهایی که تازه رسیده شده اند ، حاوی نشاسته ای هستند که در روده کوچک شما هضم نمی شوند (نشاسته مقاوم) و قادر به عبور به روده بزرگ هستند. چنین موزهایی به شما کمک می کنند که وزن خود را بهتر مدیریت کنید زیرا بیشتر برای مدت طولانی باقی می مانند.

گفته می شود ، موز می تواند به شما در ضرب و شتم مسائل گوارشی مانند:

یبوست،
زخم معده ، و
سوزش سردل
6. موز به شما انرژی می دهد - منهای چربی ها و کلسترول
موزها حاوی سه قند طبیعی هستند - ساکارز ، فروکتوز و گلوکز - به شما منبع انرژی چربی و عاری از کلسترول را می دهد. به همین ترتیب ، موزها به خصوص برای کودکان و ورزشکاران ، برای صبحانه ، به عنوان میان وعده صبح یا قبل و بعد از ورزش ، ایده آل هستند.

خواص خیار چیست؟




خواص خیار چیست؟+ خواص خیار برای سلامتی چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 21 ارديبهشت 1399
بازدید : 115
نویسنده : مهرو

خیارها طعم ملایم ، طراوت و آب زیادی دارند. آنها می توانند به رفع کمبود آب بدن کمک کنند و در هوای گرم از خوردن آن لذت بخش هستند. مردم خیار را به عنوان یک غذای مرموز می خورند ، اما این میوه است. همچنین در برخی از محصولات زیبایی از ویژگی های خاصی برخوردار است.

خیار یکی از اعضای خانواده Cucurbitaceae است. اعضای دیگر خانواده شامل کدو حلوایی و انواع مختلف خربزه از جمله خربزه تلخ است. خیار مواد مغذی مختلفی را ارائه می دهد اما از نظر کالری ، چربی ، کلسترول و سدیم کم است.

مردم هند از زمان های بسیار قدیم خیار را برای اهداف غذایی و دارویی پرورش داده اند و مدت هاست که بخشی از رژیم مدیترانه ای هستند.

در این مقاله به محتوای غذایی خیار ، فواید احتمالی سلامتی آن ، نکاتی در مورد خوردن یا استفاده از خیار و هرگونه خطرات احتمالی سلامتی پرداخته شده است.

فواید
مشخصات غذایی خیار ممکن است تعدادی از فواید سلامتی آنها را به همراه داشته باشد.

1) هیدراتاسیون
الکترولیت موجود در خیار می تواند به جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند.
خیارها بیشتر از آب تشکیل شده اند ، و همچنین حاوی الکترولیتهای مهمی هستند. آنها می توانند در جلوگیری از کم آبی در هوای گرم یا بعد از تمرین کمک کنند.

برای افرادی که از نوشیدن آب لذت نمی برند ، افزودن خیار و نعناع می تواند آن را جذاب تر کند.

ماندن هیدراته برای حفظ روده سالم ، جلوگیری از یبوست ، جلوگیری از سنگ کلیه و موارد دیگر ضروری است.

خیار یکی از آبرسان ترین غذاها است. چه غذاهای دیگر برای هیدراتاسیون مفید هستند؟

2) سلامت استخوان
ویتامین K به لخته شدن خون کمک می کند و ممکن است سلامت استخوان ها را پشتیبانی کند.

طبق گفته وزارت كشاورزی آمریكا (USDA) ، یک فنجان 142 گرم (g) خیار خرد شده ، بدون پودر و خیار خام ، 10.2 میكروگرم (میلی گرم) ویتامین K را فراهم می كند.

دستورالعمل های غذایی 2015-2020 برای آمریکایی ها توصیه می کند از:

روزانه 90 میکروگرم برای زنان در سن 19 سال و بالاتر
120 میکروگرم برای مردان در همان سن
خیار همچنین حاوی 19.9 میلی گرم (میلی گرم) کلسیم است. بسته به سن و سن ، بزرگسالان به 1000 تا 200 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند.

ویتامین K به بهبود جذب کلسیم کمک می کند. با هم ، این مواد مغذی می توانند به سلامتی استخوان کمک کنند.

ویتامین D برای سلامتی استخوان نیز مهم است. اطلاعات بیشتر.

3) سرطان
به عنوان یکی از اعضای خانواده گیاهان Cucurbitaceae ، خیار حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی با مزه تلخ است که به عنوان کوکربیتاسین شناخته می شوند.

طبق مقاله ای در ژورنال بین المللی خدمات بهداشتی ، cucurbitacins ممکن است با جلوگیری از تولید مثل سلول های سرطانی به جلوگیری از سرطان کمک کند.

یک فنجان 133 گرم خیار خرد شده با پوست آن نیز حدود 1 گرم فیبر را تأمین می کند. فیبر ممکن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک کند.

غذاهایی که می خوریم چگونه می توانند خطر سرطان را تحت تأثیر قرار دهند؟ اینجا را پیدا کنید

4) سلامت قلب و عروق
انجمن قلب آمریکا (AHA) خاطرنشان می کند که فیبر می تواند به مدیریت کلسترول کمک کرده و از مشکلات قلبی عروقی مرتبط جلوگیری کند.

یک فنجان 142 گرم خیار بدون چربی نیز 193 میلی گرم پتاسیم و 17 میلی گرم منیزیم را در اختیار شما قرار می دهد. دستورالعملهای رژیمی توصیه می کند که بزرگسالان بسته به جنس و سن ، روزانه 4،700 میلی گرم پتاسیم و 310-410 میلی گرم منیزیم مصرف کنند.

کاهش میزان سدیم و افزایش مصرف پتاسیم ممکن است به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند.

کوکربیتازین موجود در خیار نیز ممکن است به جلوگیری از تصلب شرایین کمک کند.

5) دیابت
خیار ممکن است در کنترل و پیشگیری از دیابت نقش داشته باشد. این ماده حاوی موادی است که ممکن است به کاهش قند خون یا جلوگیری از افزایش زیاد قند خون کمک کند.

یک نظریه این است که کوروربیتاسین موجود در خیار به تنظیم ترشح انسولین و متابولیسم گلیکوژن کبدی ، یک هورمون مهم در پردازش قند خون کمک می کند.

یک مطالعه نشان داد که پوست خیار در مدیریت علائم دیابت در موشها کمک می کند. این ممکن است به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی آن باشد.

به گفته AHA ، فیبر نیز ممکن است به پیشگیری و مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند.

خیارها از نظر شاخص گلیسمی (GI) نمره کم دارند. این بدان معنی است که آنها بدون افزودن کربوهیدرات هایی که می توانند قند خون را افزایش دهند ، مواد مغذی ضروری را تأمین می کنند.

چه نوع رژیم غذایی می تواند به مدیریت دیابت کمک کند؟ در اینجا بیشتر بیاموزید

6. التهاب
خیار ممکن است مزایای ضد التهابی داشته باشد. التهاب عملکردی از سیستم ایمنی بدن است.

کارشناسان معتقدند که التهاب ممکن است به ایجاد شرایط مختلف سلامتی مانند:

بیماری قلب و عروقی
دیابت
شرایط خود ایمنی
افسردگی
سرطان
7. مراقبت از پوست
برخی تحقیقات نشان داده اند که مواد مغذی خیار ممکن است مزایایی برای سلامت پوست داشته باشد.

استفاده از خیار خرد شده به طور مستقیم روی پوست می تواند به خنک شدن و تسکین پوست کمک کند و تورم و سوزش را کاهش دهد. این می تواند آفتاب سوختگی را کاهش دهد. با قرار گرفتن روی چشم ، می توانند به کاهش پف صبحگاهی کمک کنند.

سایر نکات مربوط به زیبایی خیار شامل موارد زیر است:

تونر: خیار و غربال خیار را برای جمع آوری آب برای یک تونر طبیعی مخلوط کنید. 30 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس بشویید. خیار ممکن است دارای خاصیت قابض باشد و ممکن است به پاکسازی منافذ کمک کند.

بسته صورت: مقادیر مساوی آب خیار و ماست را با هم مخلوط کنید تا یک بسته صورت تهیه کنید که به کاهش خشکی پوست و جوش های سر سیاه کمک می کند.

استفاده از خیار برای بیشتر افراد در استفاده از پوست بی خطر است. مردم باید با استفاده از مقدار کمی شروع کنند. اگر آنها انجام دهند...

 

7. مراقبت از پوست
برخی تحقیقات نشان داده اند که مواد مغذی خیار ممکن است مزایایی برای سلامت پوست داشته باشد.

استفاده از خیار خرد شده به طور مستقیم روی پوست می تواند به خنک شدن و تسکین پوست کمک کند و تورم و سوزش را کاهش دهد. این می تواند آفتاب سوختگی را کاهش دهد. با قرار گرفتن روی چشم ، می توانند به کاهش پف صبحگاهی کمک کنند.

سایر نکات مربوط به زیبایی خیار شامل موارد زیر است:

تونر: خیار و غربال خیار را برای جمع آوری آب برای یک تونر طبیعی مخلوط کنید. 30 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس بشویید. خیار ممکن است دارای خاصیت قابض باشد و ممکن است به پاکسازی منافذ کمک کند.

بسته صورت: مقادیر مساوی آب خیار و ماست را با هم مخلوط کنید تا یک بسته صورت تهیه کنید که به کاهش خشکی پوست و جوش های سر سیاه کمک می کند.

استفاده از خیار برای بیشتر افراد در استفاده از پوست بی خطر است. مردم باید با استفاده از مقدار کمی شروع کنند. اگر آنها یک عارضه جانبی را تجربه نکنند ، احتمالاً استفاده از آن بی خطر است.

در اینجا درباره غذاهای دوستدار پوست بیشتر بدانید.

محصولات زیبایی خیار Premade برای خرید آنلاین وجود دارد.

تغذیه
به گفته USDA ، یک فنجان 142 گرم خیار خرد نشده ، خام و خرد شده حاوی مواد مغذی زیر است:

آب: 137 گرم
کالری: 17
پروتئین: 0.8 گرم
چربی: 0.2 گرم
کربوهیدرات: 3.1 گرم ، از جمله 2.0 گرم شکر
فیبر: 1.0 گرم
کلسیم: 19.9 گرم
آهن: 0.3 میلی گرم
منیزیم: 17 میلی گرم
فسفر: 29.8 میلی گرم
پتاسیم: 193 میلی گرم
سدیم: 2.8 میلی گرم
ویتامین C: 4.5 میلی گرم
فولات: 19.9 میلی گرم
بتا کاروتن: 44 میکروگرم
لوتئین + زیگزانتین 22.7 میلی گرم
ویتامین K: 10.2 میلی گرم
خیار همچنین حاوی طیف وسیعی از ویتامین های گروه B ، ویتامین A و آنتی اکسیدان ها از جمله نوعی است که به عنوان لیگنان شناخته می شود.

آنتی اکسیدان ها به از بین بردن مواد از بدن معروف به رادیکال های آزاد کمک می کنند. برخی رادیکالهای آزاد از فرآیندهای طبیعی بدن ناشی می شوند و برخی از آنها تحت فشارهای بیرونی مانند آلودگی قرار می گیرند. اگر تعداد زیادی از بدن در بدن جمع شود ، می تواند منجر به آسیب سلول و انواع بیماری شود.

مطالعات نشان داده اند که لیگن موجود در خیار و سایر غذاها ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و انواع مختلفی از سرطان کمک کند.




طرز تهیه ماسک موی روغن بادام+ ماسک موی روغن بادام
نوشته شده در یک شنبه 21 ارديبهشت 1399
بازدید : 93
نویسنده : مهرو

ماسک موی روغن بادام
بعد از تمام آفتاب و شنا در تابستان ، موهای شما احتمالاً به ماسک مرطوب کننده احتیاج دارند. روغن بادام حاوی انواع مختلفی از مواد سالم برای موهای شما مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، فسفولیپیدها ، ویتامین E و منیزیم است.

استفاده از روغن بادام موهای شما را تغذیه و سوزش می دهد و برای درمان ریزش مو و آسیب دیده مو بهینه است. چند قطره برای افزودن ابریشمی و درخشش و تغذیه پوست سر راهی طولانی می کند. این همان کاری است که ما انجام دادیم.

روغن بادام را گرم کنید. یک کاسه کوچک روغن بادام را درون مایکروویو بگذارید و آن را با 10 افزایش دوم گرم کنید تا گرم شود اما خیلی گرم نباشد. شما می خواهید آن را به لمس گرم است به طوری که گرما باعث ایجاد کوتیکول های بیرونی موهای شما می شود. این باعث می شود رطوبت راحت تر به رشته های شما نفوذ کند. (اطمینان حاصل کنید که گرمای روغن را با نگه داشتن پشت دست خود یک اینچ یا دور آن از روغن آزمایش کنید تا دچار سوختگی نشوید.)
روغن را در پوست سر خود در اطراف ناحیه ریشه بمالید. روغن را در سر پوست خود ماساژ دهید. این به تحریک رشد جدید موها ، وضعیت ریشه های شما و محافظت از مو کمک می کند. ماساژ دادن به ریشه همچنین می تواند به جلوگیری از شوره سر کمک کند.
برای پراکندگی روغن از یک شانه دندانه دار استفاده کنید. آن را از ریشه های خود تا نوک های مو شانه کنید. مطمئن شوید که همه موهای شما با مقدار کمی روغن پوشانده می شود. این ممکن است نیاز به استفاده از چند قطره دیگر تا انتهای شما داشته باشد.
موهای خود را بپوشانید. روی کلاه دوش بگذارید و بگذارید روغن حدود یک ساعت در پوست سر و موهای شما جذب شود. اگر موهای خاصی خشک دارید ، یک شب آن را ترک کنید.
برای شستن روغن از موهای خود از شامپو استفاده کنید.
موهای خود را بشویید و خشک کنید.

 

طرز تهیه مربای گلابی




خاصیت های شگفت انگیز آلوئه ورا
نوشته شده در پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399
بازدید : 95
نویسنده : مهرو

صبر زرد جزو گیاهانی است که از قدیم در طب سنتی ایران حضور داشته، بطوریکه در کتاب الحاوی رازی و قانون ابن سینا نیز به خواص آن در درمان جای زخم و ضد التهاب اشاره شده است.

در چند سال اخیر با ترویج تبلیغات ماهواره ای و توجه به پوست و مو در خانم هایی که تمایل دارند همیشه جوان بمانند، گیاهی با نام شیک و لاکچری آلوئه ورا معرفی شد که همان صبر زرد سابق است و بدین طریق پرده از راز خواص بی نظیر این گیاه برداشته شد.

آلوئه ورا دارای املاح معدنی و ویتامین های بی نظیر است، ژلی که در داخل آلوئه ورا قرار گرفته در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد و در صنایع بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا به ۷ مورد از بیماری هایی که آلوئه ورا در درمان آن موثر است اشاره می کنیم تا کمی با خواص شگفت انگیز آن آشنا شوید:

  1. درمان دیابت: آلوئه ورا موجب کاهش قند خون می شود و در افراد مبتلا به دیابت جهت تنظیم و کاهش قند خون موثر می باشد.
  2. آبرسانی به پوست: در فصل زمستان به دلیل سرمای زیاد هوا مانع از خشکی پوست و در فصل تابستان به دلیل گرما و آفتاب شدید مانع از آفتاب سوختگی می شود.
  3. تنظیم فشار خون: فشار خون را در حالت متعادل نگه می دارد و نقش تصفیه کنندگی خون را انجام می دهد.
  4. درمان یا دفع سنگ کلیه: مصرف آلوئه ورا موجب کوچکتر شدن سایز سنگ کلیه یا دفع آن می شود.
  5. موثر در درمان آسم: بخور برگ آلوئه ورا در آب جوش، در درمان شخص مبتلا به آسم بسیار موثر است.
  6. درمان پوکی استخوان : ماده معدنی برن، می تواند کمبود کلسیم را کاهش دهد و جذب کلسیم را در بدن افزایش می دهد، آلوئه ورا دارای برن می باشد و به همین دلیل در درمان بیماری پوکی استخوان می تواند کمک شایانی کند.
  7. تنظیم عادت ماهیانه: خانم هایی که مدت زمان زیادی است عادت ماهیانه شان متوقف شده است می توانند آلوئه ورا را به صورت خوراکی مصرف کنند زیرا موجب خون رسانی به قسمت های تحتانی بدن و لگن می شود.



طرز تهیه مربای گلابی
نوشته شده در جمعه 12 ارديبهشت 1399
بازدید : 180
نویسنده : مهرو

مواد لازم مربای گلابی:

یک کیلو گلابی ، رسیده و کمی زیر پخته
1 لیمو تازه ، آب شده و آبدار
4 فنجان شکر سفید

طرز تهیه مربای گلابی:


در صورت ترجیح ، گلابی را پوست بگیرید. گلابی ها را به طول در چهار قسمت برش داده و هسته ها و انتهای ساقه را جدا کنید. گلابی ها را در تکه ها بزرگتر کنید ، برای مربای بزرگ ، کوچکتر برای یک دسته صاف.

گلابی ، پوست لیمو ، آب لیمو و شکر را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. برای ترکیب و پوشاندن خوب هم بزنید. بگذارید مخلوط حداقل یک ساعت روی پیشخوان بنشیند ، اما ترجیحاً 8 ساعت یا یک شب.

بعد از اینکه مخلوط نشست ، خوب هم بزنید ، هر نوع شکر را که ممکن است در کف ظرف جمع کرده باشد ، خرد کنید. مخلوط گلابی را در یک تابه غیر واکنشی با کف سنگین قرار دهید. بیش از حرارت متوسط ​​را به جوش بیاورید و حدود 10 دقیقه آن را بپزید ، گاهی اوقات هم بزنید تا از چسبیدن میوه به کف قابلمه جلوگیری کنید. میوه را هنگام پخت و پز به آرامی هم بزنید تا کف آن کم شود.

بعد از حدود 10 دقیقه میوه باید نرم باشد. تکه های گلابی را اگر می خواهید تکه های کوچکتر خرد کنید یا برای مربای صاف کاملاً ریز خرد کنید. 5-15 دقیقه دیگر هم بزنید ، هم بزنید تا مربا به دلخواه شما غلیظ شود یا تا زمانی که روی دماسنج آب نبات برسد 220 درجه باشد.

پس از رسیدن به ضخامت مورد نظر ، بلافاصله مخزن نگهدارنده را از روی حرارت و مخلوط قاشق جدا کرده و درون شیشه های استریل شده داغ قرار دهید ، و اگر قصد دارید یخ بزنید ، یک فضای بزرگ ¼ اینچی برای کنسرو باقی بگذارید. به دنبال هر حباب باشید و از چاقوی پلاستیکی برای پاپ کردن آنها استفاده کنید.

در این مرحله می توانید کوزه ها را با درب های محکم پوشانده و در یخچال تا 3 ماه یا در فریزر تا 6 ماه نگهداری کنید ، یا می توانید با طی کردن مراحل بعدی این کار را انجام دهید: با درب های آب بندی پوشش دهید. نوارها را با انگشت محکم پیچ کنید. کوزه ها را روی قفسه حمام آب جوش قرار دهید ، و اطمینان حاصل کنید که قوطی ها به طور کامل در آب گرم فرو رفته اند. با یک درب محکم محکم بپوشانید و 15 دقیقه در حمام آب جوش قرار دهید.

کوزه ها را از کنسرو با استفاده از انبرهای شیشه بلند کن جدا کرده و به آرامی کنار بگذارید تا روی یک حوله آشپزخانه در یک مکان بدون نسخه خنک شود. بگذارید 24 ساعت استراحت کند ، سپس قبل از ذخیره ، یک مهر و موم مناسب را بررسی کنید.

خواص رازیانه چیست؟




بیوگرافی جلیل سامان کارگردان سریال زیرخاکی
نوشته شده در پنج شنبه 11 ارديبهشت 1399
بازدید : 196
نویسنده : مهرو

جلیل سامان زاده ۱۳۴۸ فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان ایرانی است.

وی در سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱ سریالهای «ارمغان تاریکی» و «پروانه» را تولید کرد. هر دو سریال دارای مضمون تاریخی است و رویدادهای ایران را به ترتیب در دهه شصت و پنجاه هجری مورد توجه قرار می‌دهد.  او در ادامه فعالیتهای تلویزیونی خود، مجموعه دیگری به نام نفس (مجموعه تلویزیونی) را تولید کرد که فصل اول آن در ماه رمضان ۱۳۹۶ از شبکه سوم سیما پخش شد.

نویسنده:

سریال ترس و لرز

سریال قصه قرارگاه

فیلمنامه سینمایی هانیه سیما فیلم

فیلمنامه سینمایی وقت بودن

سریال گذرگاه تاریکی شبکه سوم سیما

سریال تافته جدا بافته شبکه دوم سیما

سریال ارمغان تاریکی شبکه سوم سیما

سریال پروانه شبکه سوم سیما

سریال نفس شبکه سوم سیما

رمان وقت بودن

سریال زیرخاکی، شبکه یک سیما

کارگردانی و تدوین:

فیلم سینمایی وقت بودن شبکه چهارم سیما.. برنده سه جایزه از جشنواره فیلم فجر

سریال ترس و لرز پخش شده از شبکه اول سیما- کودک و نوجوان

سریال قصه قرارگاه پخش شده از شبکه سوم سیما- دفاع مقدس

مستند بازسازی آیت الله لاری شبکه دوم سیما – تاریخ معاصر

مستند بازسازی قیام جنوب شبکه دوم سیما- تاریخ معاصر

مجموعه مستند بازسازی حدیث سرو شبکه اول

مستند حدیث دلدادگی شبکه چهارم سیما- مراسم عرفه در کربلا

"کلید"- فیلم کوتاه- شبکه اول سیما – کودک و نوجوان

سریال -ارمغان تاریکی- شبکه سوم سیما تاریخ انفلاب اسلامی ایران

سریال -پروانه- شبکه سوم سیما تاریخ انقلاب اسلامی ایران

سریال -نفس- شبکه سوم سیما تاریخ انقلاب اسلامی ایران

تهیه‌کننده:

مستند بازسازی سوسنگرد از مجموعه روایت فتح

سریال ترس و لرز

مستند بازسازی قیام جنوب

جستارهای وابسته

 




خواص رازیانه چیست؟+ فواید رازیانه برای سلامتی چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 10 ارديبهشت 1399
بازدید : 185
نویسنده : مهرو

Foeniculum vulgare ، که معمولاً به عنوان رازیانه شناخته می شود ، یک گیاه خوشمزه و گیاهی با طعم دهنده است.

گیاهان رازیانه به رنگ سبز و سفید و دارای برگهای پر گل و گلهای زرد است.

هم پیازهای ترد و هم دانه های گیاه رازیانه دارای طعمی ملایم و شیرین مانند هستند. با این حال ، طعم دانه ها به دلیل داشتن روغنهای اساسی آنها قدرت بیشتری دارند.

گذشته از بسیاری از کاربردهای آشپزی ، رازیانه و دانه های آن طیف گسترده ای از مزایای سلامتی را ارائه می دهند و ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد باکتریایی به همراه داشته باشند.

در اینجا 10 فواید تخم رازیانه و رازیانه آورده شده است ، همه آنها براساس علم است.


1. بسیار مغذی است
رازیانه و دانه های آن مملو از مواد مغذی است. در اینجا تغذیه 1 فنجان (87 گرم) پیاز رازیانه خام و 1 قاشق غذاخوری (6 گرم) تخم رازیانه خشک (1 منبع معتبر) آورده شده است:

 لامپ رازیانه تازه دانه رازیانه خشک
کالری 27 20
فیبر 3 گرم 2 گرم
ویتامین C 12٪ از RDI 1٪ از RDI
کلسیم 3٪ از RDI 5٪ از RDI
آهن 4٪ از RDI 6٪ از RDI
منیزیم 4٪ از RDI 5٪ از RDI
پتاسیم 8٪ از RDI 2٪ از RDI
منگنز 7٪ از RDI 17٪ از RDI
 
همانطور که می بینید ، هر دو دانه رازیانه و رازیانه کالری کمی دارند اما بسیاری از مواد مغذی مهم را تأمین می کنند.

لامپ رازیانه تازه منبع خوبی برای ویتامین C ، یک ویتامین محلول در آب برای سلامت سیستم ایمنی ، ترمیم بافت ها و سنتز کلاژن است (منبع 2Trusted).


ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن شما عمل می کند و در برابر آسیب سلولی ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند (منبع 3Trusted).

هر دو لامپ و دانه ها حاوی منگنز معدنی هستند ، که برای فعال سازی آنزیم ، متابولیسم ، محافظت از سلول ، رشد استخوان ها ، تنظیم قند خون و بهبود زخم ها حائز اهمیت است (منبع 4Trusted).

گذشته از منگنز ، رازیانه و دانه های آن حاوی مواد معدنی دیگری هستند که برای سلامتی استخوان ها از جمله پتاسیم ، منیزیم و کلسیم مهم هستند (منبع 5Trusted).

خلاصه
رازیانه و دانه رازیانه مواد مغذی مهمی مانند ویتامین C ، کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و منگنز را تأمین می کند.
2. حاوی ترکیبات گیاهی قدرتمند است
شاید برجسته ترین مزایای رازیانه و دانه رازیانه از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی قوی که در آنها وجود دارد ناشی شود.

نشان داده شده است كه روغن ضروری گیاه حاوی بیش از 87 تركیب فرار از جمله آنتی اکسیدانهای پلی فنول ، اسید رزماریك ، اسید كلروژنیك ، كورستین و آپیژنین (منبع 6Trusted) است.

آنتی اکسیدان های پلی فنول مواد ضد التهابی قوی هستند که تأثیرات قدرتمندی بر سلامتی شما دارند.

مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم های غذایی سرشار از این آنتی اکسیدان ها را دنبال می کنند ، خطر کمتری از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، چاقی ، سرطان ، بیماری های عصبی و دیابت نوع 2 دارند (منبع 7Trusteded).


علاوه بر این ، بیش از 28 ترکیب در دانه رازیانه ، از جمله آنتول ، شنبلیله ، متیل چاویکول و لیمونن شناسایی شده است.

مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان می دهد که کامانزانول آلی دارای خواص ضد سرطان ، ضد میکروبی ، ضد ویروسی و ضد التهابی است (منبع 8Trusted).

سرانجام ، لیمونن ترکیب گیاهی به مبارزه با رادیکالهای آزاد کمک می کند و نشان داده شده است که سلولهای موش را در برابر صدمات ناشی از برخی بیماریهای مزمن محافظت می کند (9Trusted Source، 10Trusted Source).

خلاصه
تمام قسمت های گیاه رازیانه سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمندی مانند اسید کلروژنیک ، لیمونن و کوئرستین است - که همه اینها می توانند برای سلامتی مفید باشند.
3. دانه رازیانه ممکن است اشتها را سرکوب کند
تخم رازیانه نه تنها باعث ایجاد عمق و طعم به غذاهای شما می شود بلکه به مهار اشتها نیز کمک می کند.

مطالعه ای در 9 زن سالم نشان داد كه كسانی كه 8.5 اونس نوشیدنی (250 میلی لیتر) چای ساخته شده با 2 گرم تخم رازیانه قبل از خوردن ناهار بنوشند ، احساس گرسنگی كمی دارند و نسبت به كسانی كه نوعی چای دارونما می نوشند ، كالری كمتری مصرف می كنند (11 منبع معتبر )

آنتول ، یکی از اجزای اصلی اسانس رازیانه ، ممکن است در پشت ویژگیهای مهارکننده اشتها گیاه باشد.

به گفته این ، یک مطالعه دیگر در 47 زن نشان داد که افرادی که روزانه 300 میلی گرم عصاره رازیانه در روز به مدت 12 هفته تجویز می کنند ، در مقایسه با گروه دارونما ، وزن کمی به دست آوردند. آنها همچنین کاهش اشتها را تجربه نکردند (منبع 12Trusted).

تحقیقات در این زمینه متناقض است ، و مطالعات بیشتری لازم است تا کاملاً از خواص مهارکننده اشتها رازیانه استفاده شود.

4- می تواند از سلامت قلب بهره مند شود
خوردن رازیانه و دانه های آن ممکن است از چندین طریق به سلامتی قلب منتهی شود ، زیرا آنها با فیبر بسته بندی شده اند - ماده مغذی که برای کاهش برخی از عوامل خطر بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا مفید است.

یک لیوان (87 گرم) وعده ای از لامپ رازیانه خام 3 گرم فیبر دارد - 11٪ از مقدار مرجع روزانه (DRV).

رژیم های غذایی پر فیبر با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ارتباط دارند. مروری بر 22 مطالعه ، حاوی بیشتر فیبر در رژیم غذایی با خطر ابتلا به بیماری قلبی است. برای هر 7 گرم فیبر اضافی که در روز مصرف می شود ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی 9٪ کاهش یافته است (منبع اطمینان 13).

رازیانه و دانه های آن نیز حاوی مواد مغذی مانند منیزیم ، پتاسیم و کلسیم هستند که نقش مهمی در سالم سازی قلب شما دارند (منبع اطمینان 14).

به عنوان مثال ، از جمله منابع غنی پتاسیم در رژیم غذایی شما ممکن است به کاهش فشار خون بالا ، یک عامل خطر برای بیماری های قلبی کمک کند (منبع اطمینان 15).

خلاصه
رازیانه و دانه‌های آن حاوی فیبر ، پتاسیم ، منیزیم و کلسیم هستند - همه اینها برای سلامتی قلب ضروری هستند.
5- ممکن است دارای خاصیت ضد سرطان باشد
طیف گسترده ای از ترکیبات گیاهی قدرتمند موجود در رازیانه ممکن است به محافظت در برابر بیماری های مزمن ، از جمله سرطان های خاص کمک کند.

به عنوان مثال ، آنتول - یکی از اصلی ترین ترکیبات فعال دانه رازیانه - دارای خواص ضد سرطان است.

یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که آنتول رشد سلولی را سرکوب می کند و یا در اثر سلول های سرطانی انسان باعث مرگ سلولی برنامه ریزی شده یا مرگ برنامه ریزی شده سلول می شود (منبع 16Trusted).

یکی دیگر از آزمایشات لوله آزمایش نشان داد که عصاره رازیانه گسترش سلولهای سرطانی پستان انسان را متوقف کرده و باعث مرگ سلولهای سرطانی شده است (منبع 17Trusted).

مطالعات حيوانات همچنين نشان مي دهد كه عصاره دانه ها ممكن است از سرطان پستان و كبد محافظت كند (18 منبع مطمئن).

اگرچه این نتایج امیدوار کننده است ، اما مطالعات انسانی قبل از رازیانه مورد نیاز است یا عصاره آن به عنوان یک درمان جایگزین برای سرطان توصیه می شود.

خلاصه
لوله های آزمایش و آزمایشات حیوانات نشان داده اند که رازیانه می تواند دارای خاصیت ضد سرطان باشد. با این حال ، مشخص نیست که آیا همان اثرات در انسان دیده می شود یا خیر.
6. ممکن است به زنان شیرده کمک کند
نشان داده شده است که رازیانه دارای خواص گالاکتوژنیک است ، به این معنی که به افزایش ترشح شیر کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که مواد خاص موجود در آنزول ، مانند دیانولول و فوتوآنتول ، مسئول تأثیرات گالاکتوژنیک گیاه هستند (منبع 6Trusted).

رازیانه ممکن است ترشح شیر و سطح پرولاکتین خون را افزایش دهد - هورمونی که بدن را برای تولید شیر مادر علامت می زند (منبع 20Trusteded).

با این حال ، مطالعات دیگر هیچ تاثیری بر ترشح شیر یا افزایش وزن نوزادان ندارند. عوارض جانبی منفی مانند افزایش وزن کم و مشکل در تغذیه نیز در کودکانی گزارش شده است که مادرانشان نوشیدن چای های شیردهی حاوی رازیانه (21 منبع معتبر ، 22 منبع معتبر ، 23 منبع معتبر).

به همین دلایل ، زنان شیرده قبل از استفاده از رازیانه برای تحریک تولید شیر باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنند.

خلاصه
برخی مطالعات حاکی از آن است که رازیانه می تواند ترشح شیر و افزایش وزن در شیرخواران شیرخوار را افزایش دهد ، اما مطالعات دیگر فایده ای نداشته است.
7-10. سایر مزایای بالقوه
گذشته از مزایای ذکر شده در بالا ، گیاه رازیانه و دانه های آن می توانند سلامت شما را به روش های زیر بهبود بخشند:

ممکن است خاصیت ضد باکتریایی داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که عصاره رازیانه رشد باکتریها و مخمرهای بالقوه مضر مانند اشرشیاکلی ، استافیلوکوکوس اورئوس و کاندیدا آلبیکنس (منبع 24Trusted) را مهار می کند.
ممکن است التهاب را کاهش دهد. آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در رازیانه ، مانند ویتامین C و کوئرستین ، می توانند به کاهش التهاب و سطح نشانگرهای التهابی کمک کنند (منبع 25Trusted).
ممکن است از سلامت روان بهره مند شود. مطالعات حیوانی نشان داده اند که عصاره رازیانه ممکن است نقص حافظه مرتبط با پیری را کاهش دهد (26Tusted Source).
ممکن است علائم یائسگی را تسکین دهد. با بررسی 10 مطالعه ، خاطرنشان شد که رازیانه ممکن است عملکرد جنسی و رضایتمندی را در زنان یائسه بهبود بخشد ، همچنین از بین بردن گرگرفتگی ، خارش واژن ، خشکی ، درد در هنگام رابطه جنسی و اختلالات خواب را برطرف کند.
توجه به این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از این مطالعات از دوزهای غلیظ گیاه استفاده می کنند ، و بعید نیست خوردن مقادیر کمی رازیانه یا دانه های آن مزایای مشابهی داشته باشد.

خلاصه
رازیانه دارای خواص ضد باکتریایی است و ممکن است سلامت روان ، تسکین علائم یائسگی و کاهش التهاب را بهبود بخشد. با این وجود بعید است که رازیانه یا دانه های آن هنگام خوردن به مقدار کم اثرات مشابهی را ارائه دهند.
موارد احتیاط
اگرچه رازیانه و دانه های آن هنگام خوردن در حد اعتدال ، بی خطر هستند ، در مورد منابع غلیظ تر رازیانه ، مانند عصاره ها و مکمل ها ، نگرانی هایی درباره ایمنی وجود دارد.

به عنوان مثال ، رازیانه دارای خاصیت استروژنی قوی است ، به این معنی که به طور مشابه با هورمون استروژن عمل می کند. اگرچه این ممکن است به تسکین علائم یائسگی کمک کند ، ممکن است برای زنان باردار ناامن باشد.

خواص هویج چیست؟




خواص هویج چیست؟+ فواید هویج برای سلامتی چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 9 ارديبهشت 1399
بازدید : 239
نویسنده : مهرو

هویج سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر است. آنها همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند.

آنتی اکسیدان ها مواد مغذی موجود در غذاهای گیاهی هستند. آنها به بدن کمک می کنند رادیکال های آزاد را از بین ببرد ، مولکول های ناپایدار که در صورت انباشت زیاد در بدن باعث آسیب سلول می شوند.

رادیکال های آزاد ناشی از فرآیندهای طبیعی و فشارهای محیطی هستند. بدن می تواند بسیاری از رادیکال های آزاد را به طور طبیعی از بین ببرد ، اما آنتی اکسیدان های غذایی می توانند کمک کنند ، به خصوص هنگامی که بار اکسیدان زیاد باشد.

در زیر چند روش وجود دارد که هویج می تواند از سلامتی حمایت کند.

چشم انداز
آیا هویج می تواند در تاریکی به شما کمک کند؟ به نوعی ، بله.

هویج حاوی ویتامین A است ، و کمبود ویتامین A ممکن است منجر به بیماری زایوفتالمی ، یک بیماری پیشرونده چشم شود. Xerophthalmia می تواند باعث کوری شب یا مشکل در دیدن کمترین میزان نور شود.

به گفته دفتر مکمل های غذایی ، کمبود ویتامین A یکی از اصلی ترین دلایل قابل پیشگیری از نابینایی در کودکان است.

بنابراین ، به نوعی ، هویج می تواند به شما در دیدن تاریکی کمک کند.

با این حال ، بینش بیشتر افراد از خوردن هویج بعید است ، مگر اینکه کمبود ویتامین A داشته باشد.

هویج همچنین حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زاكزانتین است و ترکیب این دو می تواند به جلوگیری از دژنراسیون ماكولا وابسته به سن ، نوعی از بین رفتن بینایی كمك كند.

در مورد 10 غذایی که می توانند به حفظ سلامت چشم کمک کنند ، بیاموزید.

سرطان
به گفته انستیتوی ملی سرطان ، بسیاری از رادیکالهای آزاد در بدن احتمال ابتلا به انواع مختلف سرطان را افزایش می دهد.

اثرات آنتی اکسیدانی کاروتنوئیدهای رژیمی - زرد ، نارنجی و رنگدانه های ارگانیک قرمز موجود در هویج و سایر سبزیجات - ممکن است این خطر را کاهش دهد. لوتئین و زاكزانتین دو نمونه از این كاروتنوئیدها هستند.

یک هویج خام متوسط ​​، با وزن 61 گرم (گرم) ، حاوی 509 میکروگرم (میلی گرم) RAE ویتامین A است.

همچنین 5،050 میکروگرم بتا کاروتن و 2،120 میکروگرم آلفا کاروتن [YB2] ، دو آنتی اکسیدان provitamin A که بدن در صورت لزوم می تواند به ویتامین A بیشتری تبدیل کند ، فراهم می کند.

مطابق دستورالعملهای رژیمی رژیم غذایی ۲۰۱۵-۲۰۲۰ برای آمریکایی ها ، بزرگسالان زن باید روزانه حداقل 700 میکروگرم RAE ویتامین A مصرف کنند ، در حالی که در بزرگسالان مرد حداقل به 900 میکروگرم RAE نیاز دارید.

سرطان پروستات: بررسی های انجام شده در سال 2015 حاکی از ارتباط بین یک رژیم غذایی سرشار از کاروتنوئیدها و خطر کمتر سرطان پروستات است. با این حال ، تأیید انجمن ، سپس تعیین علت آن ، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

لوسمی: در سال 2011 ، محققان شواهدی یافتند که مواد مغذی موجود در عصاره آب هویج می تواند سلولهای لوسمی را بکشد و پیشرفت آنها را کند یا متوقف کند.

سرطان ریه: همچنین در سال 2011 ، محققان به این نتیجه رسیدند که نوشیدن آب هویج ممکن است به جلوگیری از نوع آسیب که منجر به سرطان ریه در افراد سیگاری می شود ، کمک کند.

پیش از این ، یک متاآنالیز در سال 2008 نشان داد که شرکت کنندگان با مصرف زیاد کاروتنوئیدهای مختلف ، 21٪ خطر ابتلا به سرطان ریه ، پس از تنظیم سیگار کشیدن ، نسبت به شرکت کنندگان در گروه های کنترل داشتند.

ارتباط بین سرطان و رژیم چیست؟ اینجا را پیدا کنید

سلامتی هضم کننده
براساس تحقیقات سال 2014 که شامل داده های 893 نفر است ، مصرف بیشتر غذاهای غنی از کاروتنوئید ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

یافته های یک مطالعه منتشر شده در سال بعد نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی پر فیبر مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که فیبر کمی مصرف می کنند ، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگتر دارند.

یک هویج متوسط ​​بسته به سن و جنس خود حاوی 1.7 گرم فیبر یا بین 5 تا 7/6 درصد از نیازهای روزانه فرد است. در ضمن ، 1 فنجان هویج خرد شده 3.58 گرم فیبر را تأمین می کند.

غذاهای پر فیبر می توانند سلامت روده را تقویت کنند ، اما از کدام غذاها باید پرهیز کنیم؟

کنترل دیابت
هویج عطر و طعم شیرین دارد و حاوی قندهای طبیعی است. این برای افراد مبتلا به دیابت چه معنی دارد؟

کربوهیدراتها حدود 10٪ هویج را تشکیل می دهند و تقریبا نیمی از این قند را تشکیل می دهد. 30٪ دیگر از این مقدار کربوهیدرات فیبر است. یک هویج متوسط ​​25 کالری تأمین می کند.

به طور کلی ، این باعث می شود هویج یک ماده غذایی کم کالری و پر فیبر باشد که قند نسبتاً کم دارد. به همین دلیل ، در شاخص گلیسمی (GI) کم نمره است. این شاخص می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا درک کنند کدام غذاها احتمالاً قند خون خود را بالا می برند.

هویج آب پز دارای نمره GI در حدود 39 است. این بدان معنی است که آنها بعید می توانند باعث افزایش قند خون شوند و برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند از خوردن بی خطر هستند.

در همین حال ، نویسندگان بررسی 2018 نتیجه گرفتند که مصرف رژیم غذایی پر فیبر ممکن است به جلوگیری از پیشرفت دیابت نوع 2 کمک کند. غذاهای پر فیبر همچنین ممکن است به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به مدیریت میزان قند خون کمک کنند.

برنامه رژیم 7 روزه دیابت چیست؟ اینجا را پیدا کنید

فشار خون و سلامت قلب و عروق
فیبر و پتاسیم موجود در هویج ممکن است به مدیریت فشار خون کمک کند.

انجمن قلب آمریکا (AHA) مردم را ترغیب می کند به هنگام خوردن غذاهای بیشتر حاوی پتاسیم مانند هویج ، نمک یا سدیم کمتری به وعده های غذایی اضافه کنند. پتاسیم به آرامش رگ های خونی کمک می کند ، خطر فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد.

یک هویج متوسط ​​حدود 4٪ از نیاز روزانه فرد به پتاسیم را تأمین می کند.




بازدید : 94
نویسنده : مهرو

برخی از مردم فکر می کنند سفر به تهران و زندگی در این شهر، یعنی فقط هیاهو و دغدغه بدون لحظه ای آرامش و لذت بردن از دامان طبیعت، در صورتیکه در تهران هم مکان های گردشگری دنجی وجود دارد که می توانید یک روز به یاد ماندنی را در آنها سپری کنید.

باغ گیاه شناسی ملی ایران یکی از این مکان های گردشگری و تفریحی است که اگر به طبیعت و گل و گیاهان علاقمند هستید، رفتن به این مکان خالی از لطف نیست.

تنها نمی توان به باغ گیاه شناسی ملی ایران از نگاه جاذبه های گردشگری نگاه کرد، زیرا این مکان از جهت پژوهش های علمی نیز حائز اهمیت است و گونه های نادر و کمیاب گیاهی از سراسر جهان در این باغ نگهداری می شود.

آدرس باغ گیاه شناسی ملی ایران:

خودتان را به اتومبیل شخصیتان محدود نکنید زیرا اگر ماشین ندارید و در شهر کرج یا تهران یا شهرهای اطراف نیز زندگی می کنید با مترو می توانید به باغ گیاه شناسی ملی ایران بیایید.

اگر تصمیم گرفته اید با مترو به باغ گیاه شناسی ملی ایران بیایید، در ایستگاه وردآورد یا ایران خودرو از مترو پیاده شوید.

اما اگر با خودروی شخصی خود به باغ گیاه شناسی ملی ایران می آیید، به آدرس زیر مراجعه کنید.

شمال غربی شهر تهران، اتوبان تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، آزاد شهر، بیست متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاه شناسی، باغ گیاه شناسی ملی ایران

مساحت باغ گیاه شناسی ملی ایران:

شاید باور کردنی نباشد که بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه در ایران قرار گرفته است که در ضمن جزو ده باغ گیاه شناسی مطرح جهان نیز به شمار می آید.

مساحت باغ گیاه شناسی ملی ایران ۱۴۵ (صد و چهل و پنج) هکتار می باشد.

بخش های مختلف باغ گیاه شناسی ملی ایران:

باغ گیاه شناسی شامل بخش های متعددی می باشد که می توانیم به بخش گیاهان دارویی، قسمت باغ میوه های ایرانی، قسمت نهالستان، جنگل تفریحی، قسمت گلخانه ها، گیاهان کشورهای مختلف همچون قاره آمریکا، قاره اروپا، هیمالیا، آذربایجان و قفقاز، چین، ژاپن و …، گیاهان ایرانی زاگرس، البرز، دریای خزر اشاره کنیم.

شرایط اقلیمی، آب و هوایی، خاک و محیط پرورش و رشد هر گیاهی را متناسب با کشور یا منطقه ای که به آن تعلق دارد شبیه سازی کرده اند. به عنوان مثال وقتی وارد گیاهان منطقه دریای خزر می شوید گویی به جنگل های شمال ایران قدم گذارده اید.

جشنواره های برگزار شده در باغ ملی گیاه شناسی ایران:

متناسب با فصل های مختلف سال، جشنواره هایی در باغ گیاه شناسی ملی ایران برگزار می شود.

از اواخر ماه مهر تا ماه آبان جشنواره شکوفایی گلهای داوودی که شامل تعداد ۶۰۰ گل در رنگهای منحصر به فرد و متعدد است در این باغ برگزار می شود.

ساعت بازدید از باغ گیاه شناسی ملی ایران:

علاقمندان به طبیعت گردی می توانند همه روزه غیر از تعطیلات رسمی و ایامی که عزاداری است از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر به باغ گیاه شناسی ملی ایران مراجعه نمایند.

قیمت ورودی باغ گیاه شناسی ملی ایران:

قیمت بلیط ورودی باغ گیاه شناسی ملی ایران مبلغ ۱۵۰,۰۰۰ ریال (۱۵ هزار تومان) می باشد که می توانید بلیط آن را بصورت آنلاین و با تخفیف در سایت نت برگ و تخفیفان رزرو نمایید.

 




بازیگر نقش فریبرز در سریال زیرخاکی کیست؟
نوشته شده در یک شنبه 7 ارديبهشت 1399
بازدید : 66
نویسنده : مهرو

پژمان جمشیدی (زاده ۲۰ شهریور ۱۳۵۶ در تهران) بازیکن فوتبال پیشین و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. او برای باشگاه‌هایی مانند سایپا، پرسپولیس و پاس تهران و نیز در تیم ملی ایران بازی کرده‌است.

وی در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی پژمان به عنوان بازیگر نقش آفرینی کرد. طرح اولیه این سریال با ایده خود پژمان جمشیدی شکل گرفته‌است. پس از آن، جمشیدی در آثار مختلفی حضور داشته و چند سالی است که با ایفای نقش در فیلم‌های کمدی پرفروش، در فهرست پولسازترین بازیگران سینمای ایران قرار گرفته‌است. او در سال ۱۳۹۸ پنج فیلم را در سینما داشته‌است که در مجموع ۶۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان فروش داشتند.جمشیدی در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی در فیلم سوءتفاهم شده‌است.

سال

عنوان

کارگردان

نقش

سمت

شبکه

۱۳۹۰

ساختمان پزشکان

سروش صحت

پژمان جمشیدی

بازیگر مهمان

شبکه سه

۱۳۹۲

پژمان

سروش صحت

پژمان جمشیدی

بازیگر

شرف خانواده فاضل

پوریا جاویدپور

 

فیلم ویدئویی[۱۰]

۱۳۹۳

سال‌های ابری

مهدی کرم پور

مهران

شبکه دو

۱۳۹۶

دیوار به دیوار ۱

سامان مقدم

بهرام رضایی

شبکه سه

۱۳۹۶

نفس[۱۱][۱۲]

جلیل سامان

عباس

۱۳۹۷

دیواربه‌دیوار ۲

سامان مقدم

بهرام رضایی

۱۳۹۹

زیرخاکی[۱۳]

جلیل سامان

فریبرز

 

 

سال

عنوان

نقش

کارگردان

۱۳۹۸

خط فرضی

 

فرنوش صمدی

۱۳۹۸

دوزیست

مجتبی

برزو نیک نژاد

۱۳۹۸

خوب، بد، جلف ۲:ارتش سری

پژمان جمشیدی

پیمان قاسم خانی

۱۳۹۷

جهان با من برقص

رضا

سروش صحت

۱۳۹۷

تگزاس ۲

بهرام

مسعود اطیابی

۱۳۹۷

ایده اصلی

نیما

آزیتا موگویی

۱۳۹۷

دینامیت

 

مسعود اطیابی

۱۳۹۷

هزارتو

نریمان

امیرحسین ترابی

۱۳۹۷

ما همه با هم هستیم

علی حاجتی

کمال تبریزی

۱۳۹۶

سوءتفاهم

 

احمدرضا معتمدی

۱۳۹۶

تگزاس

بهرام

مسعود اطیابی

۱۳۹۶

لونه زنبور

صابر

برزو نیک‌نژاد

۱۳۹۵

من دیوانه نیستم

عطا

علیرضا امینی

۱۳۹۵

آذر

 

محمد حمزه‌ای

۱۳۹۴

خوب، بد، جلف

پژمان جمشیدی

پیمان قاسم‌خانی

۱۳۹۴

۵۰ کیلو آلبالو

مانی

مانی حقیقی

۱۳۹۳

آتش‌بس ۲

حسام

تهمینه میلانی

 

مشاغل مرتبط با فوتبال

زاده

۲۰ شهریور ۱۳۵۶ ‏(۴۲ سال)
تهران

شغل

هنرپیشه

بازیکن فوتبال

مربی فوتبال

سال‌های فعالیت

۱۳۷۲–۱۳۸۸ (بازیکن فوتبال) ۱۳۹۰–تاکنون (بازیگری)

قد

۱٫۸۰ متر (۵ فوت ۱۱ اینچ)[۱]

پست

دفاع راست

باشگاه‌های حرفه‌ای*

سال‌ها

باشگاه‌ها

بازی†

(گل)†

۱۹۹۴–۱۹۹۷

کشاورز تهران

۶۵

(۷)

۱۹۹۷–۲۰۰۰

سایپا

۴۳

(۲)

۲۰۰۰–۲۰۰۵

پرسپولیس

۸۱

(۲)

۲۰۰۵–۲۰۰۷

پاس تهران

۳۶

(۰)

۲۰۰۷–۲۰۰۸

استیل آذین

۲۷

(۰)

۲۰۰۸–۲۰۰۹

فولاد خوزستان

۲۱

(۰)

۲۰۰۹–۲۰۱۰

ابومسلم خراسان

۸

(۰)

مجموع

 

۲۸۱

(۱۱)

تیم ملی

۲۰۰۰–۲۰۰۲

ایران

۱۴[۲]

(۱)

دوران مربیگری

۲۰۱۲

پاراگ[۳]

۲۰۱۳

پرسپولیس شمال (دستیار)

 




خواص زرشک چیست؟+ زرشک چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
نوشته شده در یک شنبه 7 ارديبهشت 1399
بازدید : 86
نویسنده : مهرو

مصرف دارویی زرشک قدمت بیش از 2500 سال دارد. از این دارو در طب عامیانه هند برای معالجه اسهال ، کاهش تب ، بهبود اشتها ، تسکین معده ناراحت کننده و تقویت قدرت و همچنین احساس بهزیستی استفاده شده است. امروزه ، این گیاه به طور گسترده برای اهداف دارویی در ایران استفاده می شود ، از جمله برای اختلالات صفراوی (مانند بیماری کیسه صفرا) و سوزش قلب.

زرشک و طلای زراعی (Hydrastis canadensis) اغلب برای اهداف دارویی مشابه استفاده می شوند زیرا هر دو گیاه حاوی بربرین شیمیایی هستند. نشان داده شده است که بربرین مانع از رشد باکتری ها در لوله های آزمایش می شود و ممکن است به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. عصاره آبی زرشک تأثیرات مفیدی بر روی سیستم قلبی و عروقی و سیستم عصبی دارد. به همین ترتیب ، ممکن است در درمان فشار خون بالا ، تاکی کاردی (ضربان قلب سریع) و برخی از اختلالات عصبی مانند صرع و تشنج مفید باشد. مطالعات اخیر حاکی از آن است که زرشک همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ممکن است به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند.

عفونت و اختلالات پوستی

زرشک برای سهولت التهاب و عفونت مجاری ادراری (مثانه و مجاری ادراری) ، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی (گلو درد ، احتقان بینی ، سینوزیت ، برونشیت) و همچنین عفونت های کاندیدا (مخمر) پوست یا واژن استفاده می شود. عصاره زرشک همچنین ممکن است علائم برخی از بیماری های پوستی از جمله پسوریازیس و آکنه را بهبود بخشد. برای تأیید این یافته ها تحقیقات بیشتری لازم است.

اسهال

زرشک ممکن است درمانی مؤثر برای اسهال باشد (از جمله اسهال مسافرتی و اسهال ناشی از مسمومیت غذایی). چند مطالعه نشان داده اند که زرشک علائم را سریعتر از آنتی بیوتیک ها بهبود می بخشد ، شاید به دلیل اینکه خاصیت قابض دارد ، اما ممکن است آنتی بیوتیک ها در از بین بردن باکتری ها در روده مؤثر باشند. به دلیل عواقب جدی که در ارتباط با اسهال باکتریایی وجود دارد ، اگر از زرشک برای کاهش علائم استفاده می شود ، بهتر است این گیاه را همراه با درمان استاندارد آنتی بیوتیکی مصرف کنید. با این حال ، مصرف زرشک با آنتی بیوتیک ها ممکن است اثر آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد. قبل از ترکیب این دو با پزشک خود صحبت کنید.


توضیحات گیاه
زرشک درختچه ای است با شاخه های خاکستری و خارپشت که می تواند تا حدود 9 فوت قد داشته باشد. گلهای زرد روشن در بین ماه های آوریل و ژوئن شکوفه می گیرند و تیره می شوند و دسته های توت های قرمز را در پاییز فرو می کنند. از ریشه ، پوست و انواع توت ها برای اهداف دارویی استفاده می شود.


این از چه چیزی ساخته شده است؟
ساقه ، پوست ریشه و میوه زرشک حاوی آلکالوئیدها است که برجسته ترین آنها بربرین است. مطالعات آزمایشگاهی در لوله های آزمایش و حیوانات حاکی از آن است که بربرین دارای اثرات ضد میکروبی (باکتری و انگل کشته شده) ، ضد التهاب ، فشار خون بالا (باعث کاهش فشار خون) ، آرام بخش و ضد تشنج است. بربرین همچنین ممکن است سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. همچنین روی عضلات صاف که خطوط روده را تنظیم می کنند نیز عمل می کند. این اثر آخر ممکن است به بهبود هضم و کاهش درد دستگاه گوارش کمک کند.


فرم های موجود
زرشک در کپسولها ، عصاره های مایعات ، تنتورها و به عنوان پماد موضعی موجود است. ریشه های خشک زرشک را نیز می توان در چای استفاده کرد. عصاره زرشک به طور استاندارد استاندارد شده است که حاوی 8 تا 12 درصد آلکالوئیدها (بربرین) است.


چگونه آن را مصرف کنیم
کودکان

مدارک کافی برای تعیین دوز برای کودکان وجود ندارد. دوزهای خاصی از زرشک ممکن است برای کودکان ناامن باشد ، بنابراین از زرشک در کودکان تحت نظارت یک پزشک متخصص مراقبت بهداشتی استفاده کنید.

بزرگسالان

مقدار مصرف باید توسط ارائه دهنده شما تعیین شود. زرشک را نباید برای مدت طولانی (بیش از یک هفته) بدون نظارت پزشک مصرف کرد.


موارد احتیاط
استفاده از گیاهان دارویی یک رویکرد زمانبر برای تقویت بدن و معالجه بیماری است. با این حال گیاهان دارویی می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و می توانند با سایر گیاهان ، مکمل ها یا داروها در تعامل باشند. به همین دلایل ، شما باید گیاهان گیاهان را با احتیاط ، تحت نظارت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مصرف کنید.

افرادی که از دوز طبیعی و مناسب زرشک استفاده می کنند ، معمولاً عوارض جانبی گزارش نمی دهند. موارد گندیدگی و استفراغ با دوزهای بسیار زیاد این گیاه گزارش شده است.

در نوزادان ، بربرین (ماده مؤثر زرشک) ممکن است در عملکرد کبد اختلال ایجاد کند و ممکن است زردی را بدتر کند.

زنان باردار نباید زرشک مصرف کنند ، زیرا این امر ممکن است باعث انقباضات رحمی شده و باعث سقط جنین شود.

 

تعامل ممکن است
به طور مشخص مشخص نیست چه داروها ، گیاهان یا مکمل هایی ممکن است با زرشک در تعامل باشند. با این حال ، ممکن است که زرشک با موارد زیر تعامل داشته باشد:

آنتی بیوتیک ها: مصرف زرشک با آنتی بیوتیک ها ممکن است اثر آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد. در مورد مصرف زرشک در رابطه با آنتی بیوتیک درمانی با پزشک خود صحبت کنید.

ضد انعقاد خون (رقیق کننده خون): زرشک ممکن است اثر داروهای رقیق کننده خون را تغییر دهد. اگر ضد انعقاد را مصرف می کنید زرشک را مصرف نکنید.

آنتی هیستامین ها: زرشک ممکن است اثرات آنتی هیستامین ها را افزایش دهد.

داروهای فشار خون: زرشک ممکن است اثرات این داروها را افزایش دهد. اگر داروی فشار خون مصرف می کنید زرشک را مصرف نکنید.

Celecoxib (Celebrex): زرشک ممکن است با Celebrex در تعامل باشد. قبل از ترکیب این دو با پزشک خود صحبت کنید.

دیورتیک ها (قرص های آب): زرشک ممکن است اثرات این داروها را افزایش دهد. قبل از شستن این دو با پزشک خود مشورت کنید.

داروها برای دیابت: زرشک ممکن است قند خون را کاهش داده و اثرات این داروها را قوی تر کند. اگر داروهای دیابت مصرف می کنید زرشک را مصرف نکنید.

سایر داروهای متابولیزه شده توسط کبد: از آنجا که زرشک روی کبد کار می کند ، ممکن است روش بسیاری از داروهای متابولیزه شده توسط کبد را در بدن شما تغییر دهد. با پزشک خود در مورد تداخلات احتمالی صحبت کنید.


کلم چه خواصی دارد؟




بهبودی افراد مبتلا به کرونا چقدر طول می کشد؟
نوشته شده در جمعه 5 ارديبهشت 1399
بازدید : 106
نویسنده : مهرو

ویروس کرونا تنها در اواخر سال ۲۰۱۹ پدیدار شد ولی نشانههایی در دست است مبنی بر این که بهبودی کامل برخی از مبتلایان مدتها طول خواهد کشید.

زمان بهبودی در درجه اول بستگی به این دارد که بیماری تا چه حد جدی بوده. بعضی از مبتلایان خیلی زود بهبود می یابند ولی سایر افراد ممکن است برای همیشه مشکلات سلامتی داشته باشند.

سن، جنسیت و سایر ملاحظات مربوط به سلامت افراد، خطر بیماری حاد ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

هر قدر درمان شما جدی تر بوده و مدت بیشتری طول بکشد، احتمال طولانی تر شدن مدت بهبودی تان افزایش می یابد.

اگر عوارض بیماری خفیف باشد، چه اتفاقی می افتد؟

ویروس کرونا تنها در اواخر سال ۲۰۱۹ پدیدار شد ولی نشانههایی در دست است مبنی بر این که بهبودی کامل برخی از مبتلایان مدتها طول خواهد کشید.

زمان بهبودی در درجه اول بستگی به این دارد که بیماری تا چه حد جدی بوده. بعضی از مبتلایان خیلی زود بهبود می یابند ولی سایر افراد ممکن است برای همیشه مشکلات سلامتی داشته باشند.

سن، جنسیت و سایر ملاحظات مربوط به سلامت افراد، خطر بیماری حاد ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

هر قدر درمان شما جدی تر بوده و مدت بیشتری طول بکشد، احتمال طولانی تر شدن مدت بهبودی تان افزایش می یابد.

در صورت عوارض جدی تر، چه اتفاقی می افتد؟

امکان دارد بیماری شماری جدی تر باشد که معمولا بین ۷ تا ۱۰ روز بعد از عفونت اتفاق می افتد.

این تغییر ممکن است ناگهانی باشد. تنفس سخت‌تر شده و ریه ها ملتهب می شوند. این عارضه ها ناشی از این است که سیستم ایمنی بدن سعی می کند با بیماری مقابله کند- ولی این تلاش ها ناموفق بوده و موجب آسیب های ثانوی برای بیمار خواهد شد.

برخی از مبتلایان باید برای اکسیژن تراپی به بیمارستان بروند.

سارا جارویس، که پزشک خانواده است می گوید: "ممکن است مدت ها طول بکشد تا تنگی نفس برطرف شود...صدمه و التهاب وارد به بدن باید التیام یابد."

دکتر جارویس می افزاید ممکن است بهبودی دو تا هشت هفته طول بکشد و احساس خستگی بیمار ادامه خواهد داشت.

در صورت احتیاج به مراقبت های ویژه باید چه کار کرد؟

سازمان جهانی بهداشت تخمین زده که از هر ۱۰ بیمار یک نفر برای مداوا به مراقبت های ویژه احتیاج خواهد داشت. تجویز داروهای آرامش بخش و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) می تواند بخشی از این نوع مراقبت ها باشد.

بیماری که در بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) یا بخش مراقبت های ویژه قلبی (سی سی یو) بستری است، اعم از این که بیماری اش چه باشد، مدتی طول خواهد کشید تا بهبود یابد. بیمار قبل از ترخیص به بخش عمومی بیمارستان منتقل می‌شود.

دکتر آلیسون پیتارد، رئیس دانشکده مراقبت های ویژه پزشکی، می گوید بیماری که تحت مراقبت های ویژه قرار داشته، اعم از این که علت بیماری اش چه باشد، ممکن است بازگشتش به زندگی عادی۱۲ تا ۱۸ ماه طول بکشد.

بستری بودن طولانی در بیمارستان منجر به تحلیل عضلات بیمار می شود. بیمار ضعیف شده و ترمیم مجدد عضلاتش مدتی طول خواهد کشید. برخی برای این که بتوانند دوباره راه بروند به فیزیوتراپی احتیاج دارند.

به دلیل آنچه که بیمار در بخش مراقبت های ویژه با آن مواجه می شود، این احتمال هم وجود دارد که دچار هذیان گویی و اختلالات روانی شود.

پل توز، فیزیوتراپیست بخش مراقبت های ویژه قلبی در دانشگاه کاردیف و ویل، می گوید: "به نظر می رسد عامل تازه ای هم با این بیماری همراه است- خستگی ناشی از ویروس، یک عامل بسیار مهم است."

گزارش هایی که منبع آن چین و ایتالیا بوده مبین ضعف تمام بدن بیمار، تنگی نفس پس از هر گونه تقلا، سرفه دایم و تنفس نامنظم است. علاوه براین بیمار احتیاج به خواب طولانی دارد.

پل توز می گوید: "مدت بسیار زیادی و احتمالا ماه ها طول می کشد تا بیماران بهبود یابند."

ولی نمی شود این موضوع را تعمیم داد. بعضی از بیماران مدت نسبتا کمی را در بخش مراقبت های ویژه می گذرانند در حالی که دیگران برای هفته ها باید از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کنند.

آیا ویروس کرونا برای دراز مدت در سلامت تاثیر خواهد گذاشت؟

از آنجا که یافته های دراز مدت وجود ندارد، با اطمینان نمی شود به این پرسش پاسخ داد، ولی می توانیم موارد دیگری را بررسی کنیم. عارضه مشکل حاد تنفسی، در بیمارانی مشاهده می شود که سیستم ایمنی آنها بیش از حد فعالیت می کند و در نتیجه ریه هایشان صدمه می بیند.

آقای توز، می گوید: "اطلاعات واقعا خوبی در دست است، حتی تا پنج سال اشخاص (بیماران) می توانند همچنان مشکلات جسمی و روانی داشته باشند.

دکتر جیمز گیل، یک پزشک خانواده و مدّرس دانشکده پزشکی واریک، می گوید اشخاص برای کمک به بهبودی شان به سلامت روانی نیز احتیاج دارند.

"نفس کشیدن برای شما مشکل می شود، بعد دکتر می گوید لازم است شما از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کنید. باید شما را در خواب مصنوعی بگذاریم. آیا می خواهید با خانواده تان وداع کنید؟

اختلال استرس پس از حادثه PTSD در این اشخاص که بیماری شان جدی بوده تعجب آور نیست. بسیاری از آنان زخم های روحی جدی خواهند برداشت."

این احتمال وجود دارد که حتی در مواردی که بیماری خفیف بوده، بیماران دچار مشکلات سلامتی دراز مدت مانند خستگی شوند.

چه تعدادی از مبتلایان بهبود یافته اند؟

دانستن رقم دقیق مشکل است.

دانشگاه جان هاپکینز، گزارش کرده که تا ۱۵ آوریل از دو میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا حدود ۵۰۰ هزار نفر بهبودی یافته اند.

ولی کشورها روش های متفاوتی برای محاسبه به کار می برند. بعضی از آنها فهرست تمام کسانی را که بهبود یافته اند انتشار نمی دهند، همچنین بسیاری از کسانی که عفونت خفیفی داشته اند در محاسبه ها منظور نمی شوند.

ماکت های محاسباتی تخمین می زنند که بین ۹۹ تا ۹۹ و نیم درصد بیماران معالجه شده اند.

آیا ممکن است دوباره به این بیماری مبتلا شد؟

کمتر شواهدی در این که هر مصونیتی چگونه دوام خواهد داشت، در دست است. اگر بیماران در سرکوب این ویروس موفق شوند، باید در مقابل ویروس مصونیت پیدا کنند.

گزارش ها در مورد بیمارانی که دو بار به ویروس کرونا آلوده شده اند ممکن است مرتبط با آزمایش هایی باشد که به اشتباه در نوبت اول ثبت کرده که بیمار کاملا بهبود یافته.

برای درک این که آیا مردم می توانند دوباره به این ویروس آلوده شوند و این که هر واکسنی تا چه حد ممکن است موثر باشد، مسئله مصونیت و ایمنی فوق العاده مهم است.

 


:: برچسب‌ها: بیماری کرونا، ویروس کرونا ,



ماسکهای روشن کننده خانگی برای پوست
نوشته شده در جمعه 5 ارديبهشت 1399
بازدید : 106
نویسنده : مهرو

گذر زمان مورد علاقه شما در ایام تابستان چیست؟ خوب ، در زمستان من بسیار تنبل هستم که حتی حرکت کنم. بنابراین ، در تابستان ها بسیار پر انرژی می شوم و همه من آماده انجام کارهای متعدد هستم. و یکی از مهمترین مواردی که در دستور کار من قرار دارد ، مراقبت از پوست است. و از آنجا که من بسیار مستعد برنزه شدن هستم ، من به دنبال جستجوی بسته های صورت روشن کننده پوست هستم. برخی ممکن است از اصطلاح ماسک صورت سفید کننده پوست DIY استفاده کنند ، اما واقعیت این است که ماسک صورت فقط با تون کردن آن ، از بین بردن سلول های مرده و برنزه شدن ، پوست شما را روشن تر می کند. پوست من مرتباً کسل می شود. بنابراین ، من نیاز به تغییر و استفاده از محصولات مختلف دارم تا پوست من در حالت خوبی بماند.

من شخصاً ماسک های صورت روشن کننده پوست زیر را امتحان کردم. بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین ماسک های روشن کننده پوست که روی پوستهای خشک و کسل کننده من کار کرده اند داشته باشیم.

ماسک روشن کننده پوست خانگی

ماسک روشن کننده پوست خانگی 1: آب زردچوبه و آب لیمو -
زردچوبه به زیبایی و زیبایی ظاهری به پوست شما معروف است. این مورد در همه جای دنیا و سالها توسط زنان مورد استفاده قرار گرفته است. من شخصاً آب لیمو را در از بین بردن برنز بر روی پوستم بسیار خوب پیدا کرده ام.

نحوه استفاده

یک قاشق مرباخوری زردچوبه بردارید و چند قطره آب لیمو را به آن اضافه کنید.

خمیر درست کنید و آن را روی صورت خود بمالید.

بگذارید خشک شود و بعد صورت خود را با آب بشویید.

ماسک روشن کننده پوست خانگی 2: آب برنج
اکثریت ما روزانه برنج می پزیم ، بنابراین همه ما روزانه آب برنج تازه تهیه کرده ایم. اما ما آن آب را دور می کنیم. آیا تاکنون فکر کرده اید که می تواند از آن در چهره شما نیز استفاده شود؟ خوب ، این درست است! آب برنج خاصیت سفت شدن منافذ بسیار خوبی دارد. آب برنج حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C است همچنین از بین برنده لکه ها ، لکه های آکنه و علائم سیاه پوست شما شناخته شده است.

نحوه استفاده
بگذارید آب برنج خنک شود.

یک توپ پنبه را درون آب برنج فرو کنید

آب را با پنبه روی صورت خود بمالید

بگذارید هوا خشک شود

بعد از 15-20 دقیقه ، پس از خشک شدن ، صورت خود را با آب بشویید.

همچنین می توانید آن را در آب اسپری ذخیره کرده و از آن به عنوان غبار و تونر استفاده کنید.

ماسک روشن کننده پوست خانگی

ماسک روشن کننده پوست خانگی 3: Mas Mas Dal Face Pack
این وقتی است که پوست من در وضعیت بسیار بدی قرار دارد ، باید به صورت بسته برود. Masoor dal دارای خاصیت روشن کننده پوست است که رادیکال ها را از روی پوست خارج می کند. این ماده سفید کننده پوست بسیار خوبی است.

نحوه استفاده
Dal masoor را خیلی ریز خرد کنید تا پودر شود.

پودر را با خامه شیر یا گلاب آب رقیق کنید

آن را روی تمام صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود.

بعد از خشک شدن ، صورت خود را به آرامی پاک کنید و صورت خود را با آب بشویید.

ماسک روشن کننده پوست خانگی

ماسک روشن کننده پوست خانگی 4: ماسک صورت عسلی
از آنجا که من پوست بسیار خشکی دارم ، به دنبال ماسک های صورت می شوم که مرطوب کننده پوست من هستند. بنابراین ، عسل محصول من است. ماسک صورت عسل همچنین درخشش زیبایی به پوست شما می بخشد.

نحوه استفاده
یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید. می توانید زردچوبه یا شیر را نیز به آن اضافه کنید.

یک توپ پنبه ای را فرو کنید و با استفاده از توپ پنبه ماسک عسل را روی تمام صورت خود بمالید

بگذارید 20-30 دقیقه استراحت کند

صورت خود را با آب بشویید

ماسک صورت خانگی با عسل برای آکنه ، پوست درخشان ، زیبایی خدیجه

ماسک روشن کننده پوست خانگی 5: بسته جو دوسر و روغن بادام -
جو دوسر به عنوان یک لایه بردار عالی کار می کند. این به دفع موهای زائد پوست کمک می کند و خاک و روغن آن را از بین می برد. روغن بادام یک مرطوب کننده عالی برای پوست شما است.

نحوه استفاده
جو و روغن بادام را به نسبت مساوی مخلوط کنید

خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید

بگذارید خمیر خشک شود و سپس صورت خود را با آب بشویید

ماسک روشن کننده پوست خانگی

ماسک روشن کننده پوست خانگی 6: مخلوط آب گوجه فرنگی
گوجه فرنگی یک ماده ضد برنزه کننده عالی برای پوست شما است. این ماده دارای خاصیت سفید کننده پوست است که در عوض درخشش گل سرخ به شما می بخشد.

نحوه استفاده
یک خمیر گوجه فرنگی تازه تهیه کنید

این مورد را در تمام صورت خود بمالید

بگذارید هوا خشک شود

صورت خود را با آب بشویید

ماسک روشن کننده پوست خانگی

در بالا ذکر شده است ماسک صورت ، شخص مورد آزمایش ، آزمایش و دوست داشتنی من برای به راحتی پوست پاک و روشن است. تمام این مواد در خانه شما موجود است و آنها نیز بسیار مقرون به صرفه هستند.

مواد فوق در روشنایی پوست به طور طبیعی کمک می کند و به طور مرتب از آنها استفاده می شود ، در رونمایی از پوست روشن تر و سالم شما که در زیر پوست مرده و کسل کننده پنهان شده است کمک می کند.

مزایای لبخند زدن


:: برچسب‌ها: ماسک روشن کننده صورت ,



خواص منحصر به فرد کلم چیست؟+ کلم چه خواصی دارد؟
نوشته شده در جمعه 5 ارديبهشت 1399
بازدید : 152
نویسنده : مهرو

اگر مدتی کلم نخورده اید ، ما از شما می خواهیم که دوباره به این قهرمان سالم و غوطه ور جهان سبزیجات نگاه کنید. آیا می خواهید پوست زیبا ، برای کاهش وزن ، یک سیستم ایمنی عالی؟ پنج دلیل عالی برای خوردن (و رشد) کلم را ببینید!

قبل از اینکه گلخانه ای کوچک داشته باشیم که ما را قادر به رشد سالاد و سبزیجات پخت و پز در تمام زمستان ها می کردیم ، سالانه بین 50 تا 100 کلم سبز و قرمز رشد می کردیم - و همه آنها را می خوردیم. من دوست داشتم به آنها نگاه کنم همانطور که آنها مانند گل های غول پیکر در باغ بزرگ می شوند ، و سپس آنها کنار هم در انبار ریشه استراحت می کردند. نحوه رشد کلم را مشاهده کنید.

بهار گذشته اولین بار در 40 سال باغداری بود که من یک کلم را تکثیر نکردم. من خودم می دانم که آرزو کرده ام (به خصوص کلم قرمز) ، با وجود داشتن سبزیجات بیشتر از آن که خانواده امروزی دو نفره ما می دانند با چه کاری انجام دهند.

5 دلیل برای لذت بردن از کلم
امسال چند کلم کاشته خواهم کرد ، زیرا:

کلم مزایای سلامتی بزرگی را ارائه می دهد که نمی توان آنها را نادیده گرفت! بسیاری از مزایای سلامتی مشابه کلم بروکلی است (آنها در یک خانواده گیاهی هستند). کلم سرشار از بتاکاروتن ، ویتامین C و فیبر است. (ویتامین C برای کاهش سموم که اصلی ترین علل ورم مفاصل ، نقرس و بیماریهای پوستی هستند.) همچنین ، کلم ممکن است خطر برخی از انواع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.
ارزان و گسترده در تمام طول سال است. انواع بسیاری از کلم نیز وجود دارد ، از جمله سبز ، ساوی ، قرمز ، نپا ، بوک چوی و جوانه بروکسل (کلم کوچک!). لذت بردن از کلم تقریباً در تمام طول سال ممکن است. اگرچه بیشتر هر نوع کلم برای هر نوع استفاده کار می کند ، پرورش دهندگان گیاهان در انواع مختلفی از رنگ ها و بافت ها انواع مختلفی را ایجاد کرده اند. بعضی از آنها شیرین ، ملایم و لطیف به عنوان کاهو هستند. برخی دیگر سخت و خوب برای خرد کردن و یا خرد کردن عرضی در "استیک" های ضخیم برای سرخ شدن سنگ می زنند.
کلم بیشتر از بیشتر سبزیجات در یخچال ماندگار می شود. اگر کلم به درستی ذخیره شود ، می تواند از 3 هفته تا 2 ماه در یخچال شما دوام داشته باشد. در شرایط بهینه انبار ریشه ، حتی می تواند دوام بیشتری داشته باشد. در صورت امکان در کشو هیدراتور نگهداری کنید. برگهای بیرونی را جدا نکنید و تا زمانی که آماده استفاده نباشید بشویید.
همه کاره است من آن را درون سوپ ها و سالادها خرد کرده ام ، آنرا به شکل گلدان های خرد شده خرد کرده ، آنرا با پیاز و سیب ها سرخ می کنم ، آنرا داخل نعلبکی ریخته ام ، کلم های کامل یا برگ های کلم جداگانه را پر کرده ، آنرا بخار پز کردم ، آنرا جوشانده ، سرخ کردم ، سرخ کردم ، و کبابش کرد من حتی در مورد دسرهای کلم آزمایش کرده ام ، نه همیشه با موفقیت! (در مورد پخت و پزهای زیر بیشتر بدانید.)
کلم حتی برای کاهش وزن و زیبایی پوست بسیار عالی است! من مطمئن هستم که شما از رژیم کلم شنیده اید (نه اینکه من آن را توصیه کنم). در یک فنجان کلم پخته شده فقط 33 کالری وجود دارد و از نظر چربی کم و فیبر کم است. کلم همچنین به حفظ سلامت پوست ، براق کننده ، لکه دار و درخشان کمک می کند. سرشار از آنتی اکسیدان ها (از جمله ویتامین C و بتاکاروتن) است.
فواید بسیار بیشتری برای کلم وجود دارد. قطعاً این قهرمان ناخوشایند را به لیست خرید مواد غذایی خود اضافه کنید!

چگونه می توانید کلم را بخرید
در فروشگاه مواد غذایی همیشه به دنبال سر کلم بروید که از نظر اندازه احساس سنگینی می کند و به جز کلم نپا دارای برگهای محکم بسته بندی شده است. لازم نیست سرها کامل باشند. می توانید برگهای بیرونی آن را جدا کرده و دور بیندازید.

رایج ترین کلم سبز است ، اما کلم قرمز به دلیل رنگ در سالادها و غذاهای پخته شده به طور فزاینده ای محبوب شده است. انواع مختلف ساویوی بسیار موجی نیز وجود دارد که دارای امواج برگهای سبز-آبی هستند که به بهترین شکل در سالادها یا یک سیلی هستند. Savoys پخته شده بو و گوگرد قوی کلم سبز ندارند.

خواص گوجه فرنگی چیست؟


:: برچسب‌ها: خواص کلم چیست، فواید کلم برای سلامتی چیست؟ ,



بازدید : 145
نویسنده : مهرو

خوردن مقدار زیادی گوجه فرنگی ، به هر شکلی که می توانید چیز خوبی است. این میوه که مانند یک سبزی عمل می کند ، دارای خواص سلامتی است.

در اینجا 10 دلیل وجود گوجه فرنگی در آشپزخانه و شیرین کاری خود آورده شده است:

گوجه فرنگی حاوی چهار کاروتنوئید اصلی است: آلفا و بتاکاروتن ، لوتئین و لیکوپن. این کاروتنوئیدها ممکن است دارای مزایای فردی باشند ، اما به عنوان یک گروه هم افزایی نیز دارند (یعنی برای تأمین مزایای سلامتی با هم تعامل دارند).
به طور خاص ، گوجه فرنگی حاوی مقادیر عالی لیکوپن است که تصور می شود بالاترین فعالیت آنتی اکسیدانی از همه کاروتنوئیدها است.
گوجه فرنگی و کلم بروکلی دارای هم افزایی هستند که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک کند. یک مطالعه نشان داد تومورهای پروستات در موشهایی که از گوجه فرنگی و پودر کلم بروکلی تغذیه می شوند بسیار آهسته تر رشد می کنند تا در موش هایی که لیکوپن به عنوان مکمل ارائه می دهند یا فقط کلم بروکلی یا گوجه فرنگی تغذیه می شوند. پودر به تنهایی
براساس مطالعه دانشگاه مونترال ، رژیم غذایی سرشار از محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده کمک کند. محققان دریافتند که لیکوپن (که عمدتا از طریق گوجه فرنگی تهیه می شود) با کاهش 31٪ خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده در بین مردان با بالاترین و کمترین میزان دریافت این کاروتنوئید مرتبط است.
گوجه فرنگی حاوی هر سه آنتی اکسیدان پر قدرت است: بتاکاروتن (که فعالیت ویتامین A در بدن دارد) ، ویتامین E و ویتامین C. گزارش وزارت زراعت ایالات متحده ، آنچه در آمریکا می خوریم ، خاطرنشان کرد: یک سوم یا ما دریافت می کنیم. ویتامین C بسیار کمی و تقریبا نیمی از ویتامین A بسیار کمی دریافت می کنید.
گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم است ، مواد معدنی که اکثر ما به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنیم. یک فنجان آب گوجه فرنگی حاوی 534 میلی گرم پتاسیم است و 1/2 فنجان سس گوجه فرنگی دارای 454 میلی گرم است.
هنگامی که گوجه فرنگی همراه با چربی های سالم مانند آووکادو یا روغن زیتون خورده می شود ، براساس یک مطالعه از دانشگاه ایالتی اوهایو ، جذب بدن فیتوشیمیایی کاروتنوئید در گوجه فرنگی می تواند دو تا 15 برابر افزایش یابد.
گوجه فرنگی بخش بزرگی از مدیترانه معروف و سالم است. بسیاری از غذاها و دستور العمل های مدیترانه ای خواستار گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی یا سس هستند. برخی مطالعات اخیر ، از جمله یکی از دانشکده پزشکی دانشگاه آتن ، نشان داده اند افرادی که از نزدیک رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال می کنند ، میزان مرگ و میر کمتری در اثر بیماری های قلبی و سرطان دارند. محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد ، که بیش از 39000 زن را به مدت هفت سال دنبال کردند ، دریافتند که مصرف فرآورده های حاوی روغن و گوجه فرنگی - به ویژه سس گوجه فرنگی و پیتزا - با مزایای قلبی عروقی همراه است.
وقتی مادران شیرده محصولات گوجه فرنگی می خورند ، غلظت لیکوپنئین شیر مادر را افزایش می دهد. در این حالت ، پخت و پز بهترین است. محققان همچنین دریافتند که خوردن محصولات گوجه فرنگی مانند سس گوجه فرنگی باعث افزایش غلظت لیکوپن در شیر مادر نسبت به خوردن گوجه فرنگی تازه شده است.
پوست گوجه فرنگی از غلظت بالایی از کاروتنوئیدهای موجود در گوجه فرنگی کمک می کند. طبق یک مطالعه از مارسی فرانسه ، میزان کاروتنوئیدهای جذب شده توسط سلولهای روده انسان با رب گوجه فرنگی غنی شده با پوست گوجه فرنگی در مقایسه با رب گوجه فرنگی و بدون لایه برداری بسیار بیشتر بود. پوست گوجه فرنگی همچنین بیشتر فلاونول ها (خانواده دیگری از فیتوشیمیایی ها را شامل می شود که شامل کورستین و کائمپرفرول) است. بنابراین برای به حداکثر رساندن خواص سلامتی گوجه فرنگی ، اگر می توانید به آن کمک کنید ، آنها را پوست نکنید!

خواص شگفت انگیز کاهو چیست؟




مزایای لبخند زدن+ چکار کنم همیشه لبخند بزنیم؟
نوشته شده در سه شنبه 2 ارديبهشت 1399
بازدید : 148
نویسنده : مهرو

مزایای اصلی لبخند زدن:
1. تأثیر بر سلامت جسمی
طبق تحقیقات دانشگاه کانزاس ، لبخند به کاهش استرس و کاهش ضربان قلب کمک می کند. شرکت کنندگان در این مطالعه که لبخند زدند و یا حتی وانمود کردند که لبخند می زنند ، سطح قلب پایین تری داشتند بعد از بهبودی از وقایع استرس زا. دفعه دیگر که استرس را تجربه می کنید ، فقط یک چهره لبخند بزنید تا نه تنها بر روحیه شما بلکه در سلامت جسمی نیز تأثیر مثبت بگذارد.

همچنین در یک مطالعه دیگر نشان داده شده است که لبخند زدن و خندیدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. خنده سروتونین و اندروفین را آزاد می کند. که مسئول خوشبختی هستند تحقیقات نشان می دهد که آنها سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سموم بدن را از بدن ما آزاد می کنند. همچنین ، افرادی که خوشحال هستند ، کمتر بیمار هستند و افرادی که زیاد می خندند ، هضم بهتری نیز دارند.
اثر همان است که ما وانمود می کنیم بخندیم یا لبخند بزنیم یا نه ، تأثیر آن بر سلامت روحی و جسمی ما یکسان است.

2. اثرات آن بر سلامت روان
یک لبخند می تواند به شما در بلند کردن روحیه کمک کند ، حتی اگر اجباری باشد.
به دلیل شناخت تجسم یافته ، لبخند سیگنالی به مغز شما می فرستد که اتفاق خوبی رخ می دهد. لبخند نشانه ذهن است که طنز یا شادی در حال آمدن است و مغز ما با ایجاد احساس تطبیق در بدن ما نسبت به آن واکنش نشان می دهد. به این ترتیب احساس بهتر و شادتری می کنیم!
همچنین ، هرچه بیشتر لبخند بزنید ، روحیه خود را بالا می برد ، بیشتر به فکر کردن افکار مثبت می انجامید زیرا مغز شما به ذهنهای مثبت باز می گردد و شروع به ایجاد الگوهای تفکر مثبت می کند.

لبخند زدن به فرد لبخند سخت نیست زیرا لبخند مسری است. هرچه بیشتر به دیگران لبخند بزنید ، آنها به شما لبخند می زنند. در حقیقت ، 50٪ مردم لبخند می زنند. محققان دانشگاه اوپسالا اظهار داشتند که اخم کردن به کسی که لبخند می زند بسیار دشوار است. بنابراین تصور کنید که همه در خانه ، محل کار خود لبخند می زنند و فضای مثبت ایجاد می کنند. همه چیز فقط با یک لبخند شروع می شود ، لبخند شما!

همانطور که توسط این مطالعه از دانشگاه ایالتی پن ارائه شده ، افرادی که لبخند می زنند ، دوستانه ، دوست داشتنی و حتی شایسته تر به حساب می آیند. بنابراین ، دفعه بعد که به یک جلسه کاری می روید ، حتما لبخند بزنید! همچنین ، یک لبخند صورت را بلند می کند و مطالعات ثابت کرده است که یک لبخند باعث می شود افراد به طور متوسط ​​3 سال جوان تر به نظر برسند. لبخند یک عامل جذابیت است ، زیرا ما را نیز نزدیک تر و جذاب تر می کند.

فرمول خوشبختی: حداقل 20 دقیقه در روز بخندید. 40 بار در روز لبخند بزنید.
ما اغلب این ادعا را می شنویم که کودکان لبخند می زنند خیلی بیشتر از بزرگسالان. کودک در روز بیش از 300 بار می خندد ، در حالی که بزرگسالان کمتر از 20 بار در روز لبخند می زنند ، در مقایسه با یک فرد 40 ساله که روزانه فقط 4 بار لبخند می زند.

آزمایش انجام شده توسط دکتر رابرت هولدن معروف به "روانشناس خوشبختی" نشان می دهد که ما فقط با لبخند زدن و خندیدن می توانیم سطح شادی خود را تغییر دهیم. بیماران وی پس از گذشت یک ماه از لبخند زدن و خندیدن بیشتر احساس خوشبختی کردند. دکتر هولدن پیشنهاد می کند که حداقل 20 دقیقه در روز لبخند بزنیم یا بخندیم. همچنین اگر روزی 40 بار لبخند بزنیم سطح شادی را افزایش می دهیم و افسردگی را حل می کنیم.

از این 9 روش اثبات شده برای لبخند زدن بیشتر و فوراً احساس شادتر استفاده کنید:

1. صبح لبخند بزنید


فقط 60 ثانیه صرف یک لبخند زیبا کنید. حرکت را شروع می کند! بعد از گذشت تنها یک دقیقه از لبخند اجباری ، شما احساس خوشبختی می کنید و افکار مثبت و شادتری را تحریک می کنید و این باعث می شود در طول روز احساس بهتری داشته باشید. و چه راه عالی برای شروع روز!
2. به کسی که دوستش دارید فکر کنید


افکار ما در بیان و نگرش صورت ما تأثیر می گذارد. اگر به یک شخص فکر کنید ، شما عاشق آن هستید و کسی که شما را دوست دارد به عقب برگردد ، همین حالا که به شما نزدیک می شود ، احساس خوشایندی ایجاد خواهید کرد و لبخند درونی ایجاد می کنید. این حالت روحیه شما را بالا می برد و افراد اطراف شما نیز متوجه آن می شوند. همانطور که از تحقیقات NLP پیشنهاد شده است ، لبخند درونی شما را جذاب تر و نزدیک تر می کند. حداقل اینگونه است که افراد دیگر در مورد شما چه فکر می کنند.

3. با استفاده از یک آینه به خودتان لبخند بزنید


یک لبخند حتی وقتی خودمان را لبخند می زنیم بسیار قدرتمند است. دکتر ریتزو لبخند زدن به خودتان را در آینه توصیه می کند زیرا باعث تحریک نورون های آینه ما می شود ، در صورت احساس اضطراب و تقویت روحیه می تواند به ما در آرامش و دوباره مرکز کردن کمک کند!

4- لبخند به غریبه ها بزنید


یک حلقه مثبت و خندان ایجاد می کند! با ایجاد یک پوزخند زیبا ، احساس بهتری خواهید داشت و سایر افراد نیز احساس بهتری می کنند و بعد دوباره احساس خوبی می کنید! لبخند مسری ، و ما تمایل به آینه سازی از چهره افراد! بسیاری از مردم به شما لبخند می زنند و محیط مطلوبی را ایجاد می کنند. در بالای آن ، شما دوستانه ، جذاب و حتی شایسته تر ظاهر خواهید شد!

5. یادآوری شکلک را در همه جا قرار دهید


McLenna حرفه ای NLP پیشنهاد می کند یادآوری های زیادی را در مکان های مختلف اطراف دفتر و خانه خود قرار دهید تا به شما کمک کند لبخند بزنید...

5. یادآوری شکلک را در همه جا قرار دهید


McLenna حرفه ای NLP پیشنهاد می کند یادآوری های زیادی را در مکان های مختلف اطراف دفتر و خانه خود انجام دهید تا به شما کمک کند در طول روز بارها لبخند بزنید. شما می توانید نقاط قرمز و یا بعد از آن را با صورت خندان قرار دهید. بنابراین هر بار که آن را می بینید ، باید لبخند بزنید!

6. تصاویر مثبتی را که باعث لبخند زدن شما می شود ، قرار دهید


عکس های عزیزانتان ، عکس هایی از مردم که لبخند می زنند؛ عکس از تعطیلات سرگرم کننده ، کارت های تولد ، پاداش و دستاوردهای خود را. تقریباً در مورد هر چیزی قرار دهید که فوراً با یک حرکت چشم ساده لبخند بر لب شما بگذارد!

7. یوگا خنده


این نوعی یوگا است که شامل خندیدن به تمرینات بدن و ذهن است. یوگا خنده روشی سرگرم کننده برای لبخند زدن و خندیدن بیشتر در طول روز فقط با اعمال ساده و ساده است. فیلم های سرگرم کننده زیادی وجود دارد که می توانید پیدا کنید


8- به زمانی که بسیار شاد و شاد بودید فکر کنید


با چشمان بسته بنشینید و آرام بگیرید. یک صفحه بزرگ را در مقابل خود تصویر کنید و شروع به بازی کردن فیلم مورد علاقه خود کنید: تعطیلاتی که گرفتید ، شب با بهترین های شما ، تاریخ شیرین یا زمان اتفاق خنده دار. وقتی در ذهن خود واقعه را مشاهده کردید که چشمانتان بسته است ، احساساتی را که در زمان رویداد تجربه کرده اید ، احساس کنید ، بوها را بو کنید ، رنگ ها را به وضوح مشاهده کنید. آن تصاویر و احساسات را نگه دارید. هرچه بیشتر به این فکر کنید ، بیشتر شما را در همان روحیه شاد قرار می دهد!

9. نمایش های مورد علاقه خود را بازی کنید


من عاشق تماشای نمایش های کمدی به عنوان Friends هستم ، چطور با مادر شما ، دو و نیم مرد ، خانواده مدرن آشنا شدم ، زیرا هر بار که هر یک از این قسمت ها را می بینم ، خیلی سخت می خندم ، که قطعاً روحیه من را روشن می کند!

 5 کار که موجب پرورش کودکان موفق می شود

 




بازدید : 111
نویسنده : مهرو

مواد لازم سوپ تره فرنگی:


1 هویج ، رنده شده
1 پیاز ، رنده شده
2 کرفس چوب ، رنده شده
2 میخک سیر ، تقریبا خرد شده
نمک و فلفل
ساقه از یک دسته کوچک جعفری
برای سوپ تره فرنگی
روغن زیتون
1 پیاز ، ریز خرد شده
200 گرم / 7oz سیب زمینی آرد ، پوست کنده و خرد شده در مکعب ها
350 گرم / 12oz کرفس ، پوست کنده و خرد شده
1 آویشن جوانه زده ، فقط برگ
4 تره فرنگی ، ریز خرد شده
نمک دریا و فلفل سیاه تازه
1 عدد پیاز کوچک ، خرد شده ریز


روش تهیه سوپ تره فرنگی:
برای تهیه سهام ، هویج رنده شده ، پیاز ، کرفس و سیر را درون یک کاسه بزرگ با حرارت بالا قرار دهید. یک پیمانه نمک و فلفل اضافه کنید و بیش از 1 لیتر / 1¾ آب جوش بریزید. در حالی که سوپ را آماده می کنید ، مدت زمان 10-15 دقیقه تند شود.

یک ظرف بزرگ یا قابلمه بزرگ مبتنی بر سنگین را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. یک تفت روغن را اضافه کرده و یک بار داغ ، پیاز ، سیب زمینی ، کرفس و آویشن را اضافه کنید. به مدت 10 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید یا تا زمانی که سبزیجات نرم شوند.

سهام را از طریق یک الک درون تابه سلیور آغشته کنید. به مدت 10 تا 10 دقیقه به آرامی بجوش و سوزن بزنید تا کرم تقریباً حساس شود.

تره فرنگی ها را اضافه کنید ، قابلمه را بپوشانید و 5-7 دقیقه دیگر بپزید ، یا تا تره ها را پژمرده و لطیف کنید اما هنوز سبز روشن است.

از روی حرارت برداشته و در دسته ها مخلوط کنید تا واقعاً صاف شود. (برای یک بافت واقعا مخملی برای یک دقیقه یا بیشتر مخلوط کنید.) سوپ را می توانید در یخچال یا در این مرحله منجمد کنید.

سوپ مخلوط شده را به یک قابلمه تمیز منتقل کنید. در صورت لزوم سوپ را مجدداً گرم کنید و با نمک و فلفل آن را طعم دهید. برای سرو ، قاشق را درون کاسه ها ریخته و با خرد شده خرد کنید.

منبع: بی بی سی


:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ تره فرنگی، سوپ تره فرنگی، آشپزی آسان ,



5 کاری که موجب پرورش کودکان موفق می شود
نوشته شده در یک شنبه 31 فروردين 1399
بازدید : 150
نویسنده : مهرو

دختر بیچاره من او خوشحال و سالم است و والدین دوست داشتنی و خانه ای پایدار دارد.

اما ، او همچنین یک پدر دارد که مقالات علمی را برای جستجوی اجماع مدرن در مورد بهترین شیوه های پرورش بچه ها ، جستجو می کند.

امیدوارم مثل یک خوکچه با او رفتار نکنیم. اما من فکر می کنم که با در نظر گرفتن برخی از مفیدترین و جالبترین استراتژی های موجود در آنجا ، ما به روش هایی که سعی می کنیم او را بزرگ کنیم ، اصلاحاتی کوچک را انجام داده ایم.

من فکر می کنم پنج عادت روزانه ای که در زیر شرح می دهم از جمله قانع کننده ترین هستند.
1. در بالای آنها بمانید.

این می تواند خسته کننده باشد ، و گاهی اوقات فکر می کنید سخنان شما در یک گوش و گوش دیگر جریان دارد. اما محققان بریتانیایی دریافتند که والدینی که انتظارات بالایی را بیان می کنند ، احتمالاً بچه هایی دارند که رشد می کنند موفق باشند - و از برخی مشکلات اساسی جلوگیری می کنند. "

به طور خاص ، یک مطالعه از 15000 دختر انگلیسی بیش از 10 سال ، از سنین 13-14 تا 23-24 سال ، نشان داد کسانی که والدین آنها به طور مداوم انتظارات بالایی از فرزندان خود نشان می دادند عبارتند از:

    به احتمال زیاد برای حضور در دانشگاه.
    در دوران نوجوانی احتمال بارداری کمتری وجود دارد.
    کمتر احتمال دارد دوره بیکاری طولانی شود.
    کمتر احتمال دارد که در مشاغل کم هزینه و بن بست گیر بیفتیم.

نکته اصلی: بچه ها لزوماً از شنیدن همه "انتظارات زیاد" خوششان نمی آمد ، و همیشه نسبت به شنیدن آن واکنش نشان نمی دهند. اما در پایان روز ، آنها آن را شنیدند.

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه اسکس آمده است: "در پشت هر زن موفق یک مادر دلخراش وجود دارد؟ دختران نوجوان اگر مادران فشاری داشته باشند به احتمال زیاد موفق می شوند."
2. آنها را به درستی ستایش کنید.

دو راه اصلی وجود دارد که والدین فرزندان خود را تحسین می کنند. اولین مورد برای توانایی های ذاتی آنها است. دوم برای تلاش آنهاست. مثال ها:

    ستایش توانایی ذاتی: کار عالی! تو خیلی باهوشی!
    تلاش ستایش: کار عالی! شما سخت کار کردید و فهمیدید!

خط مقدم پایین: وقتی شما بچه ها را ستایش می کنید ، آنها را برای تلاش و نه توانایی ها ستایش کنید.

این ناشی از کار کارول دوک ، استاد روانشناسی در دانشگاه استنفورد است. بیشتر کارهای او حول آموزش تفاوت بین یک طرز فکر رشد و یک ذهنیت ثابت محور است.

شما می توانید این را در اینجا مشاهده کنید: اگر مرا به خاطر ذات ذهنی من ستایش می کنید ، برای من تمجید می کنید.

اما وقتی مرا به خاطر تلاش من ستایش می کنید ، مرا تشویق می کنید دقیقاً ماهیچه هایی را که می خواهید من رشد کنم ، در زندگی موفق کنم.

اگر پدر و مادر نسبتاً جدیدی هستید و فکر می کنید وقتی فرزندانتان بزرگتر هستند این نوع تمایز بیشتر اهمیت دارد ، دوباره فکر کنید. تأثیرات این راهبردهای ستایش قابل اندازه گیری است حتی کودکان نیز به اندازه 1 تا 3 سال سن دارند.
3. آنها را به بیرون ببرید.

این یکی ساده است. و هنگامی که هوا خوب است ، هم برای بچه ها و هم برای شما بسیار لذت بخش است.

در مورد این فکر کنید: کسانی از ما که در دفاتر کار می کنیم دائما می شنویم که نشستن در تمام روز ما را می کشد. و با این حال ، ما از بچه هایمان می خواهیم که شش یا هفت ساعت در روز انجام دهند؟ در کلاسهای درس بنشینید.

این نمودار دیوانه است. درعوض ، علم نشان می دهد شما باید آنها را تشویق کنید تا حد امکان در فضای بیرون از منزل بازی کنند.

محققان در اروپا میزان فعالیت خارجی 153 پسر 6 تا 8 ساله را هر روز مشاهده کردند. این رابطه قابل توجه بود:

"هرچه بچه ها بیشتر وقت خود را صرف نشستن کنند و زمان کمتری را برای فعالیت بدنی صرف کنند ، در دو سال بعد کمتر از دستاوردهای خواندن آنها استفاده می کردند. [این] همچنین در توانایی آنها در انجام ریاضی تأثیر منفی گذاشت."
4. به درستی آنها را بخوانید.

این یکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، خصوصاً وقتی جوان تر هستند. پدر و مادر بچه های بسیار موفق کسانی هستند که وقتی کوچک بودند برای فرزندانشان می خوانند.

و معلوم می شود که یک راه درست و یک روش اشتباه برای خواندن آنها وجود دارد.

روش اشتباه فقط خواندن است. همه ما آنجا بوده ایم (من گناه می كنم)؛ گاهی اوقات آنقدر خواندن بچه های خود را خسته می کنید که تقریباً در حالت خلبان قرار دارید. من احتمالاً می توانم در این مرحله کل سری کتاب های دختر لیدی بگ را از حافظه بخوانم.

اما وقتی می توانید ، کار مؤثرتر این است که کودک خود را هنگام خواندن درگیر کنید. از آنها بخواهید بخش هایی از کتاب ها را بخوانند. از آنها بپرسید که فکر می کنند با طرح چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر آنها خیلی جوان هستند ، از آنها بخواهید که صفحات را برای شما بگردانند.

به عنوان نمونه ، Erin Clabough ، متخصص علوم اعصاب ، پیشنهاد می کند که اگر کتاب فرزند شما مادر شما را به کودک خردسال خود می خوانید ، از او بخواهید که هر اتفاقی بیفتد.

"اگر بچه پرنده بودید ، چه کار می کردید؟" او پیشنهاد می کند بپرسید "حتی برای کتابهایی که 216 بار آنها را با هم خوانده اید ، فرزند شما می تواند با روشی متفاوت شخصیت بتواند عکس العمل نشان دهد ، یک تصمیم متفاوت شخصیت می تواند تصمیم بگیرد."
5- آنها را به انجام کارهای خود واگذار کنید.

سوگند می خورم این یک چیز واقعی است. این مقاله از جولی لیتوتوت-هاییمز ، که معاون اول دانشجویان در دانشگاه استنفورد بود و پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز ، چگونه می توان بزرگسالی را نوشت ، نوشت.

Lythcott-Haims به نقل از مطالعه گرانت هاروارد ، یک مطالعه مشهور طولی 81 ساله ، اشاره کرد که نشان می دهد افراد به طور کلی برای موفقیت در زندگی به دو چیز احتیاج دارند.
چگونه می توانیم اخلاق کار را به عنوان شما توسعه دهیم




پنیرک چیست؟ خواص پنیرک در طب سنتی چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 31 فروردين 1399
بازدید : 118
نویسنده : مهرو

پَنیرَک از گیاهان خزنده و پایا با بلندای ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر(در برخی شهرهای ایران مثل دزفول 50سانتی متر) و ساقه‌های ستبر، شاخه‌شاخه و کرک‌دار و منشعب و رنگ گل‌ها آبی و صورتی و میوه مسطح است. این سرده در ایران ۱۰ گونه گیاه علفی یک‌ساله یا چندساله دارد. این گیاه در درمان سرماخوردگی مؤثر است و در اغلب نقاط ایران به ویژه در دشت‌های شهرستان اقلید و شهرستان دزفول می‌روید.

در متون قدیمی فارسی به پنیرک، تریندینگ، خورپرست، آفتاب‌پرست و آفتاب‌گردک هم می‌گفتند. در عربی به آن خُبازی و خُبازا و در زبان هندی خباجی می‌گویند. در طب سنتی نام ملوخیا و ملوکیه هم به‌کار رفته که از یونانی μαλάχη (ملاخه) گرفته شده‌است. در متون قدیمی، خلمیط، بقلةالیهودیه، و خبازی بستانی هم نوشته‌اند. پنیرک را در شیراز ختمی (خطمی) و نان کلاغ و خرو و در گیلان پین‌دیره می‌گویند. در مناطق جنوبی‌تر ایران بویژه در استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و فارس به آن تولَه می‌گویند. در منطقه آذربایجان با نام "هَمَه گوجي" شناخته میشود.

پنیرک با نام علمی Malva sylvestris در عربی خبازی نامیده می‌شود. گیاهی است علفی، به ارتفاع تا ۶۰ سانتی‌متر و پایا. به صورت خودرو، در بسیاری از نقاط می‌روید و برای استفاده نیز کشت می‌گردد.

قسمت مورد استفادهٔ پنیرک برگ و گل می‌باشند. البته در اکثر نواحی، گل پنیرک مورد استفاده قرا می‌گردد. این گیاه در ایران رویش ندارد و گونهٔ نزدیک به آن به نام M.neglecta مورد استفاده قرار می‌گیرد. گونهٔ موجود در ایران، به بلندی گونهٔ اول نیست و به حالت تقریباً خوابیده‌است و حداکثر تا ۴۰ سانتی‌متر مرتفع می‌شود. برگ‌ها دارای حالت دایره‌ای و دندانه دار و گل‌ها، بنفش رنگ و کوچک هستند.

قسمت مورد استفادهٔ پنیرک در ایران، گل‌های بنفش رنگ خشک شدهٔ آن می‌باشد. محل رویش گیاه در ایران نواحی البرز، اطراف تهران، شمال ایران، آذربایجان، آستارا، اصفهان، نواحی مرکزی ایران، خراسان، دامغان، سمنان، بهبهان، جنوب ایران، کرمان، بلوچستان و سایر نقاط می‌باشند.

از نظر طب سنتی گیاه پنیرک را معتدل می‌دانند، اخلاط غلیظ را رقیق و اخلاط خیلی رقیق را معتدل می‌کند. ساییدگی برگ آن برای شکستگی اعضاء مفید است، ترکیب آن با روغن زیتون برای سوختگی و عقرب گزیدگی مفید است، دم کردهٔ ساقه و برگ آن با شکر، گرفتگی صدا را برطرف می‌سازد.

در درمان التهاب‌های تنفسی و جوش‌های پوستی کاربرد دارد، دارای ویتامین A و B و C است و در درمان بیماری‌های کلیه و مثانه بسیار مؤثر است، ضدسرفه و مرهم سینه است.

برگ و ریشه پنیرک اگر به شکل ضماد درآید و روی دمل یا کورک قرار گیرد باعث می‌شود تا بسیار سریع سر باز کنند.

جوشاندهٔ آن برای عفونت‌های مثانه، اسهال خونی و سرفه‌های شدید مؤثر و مفید است، دم کردهٔ آن برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده‌های تنبلی هستند، توصیه می‌شود.

در درمان برونشیت و استفراغ نیز استفاده می‌شود، به صورت غرغره در رفع تحریکات مخاط دهان و درد گلو اثر مفیدی دارد و همچنین برای رفع سوزش مجرای ادرار مفید است.

برای رفع جوش‌های صورت نیز می‌توان از پنیرک استفاده کرد ضمن این که درد و ناراحتی‌های محل جوش را تسکین می‌دهد و به صورت کمپرس یا لوسیون در درمان سوختگی‌ها مؤثر است.

در هندوستان از گیاه پنیرک به عنوان داروی لعابدار نرم‌کننده و خنک‌کننده استفاده می‌شود، ۳۰۰ گرم برگ خشک پنیرک را در یک لیتر آب می‌جوشانند و به عنوان مسکن می‌خورند.

استعمال جوشانده آن به صورت کمپرس گرم و حمام، در رفع ناراحتی‌های بواسیر، بعضی تومورها، ورم پلک چشم و غیره بین مردم معمول است.

از جوشاندن گل و برگ آن در نیم لیتر آب، محلولی به دست می‌آید که اثر نرم‌کننده در پوست بدن دارد و به صورت لوسیون مالیدن بر روی پوست، آرامش و نرمی خاصی به افرادی که دارای پوست حساس و لطیف هستند می‌بخشد.

برای تسکین ناراحتی‌های ناشی از تابش گرمای خورشید و آفتاب زدگی، جوشانده ۵۰۰ گرم گل یا ریشه گیاه را در یک لیتر آب تهیه کرده و پس از صاف کردن به ملایمت در محل سوختگی می‌مالند.

برای رفع سردردهای یک طرفه شدید، دل پیچه، ورم لوزه‌ها، درد گلو و آنژین اثر مفید دارد.

گل‌های پنیرک بیش از ۱۰ درصد موسیلاژ دارند. این موسیلاژ در اثر هیدرولیز، تبدیل به گالاکتوز، آرابینوز، گلوکز، رامنوز و اسید گالاکتورونیک می‌شود. هم چنین گل‌های پنیرک حاوی مقدار کمی تانن و حدود یک دهم درصد لوکوآنتوسیانین‌ها و ۷ درصد آنتوسیانین‌ها می‌باشد (نسبت به وزن خشک گل).

دم کردهٔ گل‌ها به خاطر داشتن موسیلاژ، یکی از داروهای خوب ضد سرفه است. هم چنین به عنوان ضد نزله(زکام) و تورم دهان و گلو مصرف می‌شود. از سویی چون دارای خاصیت قابض ضعیف است، تا حدی به عنوان ضداسهال عمل می‌کند.

در طب عوام از خوراکی آن، به منظور مشکلات مثانه و به صورت ضماد موضعی در التیام زخم‌ها استفاده می‌شود. از رنگ آن(آنتوسیانین‌های آن)، برای مواد غذایی استفاده می‌شود.

مهمترین اثرات گزارش شده عبارتند از: ضد درد، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، قابض، ملین، ادرار آور، خلط‌آور و مقوی رحم.

نکات قابل توجه

اثرات گل پنیرک، عمدتاً مربوط به موسیلاژ و آنتوسیانین آن است که یکی از مهم‌ترین داروهای ضد سرفه و مفید برای رفع گرفتگی صدا است.

بهتر است پس از صاف کردن دم کرده، گل را کمی فشار داد تا تمام موسیلاژ استخراج شده و تفاله را دور بریزیم.

هنگام تهیهٔ فرآورده، نباید بیش از ۵ دقیقه آن را بجوشانیم، چون باعث هیدرولیز موسیلاژ و کم اثر شدن محصول می‌شود.

در منابع جدید مصرف گیاه را برای درمان کم خونی، مفید گزارش نموده‌اند.

برگ پنیرک

ترکیبات مهم

برگ حاوی حدود ۸ درصد موسیلاژ می‌باشد که پس از هیدرولیز، تولید قندهای آرابینوز، گلوکز، رامنوز، گالاکتوز و اسید گالاکتورونیک اسید می‌کند. هم چنین حاوی مقدار تانن و فلاونوئید است.

طریقه و مقدار مصرف

بر روی ۵ گرم برگ، یک لیوان آب سرد ریخته مدت حدود ۵ دقیقه می‌جوشانیم یا بر روی همین مقدار برگ، یک لیوان آب در حال جوشیدن می‌ریزیم و بهتر است در آن را بپوشانیم؛ آن گاه پس از ۱۵ دقیقه صاف می‌کنیم. البته بهتر است محلول‌های سرد آن را، قبل از مصرف، کمی گرم کنیم. در صورتی که با هر بار مصرف، یک قاشق عسل به آن بیفزاییم، اثر آن قوی تر می‌شود. این میزان مصرف را می‌توان روزی سه تا چهار بار تکرار کرد.

اثرات مهم

اثرات مهم برگ پنیرک مشابه با گل‌های آن است؛ به ویژه جهت درمان تورم قسمت‌های بالای راه‌های تنفسی و گلو، تورم‌های روده‌ای – معدی، مناسب است.

داروهای گیاهی

برگ پنیرک به عنوان یکی از گیاهان مؤثر در عوارض سرماخوردگی به ویژه سرفه، در تعداد زیادی از فرمولاسیون‌های سرماخوردگی، مخلوط با گیاهان دیگر وجود دارد.

عوارض و هشدارها

تاکنون عوارضی از مصرف گل یا برگ پنیرک گزارش نشده‌است.

نکات قابل توجه

گیاه پنیرک موجود در ایران(Malva neglecta)، از نظر خواص دارویی مشابه با پنیرک موجود در نقاط دیگر دنیا است. این دو گونه گیاه از یک جنسی هستند که شرح آن داده شده‌است.

خواص گل و برگ پنیرک، نزدیک به هم است؛ ولی اثرات گل به دلیل داشتن آنتوسیانین و لکوآنتوسیانین‌ها، کامل ترمی باشد.

برای استفاده از خواص کامل پنیرک، می‌توان مخلوطی از گل و برگ آن را مورد استفاده قرار داد.

چون اثرات پنیرک با گل ختمی هم جهت است، می‌توان از مخلوط گل پنیرک و گل ختمی جهت تهیهٔ موسیلاژ مربوط، به ویژه در سرماخوردگی، تسکین سرفه به عنوان خلط‌آور و رفع گرفتگی صدا استفاده کرد.

برای جمع‌آوری گل‌ها، بهتر است در زمان باز شدن گل‌ها که اکثراً در تابستان است، این کار صورت گیرد، جمع‌آوری برگ‌ها در فصل بهار باید صورت گیرد.

در بازار ایران، فقط گل پنیرک به صورت خشک شده (بنفش رنگ) وجود دارد که می‌توان طبق روش ذکر شده، از آن استفاده کرد.

مضرات

مصرف زیاد آن سست‌کننده معده‌های ضعیف است. برای مزاج‌های سرد و تر مناسب نیست.

مصرف پنیرک ممکن است با داروهای گوارشی و مشکلات تنفسی تداخل داشته باشد.

 منبع: ویکی پدیا


:: برچسب‌ها: پنیرک , خواص پنیرک , خواص پنیرک در طب سنتی ,



بازدید : 176
نویسنده : مهرو

کاهو چیست؟

کاهو ، از نظر علمی به عنوان Lactuca sativa شناخته می شود ، اولین بار هزاران سال پیش توسط مصریان کشت شد. مصریان از این دانه ها برای تولید روغن استفاده می کردند و همچنین از برگهای این سبزی مفید استفاده می کردند. این گیاه همچنین در مصر باستان از اهمیت فرهنگی و مذهبی برخوردار بود ، زیرا آن را مقدس می دانست. بعدها یونانیان و رومیان نیز این محصول را کشت کردند.

در دوره بین قرن شانزدهم و هجدهم بود که انواع مختلف کاهو تولید شد. این به دلیل کشف این بود که یک زیر گونه خاص می تواند با سایر زیر گونه ها گرده افشانی کند. در دوران قرون وسطی در اروپا ، کاهو به عنوان داروهای دارویی در نظر گرفته می شد ، که در چندین متن قرون وسطایی به آنها اشاره شده است. می توان نمونه هایی از تجویز گیاه به عنوان دارویی برای چندین بیماری را در سیستم پزشکی Unani نیز یافت. این دارو برای دفع دوقطبی ، اختلال در فشار خون ، از بین رفتن اشتها ، بی خوابی تجویز شده است و به عنوان مقوی برای روده ها و دستگاه گوارش و به عنوان روشی برای متوقف کردن میل جنسی استفاده می شود.

لاتکس کاهو کاهو برای القای خواب تجویز شده و از آن به عنوان قطره بینی ، یک آرام بخش ، ضد اسپاسم و یک آنودین استفاده می شد. در دوران قرون وسطی و آغاز دوران مدرن ، کاهو از اروپا به آمریکای شمالی سرایت کرده است. در قرن نوزدهم ، این بیماری در سایر مناطق جهان نیز به ویژه در آسیا ، آمریکای جنوبی ، آفریقا و استرالیا گسترش یافت. امروزه ، کاهو تقریباً در تمام نقاط جهان ، از قاره آمریکا تا سیبری یافت می شود.
تماشای ویدیو: 8 دلیل شگفت انگیز برای خوردن کاهو
8 دلیل شگفت انگیز برای خوردن کاهو | حقایق ارگانیک

برای آخرین ویدیوها ، لطفاً در کانال ما مشترک شوید
کاهو تغذیه

کاهو حاوی مقدار زیادی آب و همچنین مقادیر کمی انرژی ، پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ، فیبر رژیم غذایی و قندها است. مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن شامل کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و روی به همراه ویتامین های گروه B مانند تیامین ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، فولات ، ویتامین B6 و ویتامین C ، A ، E و ویتامین K است. .
کربوهیدرات و کالری موجود در کاهو

براساس USDA ، 100 گرم کاهو برگ سبز حاوی حدود 2.9 گرم کربوهیدرات و 15 کالری است.
ارزش غذایی
کاهو ، برگ سبز ، خام
اندازه خدمت:
ارزش غذایی
آب [g] 94.98
انرژی [kcal] 15
انرژی [kJ] 62
پروتئین [g] 1.36
چربی کل (چربی) [g] 0.15
خاکستر [g] 0.62
کربوهیدرات ، براساس اختلاف [g] 2.87
فیبر ، رژیم غذایی کل [g] 1.3
شکر ، شامل NLEA [g] 0.78
گلوکز (دکستروز) [g] 0.36
فروکتوز [g] 0.43
کلسیم ، Ca [mg] 36
آهن ، آهن [mg] 0.86
منیزیم ، منیزیم [میلی گرم] 13
فسفر ، P [mg] 29
پتاسیم ، K [mg] 194
سدیم ، سدیم [mg] 28
روی ، روی [mg] 0.18
مس ، مس [mg] 0.03
منگنز ، منگنز [میلی گرم] 0.25
سلنیوم ، Se [µg] 0.6
ویتامین C ، کل اسید اسکوربیک [میلی گرم] 9.2
تیامین [میلی گرم] 0.07
ریبوفلاوین [میلی گرم] 0.08
نیاسین [میلی گرم] 0.38
اسید پانتوتنیک [میلی گرم] 0.13
ویتامین B-6 [میلی گرم] 0.09
فولات ، کل [µg] 38
فولات ، مواد غذایی [میکروگرم] 38
فولات ، DFE [µg] 38
کولین ، کل [میلی گرم] 13.6
بتائین [mg] 0.2
ویتامین A ، RAE [µg] 370
کاروتن ، بتا [µg] 4443
ویتامین A ، IU [IU] 7405
لوتئین + زاكزانتین [μg] 1730
ویتامین E (آلفا توکوفرول) [میلی گرم] 0.22
توکوفرول ، گاما [میلی گرم] 0.41
توکوفرول ، دلتا [میلی گرم] 0.02
ویتامین K (فیلوکینون) [میکروگرم] 126.3
اسیدهای چرب ، کل اشباع [g] 0.02
16: 0 [g] 0.02
18: 0 [g] 0
اسیدهای چرب ، کل اشباع نشده اشباع [g] 0.01
16: 1 [g] 0
18: 1 [g] 0.01
اسیدهای چرب ، کل اشباع نشده اشباع شده [g] 0.08
18: 2 [g] 0.02
18: 3 [g] 0.06
فیتواسترول ها [میلی گرم] 38
تریپتوفان [g] 0.01
ترئونین [g] 0.06
ایزولوسین [g] 0.08
لوسین [g] 0.08
لیزین [g] 0.08
متیونین [g] 0.02
سیستین [g] 0.02
فنیل آلانین [g] 0.06
تیروزین [g] 0.03
والین [g] 0.07
آرژنین [g] 0.07
هیستیدین [g] 0.02
آلانین [g] 0.06
اسید آسپارتیک [g] 0.14
گلوتامیک اسید [g] 0.18
گلیسین [g] 0.06
پرولین [g] 0.05
سرین [g] 0.04
منابع عبارتند از: USDA
فواید سلامتی کاهو

هزاران سال است که این برگ بیشتر از یک سبزی کشت می شود. همچنین تصور می شد این افراد دارای خواص دارویی توسط افراد باستان هستند. مزایای سلامتی که با تحقیقات علمی جدید تأیید شده است شامل موارد زیر است.
عامل ضد التهاب

کاهو دارای خواص ضد التهابی است که به کنترل التهاب کمک می کند. در مدلهای تجربی ، عصاره های کاهو قدرت کنترل قابل توجهی بر التهاب ناشی از بیوکاتالیستهای بیوکاتالیستی مانند لیپوکسیژناز و کاراژینان نشان داده اند. برای تقویت این نتایج ، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.
از سلولهای عصبی محافظت می کند

نورونها سلولهای مغزی هستند که اتصالات بدنی را برای تشکیل حافظه تشکیل می دهند. مرگ نورونها در اتصالات یا مدارهای خاص می تواند باعث از بین رفتن حافظه شود. در برخی موارد شدید ، مرگ عصبی قابل توجه می تواند منجر به بروز بیماری هایی مانند آلزایمر شود.

طبق یک مطالعه حیوانی ، عصاره کاهو اثرات آنتی اکسیدانی را نشان می دهد ، استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و ممکن است به مزایای محافظت کننده محافظت کننده عصبی کمک کند. با این حال ، برای تأیید رسیدن به این پیامدهای مثبت ، تحقیقات بیشتری لازم است.
بستن برگهای کاهو سبز تازه روی یک میز چوبی

کاهو تازه برای سالادهای شما اعتبار عکس: Shutterstock
سطح کلسترول را کاهش می دهد

کاهو می تواند در کاهش سطح کلسترول بالا که اغلب منجر به بیماری های قلبی عروقی و سایر شرایط خطرناک می شود مفید باشد. سطح کلسترول بالای LDL مضر است و می تواند باعث حمله قلبی و سکته مغزی شود. مطالعه ای بر روی جوندگان انجام شد تا تأثیر مصرف کاهو بر چربی و کلسترول بررسی شود. نتایج حاکی از کاهش معنی داری سطح کلسترول در مقایسه با موش هایی که کاهو تغذیه نمی شدند بودند. پراکسیداسیون لیپیدها در بیشتر موارد مشاهده شد ، که به نظر می رسد که مسئول این نوع کنترل کلسترول است. این نتایج نشان می دهد که کاهو می تواند به عنوان روشی برای کاهش عوامل خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر نقش داشته باشد.
خواب را القا می کند

یکی از عمده کاربردهای سنتی کاهو در طب یونانی به عنوان عامل تحریک خواب بود. تحقیقات روی عصاره کاهو منجر به جداسازی یک ماده شیمیایی افسرده شد. این ماده شیمیایی ، هنگامی که در حیوانات آزمایشی تجویز شد ، اثرات آرام بخش مهمی را نشان داد. یک گزارش تحقیقاتی در سال 2013 ، نشان می دهد که مؤلفه (اصلی) اصلی مسئول این اثر در کاهو به احتمال زیاد عامل (های) غیر قطبی است ، که در بخش n-butanol (NBF) این گیاه یافت می شود. کاهش ضربان قلب و انقباضات بطن نیز مشاهده شد. این ماده شیمیایی خاص با مسدود کردن فرآیندهای سیگنال تحریکی بافت های عضلانی و عصبی عمل می کند.
آنتی اکسیدان

در یک مطالعه که در ژورنال Science Science of Life Journal منتشر شده است ، یک مطالعه بیان کرد که کاهو دارای آنتی اکسیدان هایی با قابلیت قابل توجهی برای اصلاح رادیکال آزاد است. آنتی اکسیدان ها طیف گسترده ای از مواد شیمیایی بیوشیمیایی هستند که بیشتر در رژیم غذایی ما یافت می شوند. آنها همچنین برای سلامتی انسان و پیشگیری از بیماری بسیار ضروری هستند. آنتی اکسیدان ها به عنوان موانعی برای رادیکال های آزاد عمل می کنند ، که در طول سوخت و ساز سلولی ایجاد می شوند. این رادیکال های آزاد می توانند به بافت ها ، سلول ها و DNA سالم در داخل آنها حمله کنند. آنها اغلب می توانند باعث جهش سلولهای سالم به سلولهای سرطانی شوند. نتیجه آن پیشرفت بیماریهای مختلف است. از طرف دیگر آنتی اکسیدان ها با این رادیکال های آزاد مقابله کرده و آنها را قبل از وقوع حملات رادیکال آزاد خنثی می کنند.
عامل ضد میکروب

لاتکس کاهو دارای خواص ضد میکروبی است. تحقیقات هنگام نشان دادن تماس با لاتکس از کاهو ، تحقیقات نشان داده اند که کاندیدا آلبیکنس و تعدادی دیگر از مخمرها کاملاً تغییر شکل یافته اند. بیوشیمیایی که به نظر می رسد دارای این خاصیت ضد میکروبی باشد ترپنها و کاردنولیدها و همچنین آنزیم هایی مانند گلوکانازها هستند. مطالعات نظیر این موارد تأثیرات مثبتی بر توانایی ضد میکروبی این گیاه دارد.
به رفع اضطراب کمک می کند

خصوصیات عصبی کاهو ، همانطور که قبلاً نیز ذکر شد ، از دیرباز در دوران باستان و قرون وسطایی در معاهدات پزشکی ، مانند سیستم اونانی مطرح شده است. یک مقاله تحقیقاتی در سال 2012 که در مجله بیماریهای گرمسیری در مجله آسیا و اقیانوس آرام منتشر شده است به این نتیجه رسیده است که کاهو دارای خواص ضد اضطراب (ضد اضطراب) است. هنگامی که به حیوانات آزمایشگاهی عصاره کاهو داده شد ، فعالیت حرکتی آنها کاهش می یابد ، و این نشان دهنده پیامدهای موجود در جمعیت انسانی است.
پتانسیل ضد سرطان

عصاره برگ کاهو ممکن است به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند. طبق تحقیقات منتشر شده در گزارش های انکولوژی ، عصاره آب کاهو (Lactuca sativa) و نه عصاره اتیل استات ، مانع از رشد سلول های لوسمی و سلول های سرطانی پستان می شود. این تأکید می کند که کاهو پتانسیل ضد سرطانی دارد. این آزمایشات همچنین حاکی از آن است که نسبت وزن مصرف کاهوی انسان برای کشتن 50 درصد از سلولهای لوسمی 3 کیلوگرم (بیش از شش پوند) خواهد بود.
انتخاب سردبیر

    15 مزایای سلامتی اثبات شده روغن Frankincense
    21 بهترین نکته برای کاهش وزن برای خانمها

دستور العمل های ساده

چند دستور العمل در زیر آورده شده است که می توانید به راحتی در خانه امتحان کنید.

سالاد سبزیجات: یک برگ گوجه فرنگی ، خیار ، تربچه ، هویج ، فلفل قرمز ، فلفل زرد و برگ های کاهو را خرد کنید. سبزیجات خرد شده را به یک کاسه اضافه کنید. فصل را با نمک ، فلفل ، یک تکه روغن زیتون و آب لیموترش تهیه کنید.

سالاد کاهو ذرت: یک فنجان ذرت را بجوشانید و بگذارید خنک شود. مقداری کاهو ، پیاز و گوجه را خرد کرده و در یک کاسه بگذارید. ذرت آب پز را به این مخلوط اضافه کنید. مخلوط را با نمک ، فلفل ، روغن زیتون و آب لیموترش فصل کنید. می توانید سبزیجات دیگری مانند سیب زمینی پخته شده کودک ، قارچ ، یا نخود فرنگی را اضافه کنید ، یا حتی مقداری مرغ یا ماهی آب پز پخته شده را نیز بریزید.

Word of Caution: یک گزارش مطالعاتی که در مجله تحقیقات آلرژی و ایمنی شناسی بالینی منتشر شده است ، نشان داده است که حتی کاهو نیز می تواند آلرژی ایجاد کند ، و پروتئین های آلرژن شناسایی شده اند. آلرژی های غذایی پاسخ غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن به انواع خاصی از مواد غذایی است که بدن آنها را مضر می داند.


:: برچسب‌ها: کاهو , خواص کاهو , فواید کاهو برای بدن ,



بازدید : 123
نویسنده : مهرو

سعید آقاخانی زاده ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجاربازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون است. وی دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است.

از کارهای ماندگار و پرطرفدار او می‌توان به دزد و پلیس، رحمان ۱۴۰۰، قسم، نون خ ، چاردیواری ، و … اشاره کرد.

جوایز

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم خداحافظی طولانی

انصراف از جشنواره فیلم فجر

سعید آقاخانی پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین توسط پدافند هوایی در دی ۱۳۹۸، در راستای همدردی با مردم از شرکت در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

وی در یادداشت کوتاهی نوشت:

«بی تردید هنرمند واقعی و اصیل، هیچگاه از خاستگاه و مردمش جدا نبوده و نیست. این روزها که حوادث مترقبه و غیرمترقبه گوناگونی جو روانی جامعه و مردم شریف میهنم را یک به یک با بی رحمی نشانه گرفته‌اند، صلاح دیدم ضمن بیان همدردی صمیمانه خودم و آرزوی شکیبایی برای خانواده‌های داغدار و تمنای مغفرت برای از دست رفتگان از پیشگاه پروردگار، انصراف خودم را از حضور در جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کنم»

زمینه فعالیت:نویسنده، کارگردان و بازیگر

 

تولداسفند ۱۳۵۰ ‏(۴۸ سال)
بیجار، استان کردستان

 

سال‌های فعالیت: ۱۳۷۲ تا کنون

 

همسر(ها) گلرخ حقیقی

 

فرزندان:دریا و خورشید

 

فیلم سینمایی

سال تولید

بازیگر

کارگردان

نویسنده

تهیه‌کننده

خون شد

۱۳۹۸

بازیگر

مسعود کیمیایی

مسعودکیمیایی

جواد نوروزبیگی

زنبور کارگر

۱۳۹۸

بازیگر

افشین صادقی

سعید نعمت‌الله

_

قسم

۱۳۹۷

بازیگر

محسن تنابنده

محسن تنابنده، جلیل شعبانی

الهام غفوری

ماهی و برکه

۱۳۹۷

بازیگر

علی براتی

علی براتی، مهدی نامجو، محمد صادق باقری

هادی انباردار

رحمان ۱۴۰۰

۱۳۹۷

بازیگر

منوچهر هادی

بابک کایدان

علی سرتیپی

حمال طلا

۱۳۹۷

بازیگر

تورج اصلانی

تورج اصلانی، هادی نادری

منصور سهراب پور

بنفشه آفریقایی

۱۳۹۶

بازیگر

مونا زندی حقیقی

حمیدرضا بابابیگی

علیرضا شجاع نوری

کامیون

۱۳۹۶

بازیگر

کامبوزیا پرتوی

کامبوزیا پرتوی

کامبوزیا پرتوی

پیلوت

۱۳۹۶

بازیگر

ابراهیم ابراهیمیان

ابراهیم ابراهیمیان

محمدرضا مصباح

یک کیلو و بیست و یک گرم

۱۳۹۵

بازیگر

رحیم طوفان

لیلا نیکزاد

وحید نیکخواه آزاد

آباجان

۱۳۹۵

بازیگر

هاتف علیمردانی

هاتف علیمردانی

هاتف علیمردانی

اروند

۱۳۹۴

بازیگر

پوریا آذربایجانی

پوریا آذربایجانی

مهدی داوری

خداحافظی طولانی

۱۳۹۳

بازیگر

فرزاد مؤتمن

اصغر عبداللهی

علی حضرتی

من دیه‌گو مارادونا هستم

۱۳۹۳

بازیگر

بهرام توکلی

بهرام توکلی

جواد نوروزبیگی

لامپ ۱۰۰

۱۳۹۳

-

سعیدآقاخانی

سعید آقاخانی

محسن محسنی‌نسب

ضد گلوله

۱۳۹۰

بازیگر

مصطفی کیایی

مصطفی کیایی

رضا رخشان

هرچی خدا بخواد

۱۳۸۹

بازیگر

نوید میهن‌دوست

پرویز شهبازی

پرویز شهبازی

پیتزا مخلوط

۱۳۸۹

بازیگر

حسین قاسمی‌جامی

برزو نیک‌نژاد

حسین حبیبی خلیفه‌لو

بعدازظهر سگی سگی

۱۳۸۸

بازیگر

مصطفی کیایی

مصطفی کیایی

جوزان فیلم

کلید ازدواج

۱۳۷۶

بازیگر

داود موثقی

افشین سرفراز

خسرو امیر صادقی

 

فیلم تلویزیونی، ویدیویی

سال تولید

نام فیلم

سمت

کارگردان

۱۳۹۵

مستند جهت

مجری-نویسنده-کارگردان

سعید آقاخانی

۱۳۹۲

هفت خط

نویسنده، بازیگر، کارگردان

سعید آقاخانی

۱۳۹۱

نیش

نویسنده

مجید صالحی

۱۳۸۹

جوجه تیغی‌ها

بازیگر

حسین تبریزی

۱۳۸۸

میش

بازیگر

مجید صالحی

۱۳۸۷

روز اردو

بازیگر

حسین قناعت

۱۳۸۶

هندوانهٔ شب یلدا

نویسنده، بازیگر، کارگردان

سعید آقاخانی

سریال تلویزیونی

سریال ها

سال تولید

بازیگر

کارگردان

نویسنده

تهیه‌کننده

شبکه

نون خ ۲

۱۳۹۸

بازیگر

سعیدآقاخانی

امیر وفایی

مهدی فرجی

۱

نون خ

۱۳۹۷

بازیگر

سعیدآقاخانی

امیر وفایی

مهدی فرجی

۱

شب عید

۱۳۹۶

-

سعیدآقاخانی

امیر وفایی، پیمان عباسی، محمد صفاجویی

سید کمال طباطبایی

۱

بیمار استاندارد

۱۳۹۴

-

سعیدآقاخانی

بهرام توکلی

مسعود ردایی

۱

دیگری

۱۳۹۳

بازیگر

احمد کاوری

مرجان اشرفی زاده، بهرام علیان، معصومه قاسمی پور تهمینه

احمد زالی

۳

روزهای بد، به‌در

۱۳۹۳

-

سعید آقاخانی

برزو نیک نژاد

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

خروس

۱۳۹۲

-

سعیدآقاخانی

مصطفی کیایی

علیرضا ابراهیمی دلیجانی

۲

دزد و پلیس

۱۳۹۱

-

سعیدآقاخانی

مهراب قاسم خانی، پیمان قاسم خانی

محسن چگینی

۳

نقطه سر خط

۱۳۹۰

-

سعیدآقاخانی

مصطفی کیایی، سعید جلالی

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

دانی و من ۳

۱۳۸۹

بازیگر

ارژنگ امیرفضلی

علی عبدالعلی‌زاده

-

۵

راه دررو

۱۳۸۹

بازیگر

سعیدآقاخانی

مصطفی کیایی

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

خوش‌نشین‌ها

۱۳۸۹

_

سعیدآقاخانی

علی کاظمی پور، سعید جلالی

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

زن‌بابا

۱۳۸۹

-

سعیدآقاخانی

علی کاظمی پور، سعید جلالی

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

چاردیواری

۱۳۸۸

بازیگر

سیروس مقدم

سعید آقاخانی

الهام غفوری

۱

عید امسال

۱۳۸۸

_

سعید آقاخانی

سعید فرهادی

محمود رضوی، محمدمهدی عسگر پور

۵

کمربندها را ببندیم

۱۳۸۶

بازیگر

مهدی مظلومی

ریما رامین فر، خشایار الوند، پیمان قاسم خانی، مهراب قاسم خانی، امیر مهدی ژوله

محمد رضا مفیدی

۳

ماجراهای تقی جان

۱۳۸۶

بازیگر

مرضیه محبوب

حسین مرتضاییان

   

پیامک از دیار باقی

۱۳۸۶

بازیگردان

سیروس مقدم

   

۱

زندگی به شرط خنده

۱۳۸۵

بازیگردان

مهدی مظلومی

   

۵

روزگار خوش حبیب آقا

۱۳۸۵–۱۳۸۶

بازیگر

مهدی مظلومی

سعید آقاخانی

علی لدنی

۱

متهم گریخت

۱۳۸۴

بازیگر

رضا عطاران

سعید آقاخانی

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

خانه‌به‌دوش

۱۳۸۳

طراح فیلمنامه

رضا عطاران

رضا عطاران

ایرج محمدی،

مهران مهام

۳

من یک مستأجرم

۱۳۸۳

بازیگر

پریسا بخت‌آور

شادمهر راستین

ایرج محمدی، مهرام مهام

۳

کلانتر، اپیزود ستاره من

۱۳۸۲

بازیگر

محسن شاه محمدی

محسن شاه محمدی

اصغر زائری

۱

پشت کنکوری‌ها

۱۳۸۱

بازیگر

پریسا بخت‌آور

اصغر فرهادی، محمد رضا فاضلی

حسین مروی

۵

قصه‌های شبانه

۱۳۸۱

_

سعید آقاخانی

     

پلیس آسمانی

۱۳۸۱–۱۳۸۰

بازیگر

فرشته صدرعرفایی

کامبوزیا پرتوی

سازمان سینمایی سبحان

 

خانه آرزوها

۱۳۸۰

بازیگر

حسین سهیلی زاده

     

داستان یک شهر-فصل ۲

۱۳۸۰

بازیگر

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی، علیرضا بذر افشان

اصغر فرهادی

۵

کاشانه

۱۳۷۸

بازیگر

قاسم جعفری

حمید نعمت‌الله، هادی مقدم دوست

قاسم جعفری

۳

چشم‌به‌راه

۱۳۷۷

بازیگر

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی

_

۵

مجتمع مسکونی فرخ و فرج

۱۳۷۷

بازیگر

اصغرفرهادی

_

 

۲

جادوی مهتاب

۱۳۷۶

بازیگر

بهمن زرین پور

     

گالری ۹

۱۳۷۶

بازیگر

غلامرضا رمضانی

پیمان قاسم خانی

مسعود بهبهانی نیا

۵

همه فرزندان من

۱۳۷۶

بازیگر

محمد دستگردی

محمد دستگردی

محمد دستگردی

 

سلام، سلام

۱۳۷۵

بازیگر

سیدعلی سمنانی

سیدعلی سمنانی

سیدعلی سمنانی

۵

خانه به خانه

۱۳۷۵

بازیگر

کیانوش عیاری

کیانوش عیاری

   

سال خوش

۱۳۷۴

بازیگر

مهران مدیری

رضا عطاران

رضا عطاران

۲

ساعت خوش

۱۳۷۳

بازیگر

مهران مدیری

ارژنگ امیرفضلی، داود اسدی، رضا عطاران، مهدی فیروزی

رضا نادری

۲

پرواز ۵۷

۱۳۷۲

بازیگر

مهران مدیری

ارژنگ امیرفضلی، داود اسدی

مسعود رباعی

شبکه

 

 

 

 

 

 

               

منبع: ویکی پدیا


:: برچسب‌ها: سعید آقاخانی , بازیگر نورالدین خانزاده در نون خ , بیوگرافی سعید آقاخانی , سعید آقاخانی و همسرش گلرخ حقیقی ,



12 خاصیت و مزیت انگور+ خواص انگور چیست؟
نوشته شده در شنبه 30 فروردين 1399
بازدید : 139
نویسنده : مهرو


هزاران سال است که انگور کشت می شود و توسط بسیاری از تمدن های باستانی به دلیل استفاده از آنها در کارخانه های شراب سازی مورد احترام واقع شده است.

انواع زیادی از انگورها از جمله سبز ، قرمز ، سیاه ، زرد و صورتی وجود دارد. آنها در خوشه ها رشد می کنند و در انواع بذر و بذر قرار می گیرند.

انگور در اقلیم معتدل در سراسر جهان از جمله اروپای جنوبی ، آفریقا ، استرالیا و آمریکای شمالی و جنوبی پرورش می یابد. بیشتر انگورها که در ایالات متحده رشد می کنند مربوط به کالیفرنیا هستند.

انگور به دلیل دارا بودن مواد مغذی زیاد و آنتی اکسیدان زیاد ، از مزایای سلامتی زیادی برخوردار است.

در اینجا 12 مزیت برتر سلامتی خوردن انگور آورده شده است.
1. بسته بندی شده با مواد مغذی ، به ویژه ویتامین های C و K

انگور در چندین ماده مغذی مهم وجود دارد.

یک فنجان (151 گرم) انگور قرمز یا سبز حاوی مواد مغذی زیر است (1):

    کالری: 104
    کربوهیدرات: 27.3 گرم
    پروتئین: 1.1 گرم
    چربی: 0.2 گرم
    فیبر: 1.4 گرم
    ویتامین C: 27٪ از میزان مصرف روزانه مرجع (RDI)
    ویتامین K: 28٪ از RDI
    تیامین: 7٪ از RDI
    ریبوفلاوین: 6٪ از RDI
    ویتامین B6: 6٪ از RDI
    پتاسیم: 8٪ از RDI
    مس: 10٪ از RDI
    منگنز: 5٪ از RDI

یک فنجان (151 گرم) انگور بیش از یک چهارم از RDI را برای ویتامین K ، ویتامین محلول در چربی که برای لخته شدن خون و استخوان های سالم حیاتی است فراهم می کند (2).

آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین C ، یک ماده مغذی مهم و آنتی اکسیدان قدرتمند برای سلامتی بافت همبند هستند (3).

    خلاصه
    انگور حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهم بسیاری است ، از جمله بیش از یک چهارم RDI ها برای ویتامین های C و K.

2. محتوای بالای آنتی اکسیدان ممکن است از بیماریهای مزمن جلوگیری کند

به عنوان مثال آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند. آنها به ترمیم آسیب های سلول های شما در اثر رادیکال های آزاد ، که مولکول های مضر هستند و باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می شوند ، کمک می کنند.

استرس اکسیداتیو با چندین بیماری مزمن از جمله دیابت ، سرطان و بیماری های قلبی همراه است (منبع اعتماد به نفس 4).

انگور در تعدادی از ترکیبات قدرتمند آنتی اکسیدان بسیار زیاد است. در حقیقت ، بیش از 1600 ترکیب گیاه مفید در این میوه شناسایی شده است (منبع 5Trusted ، منبع 6Trusted).

بیشترین غلظت آنتی اکسیدان ها در پوست و دانه ها یافت می شوند. به همین دلیل ، بیشتر تحقیقات در مورد انگور با استفاده از عصاره بذر یا پوست صورت گرفته است (منبع 7Trusted).

انگور قرمز به دلیل آنتوسیانین هایی که رنگ آنها را می بخشد حاوی تعداد بیشتری آنتی اکسیدان است (منبع 5Trusted).

آنتی اکسیدان های موجود در انگور حتی پس از تخمیر وجود دارد ، به همین دلیل شراب قرمز در این ترکیبات نیز بسیار زیاد است (منبع اطمینان 8).

یکی از آنتی اکسیدان های موجود در این میوه رسوراترول است که به عنوان پلی فنول طبقه بندی می شود.

مطالعات بیشماری در مورد مزایای آن انجام شده است ، نشان می دهد که رسوراترول در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند ، قند خون را پایین می آورد و در مقابل سرطان را محافظت می کند (منبع اطمینان).

انگور همچنین حاوی ویتامین C ، بتاکاروتن ، کوئرستین ، لوتئین ، لیکوپن و اسید اللاگیک است ، که آنتی اکسیدان های قدرتمندی نیز هستند (منبع 6Trusted).

    خلاصه
    انگور سرشار از آنتی اکسیدان ها ، ترکیبات مفید گیاهی است که ممکن است در برابر شرایط مزمن سلامتی مانند دیابت ، سرطان و بیماری های قلبی محافظت کند.

3. ترکیبات گیاهی ممکن است در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کنند

انگور حاوی مقادیر زیادی از ترکیبات گیاهی مفید است ، که ممکن است به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند (6 منبع معتبر).

رسوراترول ، یکی از ترکیبات موجود در این میوه ، از نظر پیشگیری و درمان سرطان به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است.

نشان داده شده است که با کاهش التهاب ، در برابر سرطان محافظت می کند ، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و رشد و گسترش سلول های سرطانی در بدن را مسدود می کند (منبع 10Trusted).

با این حال ، ترکیب بی نظیر ترکیبات گیاهی موجود در انگور ممکن است مسئول فواید ضد سرطان آنها باشد. علاوه بر رسوراترول ، انگور همچنین حاوی کورستین ، آنتوسیانین ها و کاتچین ها است - همه اینها ممکن است دارای اثرات مفیدی بر علیه سرطان باشند (11Trusted Source).

نشان داده شده است که عصاره های انگور باعث رشد و گسترش سلول های سرطانی روده بزرگ انسان در مطالعات لوله آزمایش (12Trusted Source ، 13Trusted Source) می شوند.

علاوه بر این ، یک مطالعه در 30 فرد بالای 50 سال نشان داد که خوردن 1 پیمانه (450 گرم) انگور در روز به مدت دو هفته ، نشانگرهای خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد (14Tusted Source).

مطالعات همچنین نشان داده اند که عصاره های انگور رشد و گسترش سلول های سرطانی پستان را چه در مدلهای آزمایشگاهی و موش (چه از نظر آزمایشگاهی و موش) مسدود می کند (15Trusted Source، 16Trusted Source، 17Trusted Source).

در حالی که مطالعات در مورد انگور و سرطان در انسان محدود است ، یک رژیم غذایی حاوی غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ، مانند انگور ، با خطر ابتلا به سرطان کمتر است (18Trusted Source).

    خلاصه
    انگور حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی مفید مانند رزوراترول است که ممکن است در برابر انواع مختلف سرطان از جمله سرطان روده بزرگ و سرطان پستان محافظت کند.

4- برای سلامتی قلب در روشهای مختلف چشمگیر مفید است

دلایل مختلفی وجود دارد که خوردن انگور برای قلب شما مفید است.
ممکن است فشار خون را پایین بیاورد

یک فنجان (151 گرم) انگور حاوی 288 میلی گرم پتاسیم است که 6٪ از RDI (1) است.

این ماده معدنی برای حفظ سطح فشار خون سالم ضروری است.

مصرف پتاسیم کم با افزایش خطرات فشار خون بالا ، بیماری قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد (19).

یک مطالعه در 12267 بزرگسال نشان داد که افرادی که مقادیر بیشتری پتاسیم در رابطه با سدیم مصرف کرده اند ، نسبت به افرادی که پتاسیم کمتری مصرف کرده اند ، در اثر بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند (20Trusted Source).
ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند

ترکیبات موجود در انگور ممکن است با کاهش جذب کلسترول در برابر سطح کلسترول بالا محافظت کند (منبع 21Trusted).

در یک مطالعه در 69 بیمار مبتلا به کلسترول بالا ، خوردن سه فنجان (500 گرم) انگور قرمز در روز به مدت هشت هفته نشان داده شد که کلسترول LDL کل و "بد" را کاهش می دهد. انگورهای سفید تأثیر یکسانی نداشت (22 منبع معتبر).

علاوه بر این ، رژیم های غذایی پر میزان رسوراترول ، مانند رژیم مدیترانه ای ، سطح کلسترول را نیز کاهش می دهند (منبع اطمینان 23Trusted).

    خلاصه
    ترکیبات انگور و شراب قرمز ممکن است در برابر بیماری های قلبی محافظت کند. انگور ممکن است به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند.

5- ممکن است سطح قند خون را کاهش داده و از دیابت محافظت کند

انگور حاوی 23 گرم شکر در هر فنجان (151 گرم) است ، که ممکن است باعث تعجب شما شود که آیا این گزینه مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است (1).

آنها شاخص گلیسمی پایین (GI) 53 دارند ، اندازه گیری سرعت چربی یک غذای قند خون را بالا می برد.

علاوه بر این ، ترکیبات موجود در انگور حتی ممکن است قند خون را کاهش دهد. در یک مطالعه 16 هفته ای در 38 مرد ، کسانی که روزانه 20 گرم عصاره انگور مصرف می کنند ، در مقایسه با گروه کنترل ، قند خون را کاهش داده اند (منبع 24Trusted).

علاوه بر این ، نشان داده شده است که رزوراترول باعث افزایش حساسیت به انسولین می شود ، که این امر باعث افزایش توانایی بدن در استفاده از گلوکز و در نتیجه کاهش قند خون می شود (25 منبع معتبر).

Resveratrol همچنین تعداد گیرنده های گلوکز روی غشای سلولی را افزایش می دهد ، که ممکن است تأثیر مفیدی بر قند خون داشته باشد (26Trusted Source).

مدیریت میزان قند خون شما به مرور زمان عامل مهمی در کاهش خطر ابتلا به دیابت است.

    خلاصه
    گرچه انگور سرشار از قند است اما از نظر شاخص قند خون کم است. علاوه بر این ، ترکیبات موجود در انگور ممکن است از قند خون بالا محافظت کند.

بر اساس این تجربه ، شما چقدر احتمال دارید که Healthline را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود توصیه کنید؟

به هیچ وجه محتمل نیست
خیلی محتمله
6. حاوی چندین ترکیب مفید برای سلامت چشم است

مواد شیمیایی گیاهی موجود در انگور ممکن است در برابر بیماری های شایع چشم محافظت کند.

در یک مطالعه ، موشهایی که از رژیم غذایی به همراه انگور تغذیه شده اند ، علائم کمتری از آسیب به شبکیه نشان داده و عملکرد شبکیه بهتری در مقایسه با موشهایی که از این میوه تغذیه نشده اند (منبع 27Tusted) داشتند.

در یک مطالعه لوله آزمایش ، رسوراترول برای محافظت از سلولهای شبکیه چشم انسان از اشعه ماوراء بنفش A کشف شد. این ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) ، یک بیماری شایع چشم (28 منبع معتبر) را کاهش دهد.

طبق یک بررسی مروری ، رسوراترول همچنین ممکن است به محافظت در برابر گلوکوم ، آب مروارید و بیماری دیابتی چشم کمک کند (29Trusted Source).

علاوه بر این ، انگور حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زاكزانتین است. مطالعات متعددی نشان داده اند كه این ترکیبات در محافظت از چشم در برابر صدمه در برابر نور آبی كمك می كنند (30Trusted Source).

    خلاصه
    انگور حاوی چندین ترکیب مانند رسوراترول ، لوتئین و زاكزانتین است كه ممكن است در برابر بیماریهای چشم شایع از جمله دژنراسیون ماكولا وابسته به سن ، آب مروارید و گلوكوم محافظت كند.

7. ممکن است حافظه ، توجه و روحیه را بهبود بخشد

خوردن انگور ممکن است به نفع سلامت مغز شما باشد و حافظه شما را تقویت کند.

در یک مطالعه 12 هفته ای در 111 فرد مسن سالمند سالم ، 250 میلی گرم مکمل انگور در روز به طور قابل توجهی نمرات را در یک آزمون شناختی اندازه گیری توجه ، حافظه و زبان در مقایسه با مقادیر پایه بهبود بخشید (31Trusted Source).

یک مطالعه دیگر در بزرگسالان جوان سالم نشان داد که نوشیدن حدود 8 اونس (230 میلی لیتر) آب انگور هم سرعت مهارت های مربوط به حافظه و هم خلق و خوی را 20 دقیقه پس از مصرف بهبود می بخشد (منبع 32Tusted).

مطالعات انجام شده در موش صحرایی نشان داده است که رزوراترول یادگیری ، حافظه و خلق و خوی را به مدت 4 هفته انجام می دهد (منبع 33Tusted).

علاوه بر این ، مغز موشها علائم افزایش رشد و گردش خون را نشان می دهند (33 منبع معتبر).

Resveratrol همچنین ممکن است به محافظت در برابر بیماری آلزایمر کمک کند ، اگرچه مطالعاتی در انسان برای تأیید این مورد لازم است (34 منبع معتبر).

    خلاصه
    انگور حاوی ترکیباتی است که باعث بهبود حافظه ، توجه و خلق و خو می شود و ممکن است در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند ، اگرچه برای تأیید برخی از این مزایا ها تحقیقات انسانی بیشتر لازم است.

8- حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان ها باشد

انگور حاوی بسیاری از مواد معدنی لازم برای سلامتی استخوان ها از جمله کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر ، منگنز و ویتامین K است (1 ، 35 منبع مطمئن).

اگرچه مطالعات انجام شده در موش صحرایی نشان داده اند كه رسوراترول تراكم استخوان را بهبود می بخشد ، این نتایج در انسان تأیید نشده است (36Trusted Source، 37Trusted Source، 38Trusted Source).

در یک مطالعه ، موش هایی که به مدت 8 هفته از پودر انگور خشک شده با یخ زدگی تغذیه شده بودند ، جذب استخوانی بهتر و نگه داشتن کلسیم در مقابل موش هایی که پودر دریافت نکرده بودند (منبع مورد اعتماد) بودند.

مطالعات انسانی مبتنی بر تأثیر انگور بر سلامت استخوان در حال حاضر فاقد است.

    خلاصه
    انگور حاوی مواد مغذی زیادی برای سلامتی استخوان ها از جمله کلسیم ، منیزیم ، فسفر و ویتامین K است. مطالعات انجام شده در موش صحرایی نشان می دهد که انگور ممکن است اثرات محافظتی بر استخوان ها داشته باشد ، اما برای تأیید این مزایا ، مطالعات انسانی لازم است.

9. ممکن است در برابر برخی باکتری ها ، ویروس ها و عفونت های مخمر محافظت کند

بسیاری از ترکیبات موجود در انگور برای محافظت و مبارزه با عفونت های باکتریایی و ویروسی نشان داده شده اند (39Trusted Source، 40Trusted Source).

انگور منبع خوبی از ویتامین C است که به دلیل تأثیر مفید آن بر سیستم ایمنی بدن مشهور است (1 ، 41 منبع معتبر)

نشان داده شده است كه عصاره پوست انگور در مطالعات لوله آزمايشی در برابر ويروس آنفولانزا محافظت می كند (منبع اعتماد 42).

علاوه بر این ، ترکیبات موجود در انگور باعث انتشار ویروس تبخال ، آبله مرغان و عفونت های مخمر در مطالعات لوله آزمایش (43 منبع معتبر) شد.

Resveratrol همچنین ممکن است در برابر بیماری های ناشی از مواد غذایی محافظت کند. هنگامی که به انواع مختلفی از مواد غذایی اضافه شد ، نشان داده شده است که از رشد باکتریهای مضر مانند E. Coli جلوگیری می کند (منبع = "_ خالی" 44 منبع اعتماد).

    خلاصه
    انگور حاوی چندین ترکیب است که در مقابل باکتری ها ، ویروس ها و عفونت های مخمر اثرات مفیدی نشان داده است.
 10. ممکن است پیری را کند کرده و طول عمر را ارتقاء دهد

ترکیبات گیاهی موجود در انگور ممکن است بر پیری و طول عمر آنها تأثیر بگذارد.

نشان داده شده است که Resveratrol طول عمر را در انواع گوناگونی از حیوانات طولانی تر می کند (منبع 45Trusteded).

این ترکیب خانواده پروتئین هایی به نام سیرتین ها را تحریک می کند که به طول عمر آنها پیوند خورده است (منبع مورد اعتماد 46).

یکی از ژنهایی که رسوراترول فعال می کند ژن SirT1 است. این همان ژن فعال شده توسط رژیم های کم کالری است که در مطالعات حیوانی به طول عمر طولانی تر مرتبط است (47Tusted Source، 48Trusted Source).

Resveratrol همچنین بر روی چندین ژن دیگر مرتبط با پیری و طول عمر اثر دارد (49 منبع معتبر).

    خلاصه
    نشان داده شده است كه رسوراترول موجود در انگور باعث فعال شدن ژنهای مرتبط با پیری آهسته تر و طول عمر بیشتر می شود.

11. ممکن است با کاهش التهاب از بیماریهای مزمن جلوگیری کند

تنها چند مورد از التهاب مزمن در ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان ، بیماری های قلبی ، دیابت ، آرتریت و بیماری های خود ایمنی نقش دارد (منبع اعتماد 50).

Resveratrol با خواص ضد التهابی قدرتمند مرتبط است (منبع اعتماد 51 منبع).

در یک مطالعه در 24 مرد مبتلا به سندرم متابولیک - یک عامل خطر بیماری قلبی - عصاره پودر انگور معادل تقریبا 1.5 فنجان (252 گرم) انگور تازه تعداد ترکیبات ضد التهابی موجود در خون آنها را افزایش داده است (52 منبع معتبر).

به طور مشابه ، یک مطالعه دیگر در 75 نفر مبتلا به بیماری قلبی نشان داد که مصرف عصاره پودر انگور باعث افزایش سطح ترکیبات ضد التهابی در مقایسه با گروه کنترل (منبع 53Tusteded) می شود.

یک مطالعه در موش صحرایی با بیماری التهابی روده نشان داد که آب انگور نه تنها علائم بیماری را بهبود می بخشد بلکه باعث افزایش سطح خون ترکیبات ضد التهابی می شود (منبع اعتماد 54).

12. خوشمزه ، همه کاره و به راحتی در یک رژیم غذایی سالم گنجانیده شده است

انگور به راحتی در یک رژیم غذایی سالم ترکیب می شود. در اینجا چند روش برای لذت بردن از آنها آورده شده است:

    انگور را به عنوان میان وعده میل کنید.
    برای تمیز کردن انگور انگور را انجماد کنید.
    انگور خرد شده را به سالاد سبزی یا مرغ اضافه کنید.
    در یک سالاد میوه از انگور استفاده کنید.
    انگور یا آب انگور را به اسموتی اضافه کنید.
    انگور یا انگور را به یک غذای پنیر برای یک اشتها آور یا دسر اضافه کنید.
    آب انگور را 100٪ بنوشید.

    خلاصه
    انگور خوشمزه است و به راحتی می توانید به عنوان صبحانه ، ناهار ، شام یا به عنوان یک میان وعده مناسب و سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خط پایین

انگور حاوی چندین ماده مغذی مهم و ترکیبات گیاهی قدرتمند است که برای سلامتی شما مفید است.

اگرچه آنها حاوی قند هستند ، اما شاخص گلیسمی آن پایین است و به نظر نمی رسد قند خون را بالا می برد.

آنتی اکسیدان های موجود در انگور ، مانند رسوراترول ، التهاب را کاهش می دهد و ممکن است به محافظت در برابر سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت کمک کند.

انگور به آسانی و تازه ، یخ زده ، به عنوان آب میوه یا شراب در رژیم شما وارد می شود.

برای بیشترین فواید ، انگورهای سفید و قرمز را انتخاب کنید.


:: برچسب‌ها: خواص انگور , خواص انگور چیست؟ , خواص شگفت انگیز انگور ,



بازدید : 113
نویسنده : مهرو

طبق اعلام قبلی سازمان برنامه و بودجه کشور دومین بسته معیشتی سال 99 در ماه اردیبهشت قرار است ساعت ۲۴ چهارشنبه 10 اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

تاکنون پنج دوره از بسته معیشتی دولت به حساب سرپرست هر خانوار واریز شده است، مبالغ هر ماه از قبل مشخص شده است که بر اساس تعداد هر خانوار واریز خواهد شد

مبلغ بسته کمک معیشتی

گفتنی است؛ مبلغ پرداختی بابت طرح حمایتی معیشتی دولت به خانوارهای یک نفره 55 هزارتومان، دو نفره 103 هزارتومان، سه نفره 138 هزارتومان، چهار نفره 172 هزارتومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزارتومان است و به نفر ششم و بیشتر هر خانواده بسته معیشتی تعلق نخواهد گرفت.

تکلیف کسانی که یارانه معیشتی نگرفتند

خیلی ها اعتراض کردند که یارانه معیشتی آن ها در فروردین 99 واریز نشده است، اما سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که بسته معیشتی برای تمامی مشمولان واریز شده است.

 

 


:: برچسب‌ها: یارانه معیشتی , زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت , زمان واریز یارانه اردیبهشت ,



صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد