چگونه می توان موهای ضعیف را با استفاده از روش های درمانی طبیعی قوی تر کرد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 90
نویسنده : مهرو

اگر نوع صحیحی از مراقبت از موها ارائه نشده باشد ، بسیاری از موها می توانند در مورد موهای شما خطا کنند. برنامه های شلوغ و افزایش استرس از طرق مختلفی بر بدن شما صدمه می زند و موهای ضعیف می توانند نتیجه ای بدست آورند.

همه برکت موهای طبیعی و ضخیم و زرق و برق ندارند. با این وجود ، با وجود برنامه شلوغ و سلامتی موهای شما ، با فداکاری و مراقبت صحیح ، شما می توانید موهای قوی نیز کسب کنید.

علائم (علائم گوی) موهای ضعیف چیست؟
بیشتر از حد معمول شکستن مو را تجربه می کنید
موهایی که به نظر می رسد کسل کننده و بی جان است
تقسیم به پایان می رسد
خشکی
بافت ناهموار و شکننده
موهایی که زیاد پیچیده می شوند
موهای نازک
موهایی که پوزخند است و سبک ندارد
دلایل ضعف مو در زنان چیست؟
1. ژنتیک
ژنهای شما بزرگترین عامل تأثیرگذار در مورد بافت و قدرت موهای شما هستند. چه موهای ضخیم و درشت و چه موهای ریز و ابریشمی داشته باشید ، بستگی به آرایش ژنتیکی موهای شما دارد ، که از والدین شما منتقل می شود. اختلالات مو که بر سلامتی مو تأثیر می گذارد نیز به پیش بینی ژنتیکی شما بستگی دارد (1).

2. پردازش شیمیایی
پردازش شیمیایی به صورت رنگ آمیزی یا تغییر ساختار موی شما ، به کوتیکول های شما آسیب می رساند و موهای شما را ضعیف می کند (2) ، (3). کوتیکول لایه بیرونی موهای شما است که به عنوان سدی عمل می کند که از ساقه مو محافظت می کند. پس از آسیب دیدن ، موها ضعیف و متخلخل می شوند. این همچنین می تواند به ریزش مو منجر شود.

3. گرمای بیش از حد

با استفاده از ابزارهای یک ظاهر طراحی شده داغ ، موهای خود را در معرض گرمای بیش از حد قرار دهید و به طور منظم به کوتیکول ها آسیب وارد کنید (4). گرفتن دوش داغ نیز تأثیر بسیار مضر روی موهای شما دارد. این اتفاق می افتد زیرا وقتی گرما بر روی شفت های مو اعمال می شود ، کوتیکول ها بالا می روند و رطوبت بیش از حد می گذارند (5). کوتیکول های افزایش یافته مقاومت کششی مو را کاهش می دهد و قادر به محافظت از شافت در برابر عوامل مضر خارجی نیستند.

4. کمبود پروتئین ها
پروتئین ها بیشتر موهای شما را تشکیل می دهند. اگر فولیکول ها به اندازه کافی پروتئین نداشته باشند ، موهای شما ضعیف ، شکننده و مستعد آسیب می شوند. کمبود پروتئین با ریزش مو نیز ارتباط دارد (6).

5- عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی که به دلیل اختلالات تیروئید ایجاد می شود اغلب می تواند به ریزش مو منجر شود (7). PCOS و یائسگی نیز می توانند دلیلی برای رشد غیر طبیعی موها باشند.

6. عادات غذایی
یک رژیم متعادل برای رشد سالم مو ضروری است. اگر بدن شما از ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین های خاصی محروم باشد ، می تواند منجر به رشد غیرطبیعی مو شود (8).

چندین آزمایش آسان وجود دارد که می توانید روی موهای خود انجام دهید تا ببینید ضعف آن وجود دارد یا خیر.

چگونه می توان موهای ضعیف را تشخیص داد
اولین روش برای دیدن ضعف موهای شما این است که کمی از موهای خود را دور انگشت خود بپیچانید. اگر انتهای بلند شده زیادی وجود دارد ، احتمالاً موهای شما آسیب دیده و ضعیف است.

راه دیگر برای دیدن اینکه موهای شما ضعیف است با کشیدن یک رشته از هر دو طرف و دیدن اینکه آیا به راحتی می شکند یا خیر. اگر این کار را انجام دهد ، موهای شما ضعیف و نیاز به کمک دارد.

اگر می خواهید بدانید که چگونه مو را قوی تر کنید ، ما لیستی از درمان های طبیعی برای موهای قوی را برای شما قرار داده ایم.

چگونه با استفاده از روش های درمانی طبیعی مو را قوی تر کنیم
اگر در مورد چگونگی موهای زائد سؤال کرده اید ، و اگر درمان های طبیعی کار می کنند ، ما در اینجا هستیم تا به شما بگوییم که آنها چنین می کنند. درمان های خانگی برای موهای شما مناسب است و برخلاف محصولات تجاری ، شما دقیقاً می دانید موهای خود را چه می کنید. علاوه بر این از مزایای استفاده از فرمان پاک کردن مواد شیمیایی نیز وجود دارد.

در زیر لیستی از روش های درمانی طبیعی که موهای بلند را قوی و سالم می کند ، تضمین می کند. در اینجا چگونگی رشد سریعتر مو با این داروهای خانگی DIY آورده شده است.

1. ماساژ روغن نارگیل
روغن نارگیل یکی از بهترین مواد طبیعی برای ایجاد لک های دوست داشتنی است. این ماده دارای خواص نفوذی است و باعث می شود تا بتوانید ساقه موهای خود را با اسیدهای چرب خود تغذیه کنید (9).

ماساژ باعث بهبود کوتیکول های موهای آسیب دیده شما شده و آنها را نرمتر ، ابریشمی تر و قوی تر می کند.

آنچه شما نیاز دارید
2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم
کلاه دوش
روش
موهای خود را کمی مرطوب کنید و روغن گرم را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید. تا زمانی که تمام موهای شما پوشانده نشود ، موهای خود را به سمت پایین راهنمایی کنید.
موهای خود را به مدت 30 دقیقه با کلاه دوش بپوشانید و سپس روغن را با شامپو بشویید.
2. ماساژ روغن ضروری
روغنهای اساسی جادویی دارویی هستند و به تقویت فولیکولهای مو کمک می کنند و رشته های ضعیف را از داخل (10) ، (11) ترمیم می کنند. اگر به دنبال چگونگی گرفتن موهای ضخیم تر بوده اید ، این ترکیب روغن ضروری را امتحان کنید که باعث رشد موها نیز می شود.

آنچه شما نیاز دارید
4 قاشق چایخوری روغن انگور
2 قطره روغن ضروری آویشن
2 قطره روغن اساسی سدر
1/2 قاشق چایخوری روغن جوجوبا
3 قطره روغن اسانس اسطوخودوس
3 قطره روغن اسانس رزماری

روش
تمام روغن ها را مخلوط کرده و مخلوط را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید. موهای خود را از ریشه تا نکات موجود در روغن بپوشانید.
به مدت 10 دقیقه سر خود را با یک حوله گرم بپوشانید.
شامپو را بشویید.
3. تخم مرغ یا شیر
تخم مرغ و شیر هر دو منبع غنی پروتئین هستند (12) ، (13). آنها موهای شما را تغذیه می کنند ، به آن ماده می دهند و استحکام کششی آن را افزایش می دهند.

آنچه شما نیاز دارید
2-3 قاشق غذاخوری شیر پرچرب (بسته به طول مو)
یا

1-2 تخم مرغ (بسته به طول مو)
روش
موهای خود را در حدود دو تا سه ساعت در شیر پر چرب خیس کنید. روش دیگر ، یک تخم مرغ بگیرید و آن را خوب شلاق بزنید. آن را روی موهای خود بمالید و حدود دو ساعت آن را بگذارید.
بعد از درمان موهای خود را کاملاً بشویید. نیازی به استفاده از نرم کننده ندارید.
این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
4- تونیک موهای خانگی
این تونیک / شستشوی مو با استفاده منظم از موهای درخشان ، سالم و قوی به شما می دهد. با استفاده از آن حداقل هر دو هفته یکبار بخشی از روشهای مراقبت از مو خود را بشویید.

آنچه شما نیاز دارید
2 قاشق غذاخوری تخم جعفری خرد شده
1/2 فنجان رزماری خرد شده
2 فنجان آب
روش
مواد را در آب بجوشانید و بگذارید 20-25 دقیقه در آب جوشیده خیس شود.
بگذارید محلول خنک شود و سپس با دقت صاف کنید.
مایع را روی موهای تازه شسته شده خود بریزید و حداقل یک ساعت آن را با حوله گرم بپیچانید. بعد از این موهای خود را بشویید. بگذارید به طور طبیعی خشک شود.
5- آب پیاز برای مو
آب پیاز به دلیل توانایی مقابله با ریزش مو و تشویق رشد مجدد مو مشهور است (14). در اینجا یک دستور العمل آسان برای یک محلول آب پیاز برای قوی تر کردن موهای شما و مقابله با مشکلات ریزش موهای شما آورده شده است. شما می توانید این کار را تا دو بار در هفته برای رشد سالم مو انجام دهید.

آنچه شما نیاز دارید
1 پیاز
مخلوط کن / رنده / آبمیوه گیری
صاف کننده
روش
لایه های بیرونی پیاز را پوست گرفته و خوب بشویید.
پیاز را با استفاده از رنده ریز خرد کنید یا آن را درون مخلوط کن یا آبمیوه گیری بریزید. با استفاده از همزن خود ، خمیر را فشار دهید تا حد ممکن آب بیشتری عصاره کنید.
آب را درون مو و پوست سر خود ماساژ داده و بگذارید 30-45 دقیقه بماند.
با استفاده از شامپو آب را از موهای خود شستشو دهید.
علاوه بر استفاده از داروهای فوق ، برای تقویت موهای خود نیز باید چند نکته را رعایت کنید. در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

نکاتی درباره نحوه تقویت موهای ضعیف
1. از معالجه شیمیایی خودداری کنید
همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، مواد شیمیایی می توانند باعث آسیب به مو شوند. پردازش بیش از حد موهای شما با مواد شیمیایی احتمالاً باعث آسیب دیدن و ضعف آن خواهد شد.

2. محصولات مناسب را انتخاب کنید
محصولات ملایم را با پروتئین و سایر مواد مغذی انتخاب کنید. هنگام انتخاب شامپو ، از آنهایی که دارای سولفات و الکل هستند خودداری کنید.

3. از شامپو زدن روزانه خودداری کنید
شامپو کردن موهای شما هر روز باعث می شود روغن های طبیعی از پوست سر شما خارج شود و موهای شما خشک و مستعد آسیب شود. برای اطمینان از سلامتی موها ، هفته ای سه بار شست و شو را محدود کنید.

4. از احتراق گرمایش خودداری کنید
کوتیکول ها از موهای شما محافظت کرده و آن را سالم نگه می دارند. قرار دادن موهای شما در اثر گرمای بیش از حد ، می تواند به کوتیکول ها آسیب وارد کرده و بافت موهای شما را خراب کند ، و این باعث مستعد شکستگی ، سرخ شدن و شکاف شدن می شود.

5. افزایش پروتئین ها
پروتئین ها بزرگترین بخش از ساخت موهای شما هستند. مهم است که شما غذاهای سرشار از پروتئین مانند ماهی ، سویا و تخم مرغ مصرف کنید.

6. اسیدهای چرب امگا 3 مصرف کنید
اسیدهای چرب امگا 3 در تقویت رشد مو کمک می کنند. مصرف منظم امگا 3 باعث ضخیم شدن مو و رشد مجدد آن می شود. آنها را به عنوان یک مکمل مصرف کنید یا غذاهای دریایی بخورید که سرشار از اسیدهای چرب هستند.

7. از مکمل های مولتی ویتامین استفاده کنید
هنگامی که ویتامین های خاصی را در رژیم خود وارد نکردید ، مصرف مکمل های ویتامین ایده خوبی برای اطمینان از ماندن موهای شما است. با این حال ، قبل از شروع استفاده از مکمل ها ، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

8. میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید
میوه و سبزیجات تازه ای سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها مصرف کنید ، این به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث آسیب به موهای شما می شود کمک می کند.

9. مقدار زیادی آب بنوشید
اگر می خواهید موهای قوی داشته باشید ، این یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. مرطوب نگه داشتن موهایتان به همان اندازه تغذیه نکردن آن اهمیت دارد. نوشیدن آب زیادی باعث می شود مو و پوست سر شما مرطوب بماند.

10. رژیم غذایی سالم را دنبال کنید
حفظ یک رژیم غذایی سالم برای رشد قوی مو بسیار مهم است. مقادیر توصیه شده ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ها ، کربوهیدرات ها و آب را مصرف کنید.

حالا که می دانید موها را چگونه قوی تر و ضخیم تر کنید ، منتظر چه چیزی هستید؟ این روشها و نکات را دنبال کنید تا مطمئن شوید موهای شما قوی و سالم است. با کمی تلاش و مراقبت اضافی موهای ضعیف خود را به موهای سالم تبدیل کنید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: