پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
5 کاری که موجب پرورش کودکان موفق می شود
نوشته شده در یک شنبه 31 فروردين 1399
بازدید : 150
نویسنده : مهرو

دختر بیچاره من او خوشحال و سالم است و والدین دوست داشتنی و خانه ای پایدار دارد.

اما ، او همچنین یک پدر دارد که مقالات علمی را برای جستجوی اجماع مدرن در مورد بهترین شیوه های پرورش بچه ها ، جستجو می کند.

امیدوارم مثل یک خوکچه با او رفتار نکنیم. اما من فکر می کنم که با در نظر گرفتن برخی از مفیدترین و جالبترین استراتژی های موجود در آنجا ، ما به روش هایی که سعی می کنیم او را بزرگ کنیم ، اصلاحاتی کوچک را انجام داده ایم.

من فکر می کنم پنج عادت روزانه ای که در زیر شرح می دهم از جمله قانع کننده ترین هستند.
1. در بالای آنها بمانید.

این می تواند خسته کننده باشد ، و گاهی اوقات فکر می کنید سخنان شما در یک گوش و گوش دیگر جریان دارد. اما محققان بریتانیایی دریافتند که والدینی که انتظارات بالایی را بیان می کنند ، احتمالاً بچه هایی دارند که رشد می کنند موفق باشند - و از برخی مشکلات اساسی جلوگیری می کنند. "

به طور خاص ، یک مطالعه از 15000 دختر انگلیسی بیش از 10 سال ، از سنین 13-14 تا 23-24 سال ، نشان داد کسانی که والدین آنها به طور مداوم انتظارات بالایی از فرزندان خود نشان می دادند عبارتند از:

    به احتمال زیاد برای حضور در دانشگاه.
    در دوران نوجوانی احتمال بارداری کمتری وجود دارد.
    کمتر احتمال دارد دوره بیکاری طولانی شود.
    کمتر احتمال دارد که در مشاغل کم هزینه و بن بست گیر بیفتیم.

نکته اصلی: بچه ها لزوماً از شنیدن همه "انتظارات زیاد" خوششان نمی آمد ، و همیشه نسبت به شنیدن آن واکنش نشان نمی دهند. اما در پایان روز ، آنها آن را شنیدند.

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه اسکس آمده است: "در پشت هر زن موفق یک مادر دلخراش وجود دارد؟ دختران نوجوان اگر مادران فشاری داشته باشند به احتمال زیاد موفق می شوند."
2. آنها را به درستی ستایش کنید.

دو راه اصلی وجود دارد که والدین فرزندان خود را تحسین می کنند. اولین مورد برای توانایی های ذاتی آنها است. دوم برای تلاش آنهاست. مثال ها:

    ستایش توانایی ذاتی: کار عالی! تو خیلی باهوشی!
    تلاش ستایش: کار عالی! شما سخت کار کردید و فهمیدید!

خط مقدم پایین: وقتی شما بچه ها را ستایش می کنید ، آنها را برای تلاش و نه توانایی ها ستایش کنید.

این ناشی از کار کارول دوک ، استاد روانشناسی در دانشگاه استنفورد است. بیشتر کارهای او حول آموزش تفاوت بین یک طرز فکر رشد و یک ذهنیت ثابت محور است.

شما می توانید این را در اینجا مشاهده کنید: اگر مرا به خاطر ذات ذهنی من ستایش می کنید ، برای من تمجید می کنید.

اما وقتی مرا به خاطر تلاش من ستایش می کنید ، مرا تشویق می کنید دقیقاً ماهیچه هایی را که می خواهید من رشد کنم ، در زندگی موفق کنم.

اگر پدر و مادر نسبتاً جدیدی هستید و فکر می کنید وقتی فرزندانتان بزرگتر هستند این نوع تمایز بیشتر اهمیت دارد ، دوباره فکر کنید. تأثیرات این راهبردهای ستایش قابل اندازه گیری است حتی کودکان نیز به اندازه 1 تا 3 سال سن دارند.
3. آنها را به بیرون ببرید.

این یکی ساده است. و هنگامی که هوا خوب است ، هم برای بچه ها و هم برای شما بسیار لذت بخش است.

در مورد این فکر کنید: کسانی از ما که در دفاتر کار می کنیم دائما می شنویم که نشستن در تمام روز ما را می کشد. و با این حال ، ما از بچه هایمان می خواهیم که شش یا هفت ساعت در روز انجام دهند؟ در کلاسهای درس بنشینید.

این نمودار دیوانه است. درعوض ، علم نشان می دهد شما باید آنها را تشویق کنید تا حد امکان در فضای بیرون از منزل بازی کنند.

محققان در اروپا میزان فعالیت خارجی 153 پسر 6 تا 8 ساله را هر روز مشاهده کردند. این رابطه قابل توجه بود:

"هرچه بچه ها بیشتر وقت خود را صرف نشستن کنند و زمان کمتری را برای فعالیت بدنی صرف کنند ، در دو سال بعد کمتر از دستاوردهای خواندن آنها استفاده می کردند. [این] همچنین در توانایی آنها در انجام ریاضی تأثیر منفی گذاشت."
4. به درستی آنها را بخوانید.

این یکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، خصوصاً وقتی جوان تر هستند. پدر و مادر بچه های بسیار موفق کسانی هستند که وقتی کوچک بودند برای فرزندانشان می خوانند.

و معلوم می شود که یک راه درست و یک روش اشتباه برای خواندن آنها وجود دارد.

روش اشتباه فقط خواندن است. همه ما آنجا بوده ایم (من گناه می كنم)؛ گاهی اوقات آنقدر خواندن بچه های خود را خسته می کنید که تقریباً در حالت خلبان قرار دارید. من احتمالاً می توانم در این مرحله کل سری کتاب های دختر لیدی بگ را از حافظه بخوانم.

اما وقتی می توانید ، کار مؤثرتر این است که کودک خود را هنگام خواندن درگیر کنید. از آنها بخواهید بخش هایی از کتاب ها را بخوانند. از آنها بپرسید که فکر می کنند با طرح چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر آنها خیلی جوان هستند ، از آنها بخواهید که صفحات را برای شما بگردانند.

به عنوان نمونه ، Erin Clabough ، متخصص علوم اعصاب ، پیشنهاد می کند که اگر کتاب فرزند شما مادر شما را به کودک خردسال خود می خوانید ، از او بخواهید که هر اتفاقی بیفتد.

"اگر بچه پرنده بودید ، چه کار می کردید؟" او پیشنهاد می کند بپرسید "حتی برای کتابهایی که 216 بار آنها را با هم خوانده اید ، فرزند شما می تواند با روشی متفاوت شخصیت بتواند عکس العمل نشان دهد ، یک تصمیم متفاوت شخصیت می تواند تصمیم بگیرد."
5- آنها را به انجام کارهای خود واگذار کنید.

سوگند می خورم این یک چیز واقعی است. این مقاله از جولی لیتوتوت-هاییمز ، که معاون اول دانشجویان در دانشگاه استنفورد بود و پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز ، چگونه می توان بزرگسالی را نوشت ، نوشت.

Lythcott-Haims به نقل از مطالعه گرانت هاروارد ، یک مطالعه مشهور طولی 81 ساله ، اشاره کرد که نشان می دهد افراد به طور کلی برای موفقیت در زندگی به دو چیز احتیاج دارند.
چگونه می توانیم اخلاق کار را به عنوان شما توسعه دهیم




پنیرک چیست؟ خواص پنیرک در طب سنتی چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 31 فروردين 1399
بازدید : 118
نویسنده : مهرو

پَنیرَک از گیاهان خزنده و پایا با بلندای ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر(در برخی شهرهای ایران مثل دزفول 50سانتی متر) و ساقه‌های ستبر، شاخه‌شاخه و کرک‌دار و منشعب و رنگ گل‌ها آبی و صورتی و میوه مسطح است. این سرده در ایران ۱۰ گونه گیاه علفی یک‌ساله یا چندساله دارد. این گیاه در درمان سرماخوردگی مؤثر است و در اغلب نقاط ایران به ویژه در دشت‌های شهرستان اقلید و شهرستان دزفول می‌روید.

در متون قدیمی فارسی به پنیرک، تریندینگ، خورپرست، آفتاب‌پرست و آفتاب‌گردک هم می‌گفتند. در عربی به آن خُبازی و خُبازا و در زبان هندی خباجی می‌گویند. در طب سنتی نام ملوخیا و ملوکیه هم به‌کار رفته که از یونانی μαλάχη (ملاخه) گرفته شده‌است. در متون قدیمی، خلمیط، بقلةالیهودیه، و خبازی بستانی هم نوشته‌اند. پنیرک را در شیراز ختمی (خطمی) و نان کلاغ و خرو و در گیلان پین‌دیره می‌گویند. در مناطق جنوبی‌تر ایران بویژه در استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و فارس به آن تولَه می‌گویند. در منطقه آذربایجان با نام "هَمَه گوجي" شناخته میشود.

پنیرک با نام علمی Malva sylvestris در عربی خبازی نامیده می‌شود. گیاهی است علفی، به ارتفاع تا ۶۰ سانتی‌متر و پایا. به صورت خودرو، در بسیاری از نقاط می‌روید و برای استفاده نیز کشت می‌گردد.

قسمت مورد استفادهٔ پنیرک برگ و گل می‌باشند. البته در اکثر نواحی، گل پنیرک مورد استفاده قرا می‌گردد. این گیاه در ایران رویش ندارد و گونهٔ نزدیک به آن به نام M.neglecta مورد استفاده قرار می‌گیرد. گونهٔ موجود در ایران، به بلندی گونهٔ اول نیست و به حالت تقریباً خوابیده‌است و حداکثر تا ۴۰ سانتی‌متر مرتفع می‌شود. برگ‌ها دارای حالت دایره‌ای و دندانه دار و گل‌ها، بنفش رنگ و کوچک هستند.

قسمت مورد استفادهٔ پنیرک در ایران، گل‌های بنفش رنگ خشک شدهٔ آن می‌باشد. محل رویش گیاه در ایران نواحی البرز، اطراف تهران، شمال ایران، آذربایجان، آستارا، اصفهان، نواحی مرکزی ایران، خراسان، دامغان، سمنان، بهبهان، جنوب ایران، کرمان، بلوچستان و سایر نقاط می‌باشند.

از نظر طب سنتی گیاه پنیرک را معتدل می‌دانند، اخلاط غلیظ را رقیق و اخلاط خیلی رقیق را معتدل می‌کند. ساییدگی برگ آن برای شکستگی اعضاء مفید است، ترکیب آن با روغن زیتون برای سوختگی و عقرب گزیدگی مفید است، دم کردهٔ ساقه و برگ آن با شکر، گرفتگی صدا را برطرف می‌سازد.

در درمان التهاب‌های تنفسی و جوش‌های پوستی کاربرد دارد، دارای ویتامین A و B و C است و در درمان بیماری‌های کلیه و مثانه بسیار مؤثر است، ضدسرفه و مرهم سینه است.

برگ و ریشه پنیرک اگر به شکل ضماد درآید و روی دمل یا کورک قرار گیرد باعث می‌شود تا بسیار سریع سر باز کنند.

جوشاندهٔ آن برای عفونت‌های مثانه، اسهال خونی و سرفه‌های شدید مؤثر و مفید است، دم کردهٔ آن برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده‌های تنبلی هستند، توصیه می‌شود.

در درمان برونشیت و استفراغ نیز استفاده می‌شود، به صورت غرغره در رفع تحریکات مخاط دهان و درد گلو اثر مفیدی دارد و همچنین برای رفع سوزش مجرای ادرار مفید است.

برای رفع جوش‌های صورت نیز می‌توان از پنیرک استفاده کرد ضمن این که درد و ناراحتی‌های محل جوش را تسکین می‌دهد و به صورت کمپرس یا لوسیون در درمان سوختگی‌ها مؤثر است.

در هندوستان از گیاه پنیرک به عنوان داروی لعابدار نرم‌کننده و خنک‌کننده استفاده می‌شود، ۳۰۰ گرم برگ خشک پنیرک را در یک لیتر آب می‌جوشانند و به عنوان مسکن می‌خورند.

استعمال جوشانده آن به صورت کمپرس گرم و حمام، در رفع ناراحتی‌های بواسیر، بعضی تومورها، ورم پلک چشم و غیره بین مردم معمول است.

از جوشاندن گل و برگ آن در نیم لیتر آب، محلولی به دست می‌آید که اثر نرم‌کننده در پوست بدن دارد و به صورت لوسیون مالیدن بر روی پوست، آرامش و نرمی خاصی به افرادی که دارای پوست حساس و لطیف هستند می‌بخشد.

برای تسکین ناراحتی‌های ناشی از تابش گرمای خورشید و آفتاب زدگی، جوشانده ۵۰۰ گرم گل یا ریشه گیاه را در یک لیتر آب تهیه کرده و پس از صاف کردن به ملایمت در محل سوختگی می‌مالند.

برای رفع سردردهای یک طرفه شدید، دل پیچه، ورم لوزه‌ها، درد گلو و آنژین اثر مفید دارد.

گل‌های پنیرک بیش از ۱۰ درصد موسیلاژ دارند. این موسیلاژ در اثر هیدرولیز، تبدیل به گالاکتوز، آرابینوز، گلوکز، رامنوز و اسید گالاکتورونیک می‌شود. هم چنین گل‌های پنیرک حاوی مقدار کمی تانن و حدود یک دهم درصد لوکوآنتوسیانین‌ها و ۷ درصد آنتوسیانین‌ها می‌باشد (نسبت به وزن خشک گل).

دم کردهٔ گل‌ها به خاطر داشتن موسیلاژ، یکی از داروهای خوب ضد سرفه است. هم چنین به عنوان ضد نزله(زکام) و تورم دهان و گلو مصرف می‌شود. از سویی چون دارای خاصیت قابض ضعیف است، تا حدی به عنوان ضداسهال عمل می‌کند.

در طب عوام از خوراکی آن، به منظور مشکلات مثانه و به صورت ضماد موضعی در التیام زخم‌ها استفاده می‌شود. از رنگ آن(آنتوسیانین‌های آن)، برای مواد غذایی استفاده می‌شود.

مهمترین اثرات گزارش شده عبارتند از: ضد درد، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، قابض، ملین، ادرار آور، خلط‌آور و مقوی رحم.

نکات قابل توجه

اثرات گل پنیرک، عمدتاً مربوط به موسیلاژ و آنتوسیانین آن است که یکی از مهم‌ترین داروهای ضد سرفه و مفید برای رفع گرفتگی صدا است.

بهتر است پس از صاف کردن دم کرده، گل را کمی فشار داد تا تمام موسیلاژ استخراج شده و تفاله را دور بریزیم.

هنگام تهیهٔ فرآورده، نباید بیش از ۵ دقیقه آن را بجوشانیم، چون باعث هیدرولیز موسیلاژ و کم اثر شدن محصول می‌شود.

در منابع جدید مصرف گیاه را برای درمان کم خونی، مفید گزارش نموده‌اند.

برگ پنیرک

ترکیبات مهم

برگ حاوی حدود ۸ درصد موسیلاژ می‌باشد که پس از هیدرولیز، تولید قندهای آرابینوز، گلوکز، رامنوز، گالاکتوز و اسید گالاکتورونیک اسید می‌کند. هم چنین حاوی مقدار تانن و فلاونوئید است.

طریقه و مقدار مصرف

بر روی ۵ گرم برگ، یک لیوان آب سرد ریخته مدت حدود ۵ دقیقه می‌جوشانیم یا بر روی همین مقدار برگ، یک لیوان آب در حال جوشیدن می‌ریزیم و بهتر است در آن را بپوشانیم؛ آن گاه پس از ۱۵ دقیقه صاف می‌کنیم. البته بهتر است محلول‌های سرد آن را، قبل از مصرف، کمی گرم کنیم. در صورتی که با هر بار مصرف، یک قاشق عسل به آن بیفزاییم، اثر آن قوی تر می‌شود. این میزان مصرف را می‌توان روزی سه تا چهار بار تکرار کرد.

اثرات مهم

اثرات مهم برگ پنیرک مشابه با گل‌های آن است؛ به ویژه جهت درمان تورم قسمت‌های بالای راه‌های تنفسی و گلو، تورم‌های روده‌ای – معدی، مناسب است.

داروهای گیاهی

برگ پنیرک به عنوان یکی از گیاهان مؤثر در عوارض سرماخوردگی به ویژه سرفه، در تعداد زیادی از فرمولاسیون‌های سرماخوردگی، مخلوط با گیاهان دیگر وجود دارد.

عوارض و هشدارها

تاکنون عوارضی از مصرف گل یا برگ پنیرک گزارش نشده‌است.

نکات قابل توجه

گیاه پنیرک موجود در ایران(Malva neglecta)، از نظر خواص دارویی مشابه با پنیرک موجود در نقاط دیگر دنیا است. این دو گونه گیاه از یک جنسی هستند که شرح آن داده شده‌است.

خواص گل و برگ پنیرک، نزدیک به هم است؛ ولی اثرات گل به دلیل داشتن آنتوسیانین و لکوآنتوسیانین‌ها، کامل ترمی باشد.

برای استفاده از خواص کامل پنیرک، می‌توان مخلوطی از گل و برگ آن را مورد استفاده قرار داد.

چون اثرات پنیرک با گل ختمی هم جهت است، می‌توان از مخلوط گل پنیرک و گل ختمی جهت تهیهٔ موسیلاژ مربوط، به ویژه در سرماخوردگی، تسکین سرفه به عنوان خلط‌آور و رفع گرفتگی صدا استفاده کرد.

برای جمع‌آوری گل‌ها، بهتر است در زمان باز شدن گل‌ها که اکثراً در تابستان است، این کار صورت گیرد، جمع‌آوری برگ‌ها در فصل بهار باید صورت گیرد.

در بازار ایران، فقط گل پنیرک به صورت خشک شده (بنفش رنگ) وجود دارد که می‌توان طبق روش ذکر شده، از آن استفاده کرد.

مضرات

مصرف زیاد آن سست‌کننده معده‌های ضعیف است. برای مزاج‌های سرد و تر مناسب نیست.

مصرف پنیرک ممکن است با داروهای گوارشی و مشکلات تنفسی تداخل داشته باشد.

 منبع: ویکی پدیا


:: برچسب‌ها: پنیرک , خواص پنیرک , خواص پنیرک در طب سنتی ,



بازدید : 176
نویسنده : مهرو

کاهو چیست؟

کاهو ، از نظر علمی به عنوان Lactuca sativa شناخته می شود ، اولین بار هزاران سال پیش توسط مصریان کشت شد. مصریان از این دانه ها برای تولید روغن استفاده می کردند و همچنین از برگهای این سبزی مفید استفاده می کردند. این گیاه همچنین در مصر باستان از اهمیت فرهنگی و مذهبی برخوردار بود ، زیرا آن را مقدس می دانست. بعدها یونانیان و رومیان نیز این محصول را کشت کردند.

در دوره بین قرن شانزدهم و هجدهم بود که انواع مختلف کاهو تولید شد. این به دلیل کشف این بود که یک زیر گونه خاص می تواند با سایر زیر گونه ها گرده افشانی کند. در دوران قرون وسطی در اروپا ، کاهو به عنوان داروهای دارویی در نظر گرفته می شد ، که در چندین متن قرون وسطایی به آنها اشاره شده است. می توان نمونه هایی از تجویز گیاه به عنوان دارویی برای چندین بیماری را در سیستم پزشکی Unani نیز یافت. این دارو برای دفع دوقطبی ، اختلال در فشار خون ، از بین رفتن اشتها ، بی خوابی تجویز شده است و به عنوان مقوی برای روده ها و دستگاه گوارش و به عنوان روشی برای متوقف کردن میل جنسی استفاده می شود.

لاتکس کاهو کاهو برای القای خواب تجویز شده و از آن به عنوان قطره بینی ، یک آرام بخش ، ضد اسپاسم و یک آنودین استفاده می شد. در دوران قرون وسطی و آغاز دوران مدرن ، کاهو از اروپا به آمریکای شمالی سرایت کرده است. در قرن نوزدهم ، این بیماری در سایر مناطق جهان نیز به ویژه در آسیا ، آمریکای جنوبی ، آفریقا و استرالیا گسترش یافت. امروزه ، کاهو تقریباً در تمام نقاط جهان ، از قاره آمریکا تا سیبری یافت می شود.
تماشای ویدیو: 8 دلیل شگفت انگیز برای خوردن کاهو
8 دلیل شگفت انگیز برای خوردن کاهو | حقایق ارگانیک

برای آخرین ویدیوها ، لطفاً در کانال ما مشترک شوید
کاهو تغذیه

کاهو حاوی مقدار زیادی آب و همچنین مقادیر کمی انرژی ، پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ، فیبر رژیم غذایی و قندها است. مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن شامل کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و روی به همراه ویتامین های گروه B مانند تیامین ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، فولات ، ویتامین B6 و ویتامین C ، A ، E و ویتامین K است. .
کربوهیدرات و کالری موجود در کاهو

براساس USDA ، 100 گرم کاهو برگ سبز حاوی حدود 2.9 گرم کربوهیدرات و 15 کالری است.
ارزش غذایی
کاهو ، برگ سبز ، خام
اندازه خدمت:
ارزش غذایی
آب [g] 94.98
انرژی [kcal] 15
انرژی [kJ] 62
پروتئین [g] 1.36
چربی کل (چربی) [g] 0.15
خاکستر [g] 0.62
کربوهیدرات ، براساس اختلاف [g] 2.87
فیبر ، رژیم غذایی کل [g] 1.3
شکر ، شامل NLEA [g] 0.78
گلوکز (دکستروز) [g] 0.36
فروکتوز [g] 0.43
کلسیم ، Ca [mg] 36
آهن ، آهن [mg] 0.86
منیزیم ، منیزیم [میلی گرم] 13
فسفر ، P [mg] 29
پتاسیم ، K [mg] 194
سدیم ، سدیم [mg] 28
روی ، روی [mg] 0.18
مس ، مس [mg] 0.03
منگنز ، منگنز [میلی گرم] 0.25
سلنیوم ، Se [µg] 0.6
ویتامین C ، کل اسید اسکوربیک [میلی گرم] 9.2
تیامین [میلی گرم] 0.07
ریبوفلاوین [میلی گرم] 0.08
نیاسین [میلی گرم] 0.38
اسید پانتوتنیک [میلی گرم] 0.13
ویتامین B-6 [میلی گرم] 0.09
فولات ، کل [µg] 38
فولات ، مواد غذایی [میکروگرم] 38
فولات ، DFE [µg] 38
کولین ، کل [میلی گرم] 13.6
بتائین [mg] 0.2
ویتامین A ، RAE [µg] 370
کاروتن ، بتا [µg] 4443
ویتامین A ، IU [IU] 7405
لوتئین + زاكزانتین [μg] 1730
ویتامین E (آلفا توکوفرول) [میلی گرم] 0.22
توکوفرول ، گاما [میلی گرم] 0.41
توکوفرول ، دلتا [میلی گرم] 0.02
ویتامین K (فیلوکینون) [میکروگرم] 126.3
اسیدهای چرب ، کل اشباع [g] 0.02
16: 0 [g] 0.02
18: 0 [g] 0
اسیدهای چرب ، کل اشباع نشده اشباع [g] 0.01
16: 1 [g] 0
18: 1 [g] 0.01
اسیدهای چرب ، کل اشباع نشده اشباع شده [g] 0.08
18: 2 [g] 0.02
18: 3 [g] 0.06
فیتواسترول ها [میلی گرم] 38
تریپتوفان [g] 0.01
ترئونین [g] 0.06
ایزولوسین [g] 0.08
لوسین [g] 0.08
لیزین [g] 0.08
متیونین [g] 0.02
سیستین [g] 0.02
فنیل آلانین [g] 0.06
تیروزین [g] 0.03
والین [g] 0.07
آرژنین [g] 0.07
هیستیدین [g] 0.02
آلانین [g] 0.06
اسید آسپارتیک [g] 0.14
گلوتامیک اسید [g] 0.18
گلیسین [g] 0.06
پرولین [g] 0.05
سرین [g] 0.04
منابع عبارتند از: USDA
فواید سلامتی کاهو

هزاران سال است که این برگ بیشتر از یک سبزی کشت می شود. همچنین تصور می شد این افراد دارای خواص دارویی توسط افراد باستان هستند. مزایای سلامتی که با تحقیقات علمی جدید تأیید شده است شامل موارد زیر است.
عامل ضد التهاب

کاهو دارای خواص ضد التهابی است که به کنترل التهاب کمک می کند. در مدلهای تجربی ، عصاره های کاهو قدرت کنترل قابل توجهی بر التهاب ناشی از بیوکاتالیستهای بیوکاتالیستی مانند لیپوکسیژناز و کاراژینان نشان داده اند. برای تقویت این نتایج ، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.
از سلولهای عصبی محافظت می کند

نورونها سلولهای مغزی هستند که اتصالات بدنی را برای تشکیل حافظه تشکیل می دهند. مرگ نورونها در اتصالات یا مدارهای خاص می تواند باعث از بین رفتن حافظه شود. در برخی موارد شدید ، مرگ عصبی قابل توجه می تواند منجر به بروز بیماری هایی مانند آلزایمر شود.

طبق یک مطالعه حیوانی ، عصاره کاهو اثرات آنتی اکسیدانی را نشان می دهد ، استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و ممکن است به مزایای محافظت کننده محافظت کننده عصبی کمک کند. با این حال ، برای تأیید رسیدن به این پیامدهای مثبت ، تحقیقات بیشتری لازم است.
بستن برگهای کاهو سبز تازه روی یک میز چوبی

کاهو تازه برای سالادهای شما اعتبار عکس: Shutterstock
سطح کلسترول را کاهش می دهد

کاهو می تواند در کاهش سطح کلسترول بالا که اغلب منجر به بیماری های قلبی عروقی و سایر شرایط خطرناک می شود مفید باشد. سطح کلسترول بالای LDL مضر است و می تواند باعث حمله قلبی و سکته مغزی شود. مطالعه ای بر روی جوندگان انجام شد تا تأثیر مصرف کاهو بر چربی و کلسترول بررسی شود. نتایج حاکی از کاهش معنی داری سطح کلسترول در مقایسه با موش هایی که کاهو تغذیه نمی شدند بودند. پراکسیداسیون لیپیدها در بیشتر موارد مشاهده شد ، که به نظر می رسد که مسئول این نوع کنترل کلسترول است. این نتایج نشان می دهد که کاهو می تواند به عنوان روشی برای کاهش عوامل خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر نقش داشته باشد.
خواب را القا می کند

یکی از عمده کاربردهای سنتی کاهو در طب یونانی به عنوان عامل تحریک خواب بود. تحقیقات روی عصاره کاهو منجر به جداسازی یک ماده شیمیایی افسرده شد. این ماده شیمیایی ، هنگامی که در حیوانات آزمایشی تجویز شد ، اثرات آرام بخش مهمی را نشان داد. یک گزارش تحقیقاتی در سال 2013 ، نشان می دهد که مؤلفه (اصلی) اصلی مسئول این اثر در کاهو به احتمال زیاد عامل (های) غیر قطبی است ، که در بخش n-butanol (NBF) این گیاه یافت می شود. کاهش ضربان قلب و انقباضات بطن نیز مشاهده شد. این ماده شیمیایی خاص با مسدود کردن فرآیندهای سیگنال تحریکی بافت های عضلانی و عصبی عمل می کند.
آنتی اکسیدان

در یک مطالعه که در ژورنال Science Science of Life Journal منتشر شده است ، یک مطالعه بیان کرد که کاهو دارای آنتی اکسیدان هایی با قابلیت قابل توجهی برای اصلاح رادیکال آزاد است. آنتی اکسیدان ها طیف گسترده ای از مواد شیمیایی بیوشیمیایی هستند که بیشتر در رژیم غذایی ما یافت می شوند. آنها همچنین برای سلامتی انسان و پیشگیری از بیماری بسیار ضروری هستند. آنتی اکسیدان ها به عنوان موانعی برای رادیکال های آزاد عمل می کنند ، که در طول سوخت و ساز سلولی ایجاد می شوند. این رادیکال های آزاد می توانند به بافت ها ، سلول ها و DNA سالم در داخل آنها حمله کنند. آنها اغلب می توانند باعث جهش سلولهای سالم به سلولهای سرطانی شوند. نتیجه آن پیشرفت بیماریهای مختلف است. از طرف دیگر آنتی اکسیدان ها با این رادیکال های آزاد مقابله کرده و آنها را قبل از وقوع حملات رادیکال آزاد خنثی می کنند.
عامل ضد میکروب

لاتکس کاهو دارای خواص ضد میکروبی است. تحقیقات هنگام نشان دادن تماس با لاتکس از کاهو ، تحقیقات نشان داده اند که کاندیدا آلبیکنس و تعدادی دیگر از مخمرها کاملاً تغییر شکل یافته اند. بیوشیمیایی که به نظر می رسد دارای این خاصیت ضد میکروبی باشد ترپنها و کاردنولیدها و همچنین آنزیم هایی مانند گلوکانازها هستند. مطالعات نظیر این موارد تأثیرات مثبتی بر توانایی ضد میکروبی این گیاه دارد.
به رفع اضطراب کمک می کند

خصوصیات عصبی کاهو ، همانطور که قبلاً نیز ذکر شد ، از دیرباز در دوران باستان و قرون وسطایی در معاهدات پزشکی ، مانند سیستم اونانی مطرح شده است. یک مقاله تحقیقاتی در سال 2012 که در مجله بیماریهای گرمسیری در مجله آسیا و اقیانوس آرام منتشر شده است به این نتیجه رسیده است که کاهو دارای خواص ضد اضطراب (ضد اضطراب) است. هنگامی که به حیوانات آزمایشگاهی عصاره کاهو داده شد ، فعالیت حرکتی آنها کاهش می یابد ، و این نشان دهنده پیامدهای موجود در جمعیت انسانی است.
پتانسیل ضد سرطان

عصاره برگ کاهو ممکن است به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند. طبق تحقیقات منتشر شده در گزارش های انکولوژی ، عصاره آب کاهو (Lactuca sativa) و نه عصاره اتیل استات ، مانع از رشد سلول های لوسمی و سلول های سرطانی پستان می شود. این تأکید می کند که کاهو پتانسیل ضد سرطانی دارد. این آزمایشات همچنین حاکی از آن است که نسبت وزن مصرف کاهوی انسان برای کشتن 50 درصد از سلولهای لوسمی 3 کیلوگرم (بیش از شش پوند) خواهد بود.
انتخاب سردبیر

    15 مزایای سلامتی اثبات شده روغن Frankincense
    21 بهترین نکته برای کاهش وزن برای خانمها

دستور العمل های ساده

چند دستور العمل در زیر آورده شده است که می توانید به راحتی در خانه امتحان کنید.

سالاد سبزیجات: یک برگ گوجه فرنگی ، خیار ، تربچه ، هویج ، فلفل قرمز ، فلفل زرد و برگ های کاهو را خرد کنید. سبزیجات خرد شده را به یک کاسه اضافه کنید. فصل را با نمک ، فلفل ، یک تکه روغن زیتون و آب لیموترش تهیه کنید.

سالاد کاهو ذرت: یک فنجان ذرت را بجوشانید و بگذارید خنک شود. مقداری کاهو ، پیاز و گوجه را خرد کرده و در یک کاسه بگذارید. ذرت آب پز را به این مخلوط اضافه کنید. مخلوط را با نمک ، فلفل ، روغن زیتون و آب لیموترش فصل کنید. می توانید سبزیجات دیگری مانند سیب زمینی پخته شده کودک ، قارچ ، یا نخود فرنگی را اضافه کنید ، یا حتی مقداری مرغ یا ماهی آب پز پخته شده را نیز بریزید.

Word of Caution: یک گزارش مطالعاتی که در مجله تحقیقات آلرژی و ایمنی شناسی بالینی منتشر شده است ، نشان داده است که حتی کاهو نیز می تواند آلرژی ایجاد کند ، و پروتئین های آلرژن شناسایی شده اند. آلرژی های غذایی پاسخ غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن به انواع خاصی از مواد غذایی است که بدن آنها را مضر می داند.


:: برچسب‌ها: کاهو , خواص کاهو , فواید کاهو برای بدن ,



بازدید : 123
نویسنده : مهرو

سعید آقاخانی زاده ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجاربازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون است. وی دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است.

از کارهای ماندگار و پرطرفدار او می‌توان به دزد و پلیس، رحمان ۱۴۰۰، قسم، نون خ ، چاردیواری ، و … اشاره کرد.

جوایز

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم خداحافظی طولانی

انصراف از جشنواره فیلم فجر

سعید آقاخانی پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین توسط پدافند هوایی در دی ۱۳۹۸، در راستای همدردی با مردم از شرکت در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

وی در یادداشت کوتاهی نوشت:

«بی تردید هنرمند واقعی و اصیل، هیچگاه از خاستگاه و مردمش جدا نبوده و نیست. این روزها که حوادث مترقبه و غیرمترقبه گوناگونی جو روانی جامعه و مردم شریف میهنم را یک به یک با بی رحمی نشانه گرفته‌اند، صلاح دیدم ضمن بیان همدردی صمیمانه خودم و آرزوی شکیبایی برای خانواده‌های داغدار و تمنای مغفرت برای از دست رفتگان از پیشگاه پروردگار، انصراف خودم را از حضور در جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کنم»

زمینه فعالیت:نویسنده، کارگردان و بازیگر

 

تولداسفند ۱۳۵۰ ‏(۴۸ سال)
بیجار، استان کردستان

 

سال‌های فعالیت: ۱۳۷۲ تا کنون

 

همسر(ها) گلرخ حقیقی

 

فرزندان:دریا و خورشید

 

فیلم سینمایی

سال تولید

بازیگر

کارگردان

نویسنده

تهیه‌کننده

خون شد

۱۳۹۸

بازیگر

مسعود کیمیایی

مسعودکیمیایی

جواد نوروزبیگی

زنبور کارگر

۱۳۹۸

بازیگر

افشین صادقی

سعید نعمت‌الله

_

قسم

۱۳۹۷

بازیگر

محسن تنابنده

محسن تنابنده، جلیل شعبانی

الهام غفوری

ماهی و برکه

۱۳۹۷

بازیگر

علی براتی

علی براتی، مهدی نامجو، محمد صادق باقری

هادی انباردار

رحمان ۱۴۰۰

۱۳۹۷

بازیگر

منوچهر هادی

بابک کایدان

علی سرتیپی

حمال طلا

۱۳۹۷

بازیگر

تورج اصلانی

تورج اصلانی، هادی نادری

منصور سهراب پور

بنفشه آفریقایی

۱۳۹۶

بازیگر

مونا زندی حقیقی

حمیدرضا بابابیگی

علیرضا شجاع نوری

کامیون

۱۳۹۶

بازیگر

کامبوزیا پرتوی

کامبوزیا پرتوی

کامبوزیا پرتوی

پیلوت

۱۳۹۶

بازیگر

ابراهیم ابراهیمیان

ابراهیم ابراهیمیان

محمدرضا مصباح

یک کیلو و بیست و یک گرم

۱۳۹۵

بازیگر

رحیم طوفان

لیلا نیکزاد

وحید نیکخواه آزاد

آباجان

۱۳۹۵

بازیگر

هاتف علیمردانی

هاتف علیمردانی

هاتف علیمردانی

اروند

۱۳۹۴

بازیگر

پوریا آذربایجانی

پوریا آذربایجانی

مهدی داوری

خداحافظی طولانی

۱۳۹۳

بازیگر

فرزاد مؤتمن

اصغر عبداللهی

علی حضرتی

من دیه‌گو مارادونا هستم

۱۳۹۳

بازیگر

بهرام توکلی

بهرام توکلی

جواد نوروزبیگی

لامپ ۱۰۰

۱۳۹۳

-

سعیدآقاخانی

سعید آقاخانی

محسن محسنی‌نسب

ضد گلوله

۱۳۹۰

بازیگر

مصطفی کیایی

مصطفی کیایی

رضا رخشان

هرچی خدا بخواد

۱۳۸۹

بازیگر

نوید میهن‌دوست

پرویز شهبازی

پرویز شهبازی

پیتزا مخلوط

۱۳۸۹

بازیگر

حسین قاسمی‌جامی

برزو نیک‌نژاد

حسین حبیبی خلیفه‌لو

بعدازظهر سگی سگی

۱۳۸۸

بازیگر

مصطفی کیایی

مصطفی کیایی

جوزان فیلم

کلید ازدواج

۱۳۷۶

بازیگر

داود موثقی

افشین سرفراز

خسرو امیر صادقی

 

فیلم تلویزیونی، ویدیویی

سال تولید

نام فیلم

سمت

کارگردان

۱۳۹۵

مستند جهت

مجری-نویسنده-کارگردان

سعید آقاخانی

۱۳۹۲

هفت خط

نویسنده، بازیگر، کارگردان

سعید آقاخانی

۱۳۹۱

نیش

نویسنده

مجید صالحی

۱۳۸۹

جوجه تیغی‌ها

بازیگر

حسین تبریزی

۱۳۸۸

میش

بازیگر

مجید صالحی

۱۳۸۷

روز اردو

بازیگر

حسین قناعت

۱۳۸۶

هندوانهٔ شب یلدا

نویسنده، بازیگر، کارگردان

سعید آقاخانی

سریال تلویزیونی

سریال ها

سال تولید

بازیگر

کارگردان

نویسنده

تهیه‌کننده

شبکه

نون خ ۲

۱۳۹۸

بازیگر

سعیدآقاخانی

امیر وفایی

مهدی فرجی

۱

نون خ

۱۳۹۷

بازیگر

سعیدآقاخانی

امیر وفایی

مهدی فرجی

۱

شب عید

۱۳۹۶

-

سعیدآقاخانی

امیر وفایی، پیمان عباسی، محمد صفاجویی

سید کمال طباطبایی

۱

بیمار استاندارد

۱۳۹۴

-

سعیدآقاخانی

بهرام توکلی

مسعود ردایی

۱

دیگری

۱۳۹۳

بازیگر

احمد کاوری

مرجان اشرفی زاده، بهرام علیان، معصومه قاسمی پور تهمینه

احمد زالی

۳

روزهای بد، به‌در

۱۳۹۳

-

سعید آقاخانی

برزو نیک نژاد

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

خروس

۱۳۹۲

-

سعیدآقاخانی

مصطفی کیایی

علیرضا ابراهیمی دلیجانی

۲

دزد و پلیس

۱۳۹۱

-

سعیدآقاخانی

مهراب قاسم خانی، پیمان قاسم خانی

محسن چگینی

۳

نقطه سر خط

۱۳۹۰

-

سعیدآقاخانی

مصطفی کیایی، سعید جلالی

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

دانی و من ۳

۱۳۸۹

بازیگر

ارژنگ امیرفضلی

علی عبدالعلی‌زاده

-

۵

راه دررو

۱۳۸۹

بازیگر

سعیدآقاخانی

مصطفی کیایی

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

خوش‌نشین‌ها

۱۳۸۹

_

سعیدآقاخانی

علی کاظمی پور، سعید جلالی

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

زن‌بابا

۱۳۸۹

-

سعیدآقاخانی

علی کاظمی پور، سعید جلالی

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

چاردیواری

۱۳۸۸

بازیگر

سیروس مقدم

سعید آقاخانی

الهام غفوری

۱

عید امسال

۱۳۸۸

_

سعید آقاخانی

سعید فرهادی

محمود رضوی، محمدمهدی عسگر پور

۵

کمربندها را ببندیم

۱۳۸۶

بازیگر

مهدی مظلومی

ریما رامین فر، خشایار الوند، پیمان قاسم خانی، مهراب قاسم خانی، امیر مهدی ژوله

محمد رضا مفیدی

۳

ماجراهای تقی جان

۱۳۸۶

بازیگر

مرضیه محبوب

حسین مرتضاییان

   

پیامک از دیار باقی

۱۳۸۶

بازیگردان

سیروس مقدم

   

۱

زندگی به شرط خنده

۱۳۸۵

بازیگردان

مهدی مظلومی

   

۵

روزگار خوش حبیب آقا

۱۳۸۵–۱۳۸۶

بازیگر

مهدی مظلومی

سعید آقاخانی

علی لدنی

۱

متهم گریخت

۱۳۸۴

بازیگر

رضا عطاران

سعید آقاخانی

ایرج محمدی، مهران مهام

۳

خانه‌به‌دوش

۱۳۸۳

طراح فیلمنامه

رضا عطاران

رضا عطاران

ایرج محمدی،

مهران مهام

۳

من یک مستأجرم

۱۳۸۳

بازیگر

پریسا بخت‌آور

شادمهر راستین

ایرج محمدی، مهرام مهام

۳

کلانتر، اپیزود ستاره من

۱۳۸۲

بازیگر

محسن شاه محمدی

محسن شاه محمدی

اصغر زائری

۱

پشت کنکوری‌ها

۱۳۸۱

بازیگر

پریسا بخت‌آور

اصغر فرهادی، محمد رضا فاضلی

حسین مروی

۵

قصه‌های شبانه

۱۳۸۱

_

سعید آقاخانی

     

پلیس آسمانی

۱۳۸۱–۱۳۸۰

بازیگر

فرشته صدرعرفایی

کامبوزیا پرتوی

سازمان سینمایی سبحان

 

خانه آرزوها

۱۳۸۰

بازیگر

حسین سهیلی زاده

     

داستان یک شهر-فصل ۲

۱۳۸۰

بازیگر

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی، علیرضا بذر افشان

اصغر فرهادی

۵

کاشانه

۱۳۷۸

بازیگر

قاسم جعفری

حمید نعمت‌الله، هادی مقدم دوست

قاسم جعفری

۳

چشم‌به‌راه

۱۳۷۷

بازیگر

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی

_

۵

مجتمع مسکونی فرخ و فرج

۱۳۷۷

بازیگر

اصغرفرهادی

_

 

۲

جادوی مهتاب

۱۳۷۶

بازیگر

بهمن زرین پور

     

گالری ۹

۱۳۷۶

بازیگر

غلامرضا رمضانی

پیمان قاسم خانی

مسعود بهبهانی نیا

۵

همه فرزندان من

۱۳۷۶

بازیگر

محمد دستگردی

محمد دستگردی

محمد دستگردی

 

سلام، سلام

۱۳۷۵

بازیگر

سیدعلی سمنانی

سیدعلی سمنانی

سیدعلی سمنانی

۵

خانه به خانه

۱۳۷۵

بازیگر

کیانوش عیاری

کیانوش عیاری

   

سال خوش

۱۳۷۴

بازیگر

مهران مدیری

رضا عطاران

رضا عطاران

۲

ساعت خوش

۱۳۷۳

بازیگر

مهران مدیری

ارژنگ امیرفضلی، داود اسدی، رضا عطاران، مهدی فیروزی

رضا نادری

۲

پرواز ۵۷

۱۳۷۲

بازیگر

مهران مدیری

ارژنگ امیرفضلی، داود اسدی

مسعود رباعی

شبکه

 

 

 

 

 

 

               

منبع: ویکی پدیا


:: برچسب‌ها: سعید آقاخانی , بازیگر نورالدین خانزاده در نون خ , بیوگرافی سعید آقاخانی , سعید آقاخانی و همسرش گلرخ حقیقی ,



12 خاصیت و مزیت انگور+ خواص انگور چیست؟
نوشته شده در شنبه 30 فروردين 1399
بازدید : 139
نویسنده : مهرو


هزاران سال است که انگور کشت می شود و توسط بسیاری از تمدن های باستانی به دلیل استفاده از آنها در کارخانه های شراب سازی مورد احترام واقع شده است.

انواع زیادی از انگورها از جمله سبز ، قرمز ، سیاه ، زرد و صورتی وجود دارد. آنها در خوشه ها رشد می کنند و در انواع بذر و بذر قرار می گیرند.

انگور در اقلیم معتدل در سراسر جهان از جمله اروپای جنوبی ، آفریقا ، استرالیا و آمریکای شمالی و جنوبی پرورش می یابد. بیشتر انگورها که در ایالات متحده رشد می کنند مربوط به کالیفرنیا هستند.

انگور به دلیل دارا بودن مواد مغذی زیاد و آنتی اکسیدان زیاد ، از مزایای سلامتی زیادی برخوردار است.

در اینجا 12 مزیت برتر سلامتی خوردن انگور آورده شده است.
1. بسته بندی شده با مواد مغذی ، به ویژه ویتامین های C و K

انگور در چندین ماده مغذی مهم وجود دارد.

یک فنجان (151 گرم) انگور قرمز یا سبز حاوی مواد مغذی زیر است (1):

    کالری: 104
    کربوهیدرات: 27.3 گرم
    پروتئین: 1.1 گرم
    چربی: 0.2 گرم
    فیبر: 1.4 گرم
    ویتامین C: 27٪ از میزان مصرف روزانه مرجع (RDI)
    ویتامین K: 28٪ از RDI
    تیامین: 7٪ از RDI
    ریبوفلاوین: 6٪ از RDI
    ویتامین B6: 6٪ از RDI
    پتاسیم: 8٪ از RDI
    مس: 10٪ از RDI
    منگنز: 5٪ از RDI

یک فنجان (151 گرم) انگور بیش از یک چهارم از RDI را برای ویتامین K ، ویتامین محلول در چربی که برای لخته شدن خون و استخوان های سالم حیاتی است فراهم می کند (2).

آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین C ، یک ماده مغذی مهم و آنتی اکسیدان قدرتمند برای سلامتی بافت همبند هستند (3).

    خلاصه
    انگور حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهم بسیاری است ، از جمله بیش از یک چهارم RDI ها برای ویتامین های C و K.

2. محتوای بالای آنتی اکسیدان ممکن است از بیماریهای مزمن جلوگیری کند

به عنوان مثال آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند. آنها به ترمیم آسیب های سلول های شما در اثر رادیکال های آزاد ، که مولکول های مضر هستند و باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می شوند ، کمک می کنند.

استرس اکسیداتیو با چندین بیماری مزمن از جمله دیابت ، سرطان و بیماری های قلبی همراه است (منبع اعتماد به نفس 4).

انگور در تعدادی از ترکیبات قدرتمند آنتی اکسیدان بسیار زیاد است. در حقیقت ، بیش از 1600 ترکیب گیاه مفید در این میوه شناسایی شده است (منبع 5Trusted ، منبع 6Trusted).

بیشترین غلظت آنتی اکسیدان ها در پوست و دانه ها یافت می شوند. به همین دلیل ، بیشتر تحقیقات در مورد انگور با استفاده از عصاره بذر یا پوست صورت گرفته است (منبع 7Trusted).

انگور قرمز به دلیل آنتوسیانین هایی که رنگ آنها را می بخشد حاوی تعداد بیشتری آنتی اکسیدان است (منبع 5Trusted).

آنتی اکسیدان های موجود در انگور حتی پس از تخمیر وجود دارد ، به همین دلیل شراب قرمز در این ترکیبات نیز بسیار زیاد است (منبع اطمینان 8).

یکی از آنتی اکسیدان های موجود در این میوه رسوراترول است که به عنوان پلی فنول طبقه بندی می شود.

مطالعات بیشماری در مورد مزایای آن انجام شده است ، نشان می دهد که رسوراترول در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند ، قند خون را پایین می آورد و در مقابل سرطان را محافظت می کند (منبع اطمینان).

انگور همچنین حاوی ویتامین C ، بتاکاروتن ، کوئرستین ، لوتئین ، لیکوپن و اسید اللاگیک است ، که آنتی اکسیدان های قدرتمندی نیز هستند (منبع 6Trusted).

    خلاصه
    انگور سرشار از آنتی اکسیدان ها ، ترکیبات مفید گیاهی است که ممکن است در برابر شرایط مزمن سلامتی مانند دیابت ، سرطان و بیماری های قلبی محافظت کند.

3. ترکیبات گیاهی ممکن است در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کنند

انگور حاوی مقادیر زیادی از ترکیبات گیاهی مفید است ، که ممکن است به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند (6 منبع معتبر).

رسوراترول ، یکی از ترکیبات موجود در این میوه ، از نظر پیشگیری و درمان سرطان به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است.

نشان داده شده است که با کاهش التهاب ، در برابر سرطان محافظت می کند ، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و رشد و گسترش سلول های سرطانی در بدن را مسدود می کند (منبع 10Trusted).

با این حال ، ترکیب بی نظیر ترکیبات گیاهی موجود در انگور ممکن است مسئول فواید ضد سرطان آنها باشد. علاوه بر رسوراترول ، انگور همچنین حاوی کورستین ، آنتوسیانین ها و کاتچین ها است - همه اینها ممکن است دارای اثرات مفیدی بر علیه سرطان باشند (11Trusted Source).

نشان داده شده است که عصاره های انگور باعث رشد و گسترش سلول های سرطانی روده بزرگ انسان در مطالعات لوله آزمایش (12Trusted Source ، 13Trusted Source) می شوند.

علاوه بر این ، یک مطالعه در 30 فرد بالای 50 سال نشان داد که خوردن 1 پیمانه (450 گرم) انگور در روز به مدت دو هفته ، نشانگرهای خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد (14Tusted Source).

مطالعات همچنین نشان داده اند که عصاره های انگور رشد و گسترش سلول های سرطانی پستان را چه در مدلهای آزمایشگاهی و موش (چه از نظر آزمایشگاهی و موش) مسدود می کند (15Trusted Source، 16Trusted Source، 17Trusted Source).

در حالی که مطالعات در مورد انگور و سرطان در انسان محدود است ، یک رژیم غذایی حاوی غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ، مانند انگور ، با خطر ابتلا به سرطان کمتر است (18Trusted Source).

    خلاصه
    انگور حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی مفید مانند رزوراترول است که ممکن است در برابر انواع مختلف سرطان از جمله سرطان روده بزرگ و سرطان پستان محافظت کند.

4- برای سلامتی قلب در روشهای مختلف چشمگیر مفید است

دلایل مختلفی وجود دارد که خوردن انگور برای قلب شما مفید است.
ممکن است فشار خون را پایین بیاورد

یک فنجان (151 گرم) انگور حاوی 288 میلی گرم پتاسیم است که 6٪ از RDI (1) است.

این ماده معدنی برای حفظ سطح فشار خون سالم ضروری است.

مصرف پتاسیم کم با افزایش خطرات فشار خون بالا ، بیماری قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد (19).

یک مطالعه در 12267 بزرگسال نشان داد که افرادی که مقادیر بیشتری پتاسیم در رابطه با سدیم مصرف کرده اند ، نسبت به افرادی که پتاسیم کمتری مصرف کرده اند ، در اثر بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند (20Trusted Source).
ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند

ترکیبات موجود در انگور ممکن است با کاهش جذب کلسترول در برابر سطح کلسترول بالا محافظت کند (منبع 21Trusted).

در یک مطالعه در 69 بیمار مبتلا به کلسترول بالا ، خوردن سه فنجان (500 گرم) انگور قرمز در روز به مدت هشت هفته نشان داده شد که کلسترول LDL کل و "بد" را کاهش می دهد. انگورهای سفید تأثیر یکسانی نداشت (22 منبع معتبر).

علاوه بر این ، رژیم های غذایی پر میزان رسوراترول ، مانند رژیم مدیترانه ای ، سطح کلسترول را نیز کاهش می دهند (منبع اطمینان 23Trusted).

    خلاصه
    ترکیبات انگور و شراب قرمز ممکن است در برابر بیماری های قلبی محافظت کند. انگور ممکن است به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند.

5- ممکن است سطح قند خون را کاهش داده و از دیابت محافظت کند

انگور حاوی 23 گرم شکر در هر فنجان (151 گرم) است ، که ممکن است باعث تعجب شما شود که آیا این گزینه مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است (1).

آنها شاخص گلیسمی پایین (GI) 53 دارند ، اندازه گیری سرعت چربی یک غذای قند خون را بالا می برد.

علاوه بر این ، ترکیبات موجود در انگور حتی ممکن است قند خون را کاهش دهد. در یک مطالعه 16 هفته ای در 38 مرد ، کسانی که روزانه 20 گرم عصاره انگور مصرف می کنند ، در مقایسه با گروه کنترل ، قند خون را کاهش داده اند (منبع 24Trusted).

علاوه بر این ، نشان داده شده است که رزوراترول باعث افزایش حساسیت به انسولین می شود ، که این امر باعث افزایش توانایی بدن در استفاده از گلوکز و در نتیجه کاهش قند خون می شود (25 منبع معتبر).

Resveratrol همچنین تعداد گیرنده های گلوکز روی غشای سلولی را افزایش می دهد ، که ممکن است تأثیر مفیدی بر قند خون داشته باشد (26Trusted Source).

مدیریت میزان قند خون شما به مرور زمان عامل مهمی در کاهش خطر ابتلا به دیابت است.

    خلاصه
    گرچه انگور سرشار از قند است اما از نظر شاخص قند خون کم است. علاوه بر این ، ترکیبات موجود در انگور ممکن است از قند خون بالا محافظت کند.

بر اساس این تجربه ، شما چقدر احتمال دارید که Healthline را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود توصیه کنید؟

به هیچ وجه محتمل نیست
خیلی محتمله
6. حاوی چندین ترکیب مفید برای سلامت چشم است

مواد شیمیایی گیاهی موجود در انگور ممکن است در برابر بیماری های شایع چشم محافظت کند.

در یک مطالعه ، موشهایی که از رژیم غذایی به همراه انگور تغذیه شده اند ، علائم کمتری از آسیب به شبکیه نشان داده و عملکرد شبکیه بهتری در مقایسه با موشهایی که از این میوه تغذیه نشده اند (منبع 27Tusted) داشتند.

در یک مطالعه لوله آزمایش ، رسوراترول برای محافظت از سلولهای شبکیه چشم انسان از اشعه ماوراء بنفش A کشف شد. این ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) ، یک بیماری شایع چشم (28 منبع معتبر) را کاهش دهد.

طبق یک بررسی مروری ، رسوراترول همچنین ممکن است به محافظت در برابر گلوکوم ، آب مروارید و بیماری دیابتی چشم کمک کند (29Trusted Source).

علاوه بر این ، انگور حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زاكزانتین است. مطالعات متعددی نشان داده اند كه این ترکیبات در محافظت از چشم در برابر صدمه در برابر نور آبی كمك می كنند (30Trusted Source).

    خلاصه
    انگور حاوی چندین ترکیب مانند رسوراترول ، لوتئین و زاكزانتین است كه ممكن است در برابر بیماریهای چشم شایع از جمله دژنراسیون ماكولا وابسته به سن ، آب مروارید و گلوكوم محافظت كند.

7. ممکن است حافظه ، توجه و روحیه را بهبود بخشد

خوردن انگور ممکن است به نفع سلامت مغز شما باشد و حافظه شما را تقویت کند.

در یک مطالعه 12 هفته ای در 111 فرد مسن سالمند سالم ، 250 میلی گرم مکمل انگور در روز به طور قابل توجهی نمرات را در یک آزمون شناختی اندازه گیری توجه ، حافظه و زبان در مقایسه با مقادیر پایه بهبود بخشید (31Trusted Source).

یک مطالعه دیگر در بزرگسالان جوان سالم نشان داد که نوشیدن حدود 8 اونس (230 میلی لیتر) آب انگور هم سرعت مهارت های مربوط به حافظه و هم خلق و خوی را 20 دقیقه پس از مصرف بهبود می بخشد (منبع 32Tusted).

مطالعات انجام شده در موش صحرایی نشان داده است که رزوراترول یادگیری ، حافظه و خلق و خوی را به مدت 4 هفته انجام می دهد (منبع 33Tusted).

علاوه بر این ، مغز موشها علائم افزایش رشد و گردش خون را نشان می دهند (33 منبع معتبر).

Resveratrol همچنین ممکن است به محافظت در برابر بیماری آلزایمر کمک کند ، اگرچه مطالعاتی در انسان برای تأیید این مورد لازم است (34 منبع معتبر).

    خلاصه
    انگور حاوی ترکیباتی است که باعث بهبود حافظه ، توجه و خلق و خو می شود و ممکن است در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند ، اگرچه برای تأیید برخی از این مزایا ها تحقیقات انسانی بیشتر لازم است.

8- حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان ها باشد

انگور حاوی بسیاری از مواد معدنی لازم برای سلامتی استخوان ها از جمله کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر ، منگنز و ویتامین K است (1 ، 35 منبع مطمئن).

اگرچه مطالعات انجام شده در موش صحرایی نشان داده اند كه رسوراترول تراكم استخوان را بهبود می بخشد ، این نتایج در انسان تأیید نشده است (36Trusted Source، 37Trusted Source، 38Trusted Source).

در یک مطالعه ، موش هایی که به مدت 8 هفته از پودر انگور خشک شده با یخ زدگی تغذیه شده بودند ، جذب استخوانی بهتر و نگه داشتن کلسیم در مقابل موش هایی که پودر دریافت نکرده بودند (منبع مورد اعتماد) بودند.

مطالعات انسانی مبتنی بر تأثیر انگور بر سلامت استخوان در حال حاضر فاقد است.

    خلاصه
    انگور حاوی مواد مغذی زیادی برای سلامتی استخوان ها از جمله کلسیم ، منیزیم ، فسفر و ویتامین K است. مطالعات انجام شده در موش صحرایی نشان می دهد که انگور ممکن است اثرات محافظتی بر استخوان ها داشته باشد ، اما برای تأیید این مزایا ، مطالعات انسانی لازم است.

9. ممکن است در برابر برخی باکتری ها ، ویروس ها و عفونت های مخمر محافظت کند

بسیاری از ترکیبات موجود در انگور برای محافظت و مبارزه با عفونت های باکتریایی و ویروسی نشان داده شده اند (39Trusted Source، 40Trusted Source).

انگور منبع خوبی از ویتامین C است که به دلیل تأثیر مفید آن بر سیستم ایمنی بدن مشهور است (1 ، 41 منبع معتبر)

نشان داده شده است كه عصاره پوست انگور در مطالعات لوله آزمايشی در برابر ويروس آنفولانزا محافظت می كند (منبع اعتماد 42).

علاوه بر این ، ترکیبات موجود در انگور باعث انتشار ویروس تبخال ، آبله مرغان و عفونت های مخمر در مطالعات لوله آزمایش (43 منبع معتبر) شد.

Resveratrol همچنین ممکن است در برابر بیماری های ناشی از مواد غذایی محافظت کند. هنگامی که به انواع مختلفی از مواد غذایی اضافه شد ، نشان داده شده است که از رشد باکتریهای مضر مانند E. Coli جلوگیری می کند (منبع = "_ خالی" 44 منبع اعتماد).

    خلاصه
    انگور حاوی چندین ترکیب است که در مقابل باکتری ها ، ویروس ها و عفونت های مخمر اثرات مفیدی نشان داده است.
 10. ممکن است پیری را کند کرده و طول عمر را ارتقاء دهد

ترکیبات گیاهی موجود در انگور ممکن است بر پیری و طول عمر آنها تأثیر بگذارد.

نشان داده شده است که Resveratrol طول عمر را در انواع گوناگونی از حیوانات طولانی تر می کند (منبع 45Trusteded).

این ترکیب خانواده پروتئین هایی به نام سیرتین ها را تحریک می کند که به طول عمر آنها پیوند خورده است (منبع مورد اعتماد 46).

یکی از ژنهایی که رسوراترول فعال می کند ژن SirT1 است. این همان ژن فعال شده توسط رژیم های کم کالری است که در مطالعات حیوانی به طول عمر طولانی تر مرتبط است (47Tusted Source، 48Trusted Source).

Resveratrol همچنین بر روی چندین ژن دیگر مرتبط با پیری و طول عمر اثر دارد (49 منبع معتبر).

    خلاصه
    نشان داده شده است كه رسوراترول موجود در انگور باعث فعال شدن ژنهای مرتبط با پیری آهسته تر و طول عمر بیشتر می شود.

11. ممکن است با کاهش التهاب از بیماریهای مزمن جلوگیری کند

تنها چند مورد از التهاب مزمن در ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان ، بیماری های قلبی ، دیابت ، آرتریت و بیماری های خود ایمنی نقش دارد (منبع اعتماد 50).

Resveratrol با خواص ضد التهابی قدرتمند مرتبط است (منبع اعتماد 51 منبع).

در یک مطالعه در 24 مرد مبتلا به سندرم متابولیک - یک عامل خطر بیماری قلبی - عصاره پودر انگور معادل تقریبا 1.5 فنجان (252 گرم) انگور تازه تعداد ترکیبات ضد التهابی موجود در خون آنها را افزایش داده است (52 منبع معتبر).

به طور مشابه ، یک مطالعه دیگر در 75 نفر مبتلا به بیماری قلبی نشان داد که مصرف عصاره پودر انگور باعث افزایش سطح ترکیبات ضد التهابی در مقایسه با گروه کنترل (منبع 53Tusteded) می شود.

یک مطالعه در موش صحرایی با بیماری التهابی روده نشان داد که آب انگور نه تنها علائم بیماری را بهبود می بخشد بلکه باعث افزایش سطح خون ترکیبات ضد التهابی می شود (منبع اعتماد 54).

12. خوشمزه ، همه کاره و به راحتی در یک رژیم غذایی سالم گنجانیده شده است

انگور به راحتی در یک رژیم غذایی سالم ترکیب می شود. در اینجا چند روش برای لذت بردن از آنها آورده شده است:

    انگور را به عنوان میان وعده میل کنید.
    برای تمیز کردن انگور انگور را انجماد کنید.
    انگور خرد شده را به سالاد سبزی یا مرغ اضافه کنید.
    در یک سالاد میوه از انگور استفاده کنید.
    انگور یا آب انگور را به اسموتی اضافه کنید.
    انگور یا انگور را به یک غذای پنیر برای یک اشتها آور یا دسر اضافه کنید.
    آب انگور را 100٪ بنوشید.

    خلاصه
    انگور خوشمزه است و به راحتی می توانید به عنوان صبحانه ، ناهار ، شام یا به عنوان یک میان وعده مناسب و سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خط پایین

انگور حاوی چندین ماده مغذی مهم و ترکیبات گیاهی قدرتمند است که برای سلامتی شما مفید است.

اگرچه آنها حاوی قند هستند ، اما شاخص گلیسمی آن پایین است و به نظر نمی رسد قند خون را بالا می برد.

آنتی اکسیدان های موجود در انگور ، مانند رسوراترول ، التهاب را کاهش می دهد و ممکن است به محافظت در برابر سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت کمک کند.

انگور به آسانی و تازه ، یخ زده ، به عنوان آب میوه یا شراب در رژیم شما وارد می شود.

برای بیشترین فواید ، انگورهای سفید و قرمز را انتخاب کنید.


:: برچسب‌ها: خواص انگور , خواص انگور چیست؟ , خواص شگفت انگیز انگور ,



بازدید : 113
نویسنده : مهرو

طبق اعلام قبلی سازمان برنامه و بودجه کشور دومین بسته معیشتی سال 99 در ماه اردیبهشت قرار است ساعت ۲۴ چهارشنبه 10 اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

تاکنون پنج دوره از بسته معیشتی دولت به حساب سرپرست هر خانوار واریز شده است، مبالغ هر ماه از قبل مشخص شده است که بر اساس تعداد هر خانوار واریز خواهد شد

مبلغ بسته کمک معیشتی

گفتنی است؛ مبلغ پرداختی بابت طرح حمایتی معیشتی دولت به خانوارهای یک نفره 55 هزارتومان، دو نفره 103 هزارتومان، سه نفره 138 هزارتومان، چهار نفره 172 هزارتومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزارتومان است و به نفر ششم و بیشتر هر خانواده بسته معیشتی تعلق نخواهد گرفت.

تکلیف کسانی که یارانه معیشتی نگرفتند

خیلی ها اعتراض کردند که یارانه معیشتی آن ها در فروردین 99 واریز نشده است، اما سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که بسته معیشتی برای تمامی مشمولان واریز شده است.

 

 


:: برچسب‌ها: یارانه معیشتی , زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت , زمان واریز یارانه اردیبهشت ,